Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli wanha BMW K 1300 GT nurkkiin ja hiukan syyshuoltoa aloittelin.
 

Liitetiedostot

  • GT1300 projekti edestä.jpg
    GT1300 projekti edestä.jpg
    97,2 KB · Katselut: 126
Kawasakin (G5) ja Yamahan (RD125) tankin pinnoittaminen, Kreemillä. Riitti hyvin kahteen pieneen tankkiin. Ensin sitruunahapolla muutama päivä ja sitten Kreemin aineilla loput, Hyvältä näytti.
 
436655dc88a38345f6.jpg


Laitetaan nyt tuosta lopputuloksesta vielä kuva vaikkei motskareihin liitykään. Alempi jousi tarvii vielä simmaa kun näköjään liian takana ja kahva lakata mut muuten valmis.
 
huolto.jpg

Aloittelin talvihuoltoa. Saa nähä miten pitkälle ehtii käydä paikkoja läpi, ennen kuin tulee tarves alkaa kasaamaan. Tavote olis kyllä kattoo venttiilivälyksetkin.
 
Purkuvaiheessa vähän harvinaisempi Husqvarna 125 CR GP. Tarkoitus entistää loiston päiviinsä.OzPeter75250CR.jpg Tuommoinen siitä pitäisi tulla.
 
Niin on, harvinaisella GP rungolla ja siihen kuuluvalla harvinaisella GP numerosarjan moottorilla. Tiukka piikki, ja 6 lovisella laatikolla, Marzocchi alustalla ja erittäin huonoilla Motoplat kipinöillä. Hakusessa on Borranin vannekehät.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäähän sitä vähäsen...moottoripyörä tykkää että sillä ajetaan. Pitäähän sillä joka tapauksessa ajaa, että saa moottorin säätöihin. Se ei nimittäin ole kovin helppoa. Aika "kranttuja" vanhat piikit, että saa säädöt balanssiin, edes jollekin lämpötilalle/ilmanpaineelle. Mutta on se kaunista musiikkia, kun vanha piikki on hyvissä säädöissä. Se on laulua.
 
Kotariin väänsin piikit alle, että pääsee talviurheilemaan.

Hieno Husseprojekti Pannulla:thumbup:
 
Likomärkää rönttäpaskaahan tuo valkea on tällä hetkellä. Enpä muista milloin olisin viimeksi kolannut yhtä painavaa lunta. Ei osannut ennustaa hajoaako kola vai loppuuko kunto. Ei sitten käynyt kumpaakaan.
 
IMVF7828.jpg,
Mitä mieltä raati on tästä. Ei näköjään toimi muovinen kuulien pidike vanhassa Hussessa. Pidike ei ole rikki, ainakaan silmin havaittavasti. Onneksi oli kaksirivinen viistokuulalaakeri, niin tullut isompia tuhoja.
Kun taas Kotarissa ei toimi muu kuin muovinen kuulien pidike ja alkuperäinen laakeri. Prox ei kestä, metalli pitimet löytyy kampikammiosta ja männän päältä.

Niin tämähän on tämän näköisestä pyörästä. 9245490185_385a6b9b5c_b.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kotarin takaiskariin tuli tehtyä huolto. Kilsoja oli reilu 19t ja öljy jo vähän mustunut. Litran purkista saa näköjään kolme kertaa, eli ei mene paljoa. Samalla tuli laitettua perinteinen venttiili säiliöön, niin saa paineet ilman ihmetyökaluja.
 
syyläri_vanha.jpg
syyläri_uusi.jpg
syyläri_asennus.jpg

Tänään on sen verran kylmä, ettei taida kehdata lämmittää tallia, joten..
Nyt olis Birdissä uus syyläri melkein asennettuna, ainakin hankalimmat vaiheet takana. Vanhasta ei paljoa enää päivä näkynyt lävitse ja joku pieni vuotokin kulmassa oli, mikä ilmeni aina silloin tällöin, mutta en saanut paikallistettua. Siirsin vain tekniikan vanhasta syyläristä uuteen, kun se tuntuin vielä olevan kunnossa.

Onko kellään tarkempaa kokemusta näistä tarvikesyyläreistä vs. orkkis ajaako saman asian? Olettaisin, että uus puhdas on joka tapauksessa parempi ku vanha ja raihnas :D
 
Metallimiehen hommia harrasteltu.
Uus takapää rupee saamaan muotojansa.
Eka taivuteltiin alumiiniputkea, mutta putkihan meni ihan lötköksi. Sen jälkeen tuli vääntelyä teräsputkea.
Yllättävän hyvin saatiin mutkia aikaiseksi.

Lisää putkia tekoon ja sen jälkeen TIG-vehkeen kuntoonlaitto ja argon-pullon osto.
 

Liitetiedostot

  • Triumph.jpg
    Triumph.jpg
    105,4 KB · Katselut: 125
  • Triumph.jpg
    Triumph.jpg
    42,6 KB · Katselut: 121
Viimeksi muokattu:
https://www.webshop-hyperpro.com/en
https://www.racetech.com/HTML_FILES/EMULATORGV.HTML

Etupäähän uudet tiivisteet, jouset, emulaattorit ja 7,5 SAE öljyt. Ainakin jousitus muuttui aika paljon jäykemmäksi ( ihan persdynolla mitattuna :jippikaijee: ), entiset öljyt näyttivät melko mustilta eikä sitä öljyä edes ollut paljon. Sattui olemaan just sopivan kokoista messinkiputkea niin siitä sai sorvattua helposti lyhemmän esijännitysosan.

Jospa vielä raaskisi ostaa uudet takaiskarit waikka https://www.wilbers-shop.de/ tuolta..
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös