• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse, omin pikku kätösin lasikuidusta tehtyjen sivukatteiden sovitusta.
Mittavirhettä vähän tuli, mutta korjataan se.
SAM_1009sss.jpg
SAM_1010ccc.jpg

Oireileva vaihdelaatikko korjaantui liu'uttamalla sitä vähän taaksepäin eli irti moottorista ja rasvaamalla muodostuneesta parin sentin raosta kytkimen läpi menevän akselin boorit. :jippikaijee:

Tän jälkeen pesu hävitti öljynpaineet, mutta siitä selvis ajamalla anturin kuumaksi :grin:

Muutama päivä sitten tein Pikkugessulle 250 tkm huollon. Hyvin on Rotaxin yksipyttyinen kestänyt kilometrejä, kertaakaan ei ole tarvinnut konetta avata ja öljynkulutuskin on edelleen olematonta. Venttiilejä (imu) on koko neljännesmiljoonan kilometrin aikana jouduttu säätämään vain kerran. Lisäksi pyörällä on ajettu myös talvisin.

Niinpä yhteinen matka jatkuu kohti uusia seikkailuja... :cruising:

P626132450%.jpg

Nyt on Honda Monkey projekti saatu päätökseen.

Penkkiäkin jouduttiin vielä viime metreillä joutu korjaamaan kun oli pehmuste joutunut säiden armoille rikkoutuneen päällisen takia.
IMG_20200814_140418.jpg

Eipä tuo penkki nyt viimesin ahdistuksen paikka toki ollut. Öljyjä ku laitettiin siään ja kuvittelin kiristäväni öljyroppua niin eihän sitä saanut kiristettyä kuin sormin. :kääk: Reilulla tiivisteteipillä se kyllä piti yön yli öljyt sisällä, mutta eihän se oma hermo pitänyt vaan otin moottorin vielä kertaalleen irti ja käytin paikallisella moottoripajalla kierteen korjauksessa.

IMG_20200814_210030.jpg

IMG_20200814_210050.jpg

IMG_20200814_210413.jpg

IMG_20200814_210433.jpg

Niin ei se nyt vielä toki ihan 100% valmis ole. Pakoputken yläpuolelle pitää vielä hommata runkoon värikoodi tarra. :)

Nyt mua sitte himotuttaisi seuraavaksi saada ropattavaksi 250cc kaks tahti Suzuki RGV tai Honda NSR. Taitaa vaan joutua lähtemään kaupoille Suomen rajojen ulkopuolelle.

Upea on, kyllähän tuommosella kehtais päristellä ihan aikuinen äijäkin :bye: ja tietty löyhästi teipatuilla kieputusliitoksilla potikka posken takana että saa rajottajan ohitettua eiksnii :grin:

Nyt on Honda Monkey projekti saatu päätökseen.

Penkkiäkin jouduttiin vielä viime metreillä joutu korjaamaan kun oli pehmuste joutunut säiden armoille rikkoutuneen päällisen takia.
katso liitettä 22026

Eipä tuo penkki nyt viimesin ahdistuksen paikka toki ollut. Öljyjä ku laitettiin siään ja kuvittelin kiristäväni öljyroppua niin eihän sitä saanut kiristettyä kuin sormin. :kääk: Reilulla tiivisteteipillä se kyllä piti yön yli öljyt sisällä, mutta eihän se oma hermo pitänyt vaan otin moottorin vielä kertaalleen irti ja käytin paikallisella moottoripajalla kierteen korjauksessa.

katso liitettä 22027

katso liitettä 22028

katso liitettä 22029

katso liitettä 22030

Niin ei se nyt vielä toki ihan 100% valmis ole. Pakoputken yläpuolelle pitää vielä hommata runkoon värikoodi tarra. :)

Nyt mua sitte himotuttaisi seuraavaksi saada ropattavaksi 250cc kaks tahti Suzuki RGV tai Honda NSR. Taitaa vaan joutua lähtemään kaupoille Suomen rajojen ulkopuolelle.

Kommee on ja yksityiskohdat viimeistelevät taideteoksen:thumbup:

Nimenomaan RGV VJ22-malli:rakastunut:

Miksi nykymotskari painaa niin *keleesti.

Etutolppien väliin tuleva lokasuojan kannake vuosimallia 1986 paino 96g
etulokari kevyt.jpg

Etutolppien väliin tuleva lokasuojan kannake vuosimallia 2006 paino ennen kevennystä 520g ja kevennyksen jälkeen 328g
etulokari painava.jpg

Miten on mahdollista, että 1986 etutolppien väliin laitettiin 96 grammaa painava alumiiniläpyskä pitämään tolpat paikoillaan ja kannattelemaan etulokasuojaa.
Kun samaan hommaan 2006 tarvittiin puolen kilon valurautamöhkäle.

1986 pyörässä tuplalevyt edessä ja etuiskarin putken halkaisia 38mm. Tehoa 68hv
2006 pyörässä yksi levy edessä ja etuiskarin putken halkaisija 40mm. Tehoa 48hv

Muotoon prässätty alupelti fleksaa, valumöntillä keula on tukevampi ja se on halvempi kun billetistä koneistettu kappale.

Tuttu osa ja tuttu pyörä. Mulla kiipesi joskus edellä ajava auto etupyörälle ja rikkoi lokarin. Tein jostain lokarista väliaikaisen version ja unohdin jäykkärin pöydälle. Ero ajettavuudessa oli dramaattinen. Keulan jäykkyys väheni olennaisesti. Rauta takaisin ja etupyörä alkoi pysyä taas linjassa. Kyse siis tietääkseni samasta pyörästä/mallista.
Isossa pyörässä on tällä hetkellä varsin vakuuttava valuversio. En ole edes viitsinyt kokeilla ilman.

436655f4198d51feac.jpg

436655f4198d51a1ba.jpg

Lisärille sähköt vääntelin, kannakkeet huomenna.

Seuraavana ohjelmanumerossa on perusteellinen siivous ja uudelleenjärjestely, lähtee tod näk jonkin verran tavaraa myös kiertoon että saa lisää tilaa mm tuota 10tn lattiaprässiä tulee käytettyä sen verran harvakseltaan että joutaa poistoon (vinkvink saattais olla haluja vaihtaa se esim pocket bike:een tai ~50L kompuran ilmasäiliöön jos joltakulta hajonnu itse kone)

Lohduttavaa nähdä etten olekaan motoristikollegoita kovin paljon huonompi järjestyksenpitäjä.

Olen huomannu että jos projektiin varaa aikaa niin että 1/4 menee tarvikkeiden ja työkalujen käsille hakemiseen, 1/4 itse projektiin ja loput eli puolet kokonaisajasta työkalujen putsaamiseen ja palauttamiseen paikoilleen ja lattian puhdistukseen niin silloin talli pysyy lähes siistinä.

Mulla käy joka kerta tuommonen post-projektillinen totaalikaaos kun haluaa vaan saada homman päätökseen eikä jaksa enää siivota... Sit tuol on ihan hitokseen tavaraa jolle ei ole designoitua paikkaa, niitä täytyy nyt vähän konmarittaa että saa tuonne lisää tilaa

Mulla käy joka kerta tuommonen post-projektillinen totaalikaaos kun haluaa vaan saada homman päätökseen eikä jaksa enää siivota... Sit tuol on ihan hitokseen tavaraa jolle ei ole designoitua paikkaa, niitä täytyy nyt vähän konmarittaa että saa tuonne lisää tilaa

Konmaritin tänään listat tallin oven ja ikkunoiden ympärille ja paninpa vielä ikkunalaudatkin, jotta voi laittaa jotain kivaa näkösälle. Muutenkin siivonnut ja raivannut tallia siivompaan kuntoon, sekä kalustanut uutta työkaluvaunua.

436655f4a88c4287b0.jpg

Autojen kanssa temuttu tänään, fiiatti sai uudet öljyt ja suodattimen, loppu venttiilien nakutus taas. Skodillaciin laitoin molemmin puolin uudet takajarrusatulat mitkä maalasin tuossa aiemmin viikolla. Olihan hittolainen sota, molemmilta puolilta toinen liukutappi ja vasen käsijarruvaijeri totaalijumissa, nyt toimii taas kaikki. Etusatulat täytyy herkistellä ja maalata ens viikonloppuna nyt ei enää vaan jaksa

Back