• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä tuonne omaankaan talliin sais varmaan mitään muuta autoa silleen että sille sielä jotain pystyis tekemään kuin caterham seiska. Tänne muuttaessa kattelin että jos talli ois IHAN tyhjä sinne sais jonkun micran sisälle mut eipä sille sielä mitään ois tekemään pystyny joten päätös oli aikas helppo pyhittää k.o. tila muihin touhuihin.

Mun pitäis mahduttaa tonne sisälle GMC Suburban...
 
14940332.jpg
[/url][/IMG]

Ainahan se sais olla isompi sanoo vaimokin, mut nyt ollu tyytyväinen kun sain lisää hyllytilaa ja 20 jätesäkillistä tavaraa pois, mahtuu autokin heittämällä yli kuukaus siivoamisen jälkeen sisään.

Varsinkin kun vertaa ennen kuvaan.
14940336.jpg
[/url][/IMG]

Ja tuo lämmitys. Mulla on pari vesikiertosta patteria tallissa mutta kovilla pakkasilla ei lämpö ole kuin sen +18. Omistan myös 3kw lämpöpuhaltimen. Se on hauska laitos kun unohtaa sen 5 päiväksi päälle talliin täysille. +28 ja toinen mikä lämmittää on sähkölasku.
 
Hmmm... Mitä tallissa pitäisi tapahtua huhtikuuhun mennessä:

- Hayabusa fighterin putkimodi loppuun, falskailee sieltä sun täältä :grin:
- Kawasaki GPZ900R-85.sen loppusilaukset
- Yamaha XVS950 Bolttiin rengastus
- Yamaha Warrior 1700.seen sama homma
- Suzuki GS1000G sivuvaunuyhdistelmän läpikäynti & muokkaaminen perheen koirille sopivaksi... :thumbsup:

Siinä tuota riittää. Ja tietty ns.oikeitakin töitä pitäisi jossain välissä keretä lorvimaan... :kääk:
 
ilmalämpöpumppu pakkaslomalla ja kennopuhallin keskulämmityksestä ei riittänyt/QUOTE sanoi:
Mulla kans ilppi alko puhalteleen vaan viilakkaa. Tutkis ensin ulkoyksikön päällisin puolin kuitenkin. Halpis Ultimaten tekele on, hyvin pelittäny jo 7 vuotta. Liekö ainevajausta. Pitäs vissiin nuihinki perehtyä ja vaikka hankkia pätevyyskoulutus. Kun tässä kerran ammatinvaihtosuunnitelmissa olen.
 
Kakkosvaihteen välitys uusiksi. Vakio on 32/15, nyt näkyy olevan 32/14.
 

Liitetiedostot

  • received_460565458412161.jpg
    received_460565458412161.jpg
    20,8 KB · Katselut: 125
Tuommoinen metallinkappalekasa mallia KTM LC4 640 työn alla tallilla. Miksi mun aina täytyy ostaa kaikki vehkeet viallisena?

image004.jpg

Saakohan tämän Nikasil-pytyn vielä kuntoon? On tehdasmistassa 100,94. Kuka näitä työstää Turun-Salon seudulla vai onko joka koneistamon perushommaa?
image012.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Saakohan tämän Nikasil-pytyn vielä kuntoon? On tehdasmistassa 100,94. Kuka näitä työstää Turun-Salon seudulla vai onko joka koneistamon perushommaa?
katso liitettä 23084

Meikäläinen pinnoitti aikoinaan Tampereen seudulla Suzuki RM:n sylinterin. Kiertokangen laakeri poksahti ja kunnon vekki sisäpinnassa ja pakoaukossa. Hyvä tuli ja oli kuin uuden näköinen. Tosin ei ollut joka koneistamon homma ja silloin pytty lähetettiin Britteihin (tai niin kyseinen liike silloin väitti). Tuosta on tosin 6 vuotta, ehkä asiat on kerinneet muuttua tässä välissä...
Tosin tuon aiemmin mainitun huoltoliikkeenkin toimitusaika on 3 viikkoa. Olisiko 1 viikko rahti ulkomaille, työt ja 3 viikko rahti Suomeen? Kannattaa varmistaa, missä työ tehdään ja mikä on oikea aikataulu nykymaailmassa
 
Tuommoinen metallinkappalekasa mallia KTM LC4 640 työn alla tallilla. Miksi mun aina täytyy ostaa kaikki vehkeet viallisena?

katso liitettä 23083

Saakohan tämän Nikasil-pytyn vielä kuntoon? On tehdasmistassa 100,94. Kuka näitä työstää Turun-Salon seudulla vai onko joka koneistamon perushommaa?
katso liitettä 23084

Onko tuosta sylinteristä lähtenyt tavaraa vai onko siihen tarttunut männästä alumiinia? Nikasil on kovaa ja usein se on ollut mäntä joka on antanut periksi. Joskus ovat tarttunutta alumiinia varovasti poistaneet (suola?) hapolla ja sitten KEVYESTI hoonanneet pintaa hiukan ja saaneet elvytettyä.
 
Vähän tuntuu sormella pinnanmuotoa leikanneella alueella, mutta voi olla tarttunutta alumiiniakin joka muodostaa harjanteita jotka tuntuvat urilta. Oletan että pyörällä on ajettu tuon kiinnileikkaushaaverin jälkeen mutta voi olla leikannut tuon tasapainoakselin ulostulonkin paikkeilla, vedet oli sisällä että jäähdytys on pelannut loppuun asti.
 
Täytyy käydä näyttämässä pyttyä tuolla.

Toivottavasti onnistuu! Itse ihmettelin parikytä vuotta sitten kilahtanutta NS125F:n pyttyä, pinnoittajaa ei löytynyt mistään. Vähän vähempinaarmusen sitten löysin foorumin kautta, sillä poika ajeli kevarikautensa ongelmitta. Toki, jossain vaiheessa tuli hankittua Lontoosta tehdasuusikin pytty, mutta poika kasvoi ulos piikistä ennen kuin sain vaihdettua. Pytty seisoo nyt jossain rojulaatikossa liiterissä :(
 
Saksasta saisi kunnostetun vaihtopytyn ja siihen sopivan uuden männän 419 eurolla, pitää vaan lähettää vanha paluupostissa sinne. Ei olisi kyllä kallis jos tämän oman kanssa ei onnistu homma. Saa näihinkin 0.01 välein paria kokoa isompaa mäntää jos hoonaamalla menee.
 
Jos on männästä tarttunut ainetta Nicalin pintaan, niin kevyt hoonaus, Onnistuu myös kotikonstein. Jos Nicasil pinnoite rikki, niin pinnoitukseen. Suomessahan tätä ei ole ollut aikoihin, vaan Ruotsiin, Englantiin, Saksaan, Italiaan jne. Ruotsissa muutama puulaaki pinnoittaa, mm Blixten, on niitä muitakin.
 
Back
Ylös