Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen sai LC4 starttiin uuden hiilen. Kiksi on poissa pelistä, jotta hyvä juttu ajamisen kannalta.

Toka kerta kun molemmat, startti ja taikavarpu, antautuvat aika lailla samoihin aikoihin.

Ristusperkele.
 
V*ttu, että koettelloo.

Takaiskareita olen maalannut, hionut, maallannut, puunannut, hihnoilla jousia puristellut jne varmaan kaiken kaikkiaan 20 tuntia.
On ollut semmoinen aikasyöppö...

Eikä niistä hyvät tulleet vieläkään.
En tiedä mitä metallia ne on, mutta niihin ei spraymaali tartu.
Olen kokeillut kolmea eri pohjaväriä ja kaikki lohkeaa palasina pois, kun vierestä kävelee.

Olen hionut pinnan kiiltäväksi, mataksi ja siltä väliltä.
Puhdistanut tinnerillä, asetonilla ja tärpätillä.
Ja joka välissä kokeillut pohjamaaleja rust primieriä, primeriä ja jopa kuumankestomaalia, mutta ei niin ei.

Nyt siellä on mastonin rust primer pohjalla ja mastonin pintaväri. Saa luvan kelvata.


Mie kun lähtiessä ajattelin, että mie nopeesti sipasen nuo takaiskarit siistiksi...:doh:
 
Kepit alumiinia? Alumiinille pitää olla omat maalit ja mieluiten 2K maalia, pulverimaalit myös pysyy hyvin alumiinissa. Joissain osissa olen miedolla suolahapolla puhdistanut pinnan ennen maalaamista, vahvalla seoksella alkaa pinta kiehumaan ja materiaalia poistuu satkuja-kymppejä.
 
Mitä tallissa tapahtuu?

Ei ne taida alumiinia olla, kun kestää pöytöhiomakoneen teräsharjaa oikein hyvin.


Varmasti toimiva aine, mutta tuskin on motonetissä.
täällä periferiassa ostetaan sitä mitä motonettiin myy.
ei yhtä spraypulloa netistä tilata.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000545/CAR-REP-1K-Happopohjamaali-400-ml

Happopohjamaali kuuluu myös Motonetin valikoimiin. Ihan toimivaksi todettu tuo motonetin tuotekin.

Edit: En tosin tiedä onko happopohjamaalista apua käsillä olevaan ongelmaan.
 
Ei tapahtunut tallissa vaan puuvarastossa.
Kuinka kilo kittiä muutetaan 100 grammaksi.
Helposti, hiotaan sitä riittävästi...
192587266_230885498463751_4279026767066649787_n.jpg
 
Otin sadepäivän ratoksi ensin vuotavan vasemman etuputken auki -02 VFR:stä ja siellähän oli aivan mustaa mönjää öljynä sisällä, liekö Showan tehtaalla 2002 nuo öljyt sinne laitettu kun ei tuon toisen vuotamattoman putken öljyt ainakaan yhtään paremmilta näyttäneet. Nyt on uudet 10W:t sisällä putkissa ja uudet öljy- ja pölytiivisteet. Saa nähdä jämäköityikö käytös kun tuntui kovasti vetelältä koko keula aiemmin.

image033.jpg

Edittiä sen verran että koelenkki heitetty ja ihan eri tuntuma pyörässä kun keula on huollettu, sellainen epämääräinen löysyys väheni paljon ja menee vakaammin tiukemmat mutkat. Kannattaa näissä vanhenevissa pyörissä tarkastaa tämäkin kohde. Kunnossa olevalla mopolla vaan on aina kivampi ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hain valot kotariin takaisin. Se perhanan valokatkaisin kun happanee, niin katoaa valot. En oo oikein hyvä sähkökaavioissa, niin hyppylangalla liittimestä diagnosoin. Tuli siinä purettu pyörääkin, että sai johtosarjaa näkyviin. Turhaan.

Johtosarjaa käpistellessäni totesin, että ihan NASA:n tasoa on. Ei yhtään huonompi kuin Apollo ykkösessä.
 
Melko ärsyttävä huomata kasausvaiheessa, että uusi sarvikko on 1,1mm ohuempi...😫
No, seuraavaksi työstetään kytkin- ja etujarrukahvan runko, kaasu- ja valokatkaisijan kotelo sopimaan 1,1 ohuempaan sarvikkoon...

Mie laitoin osat yläjyrsimeen ja ohjelmoin koneeseen 0,6mm siivun poiston kaikista neljästä kiinnikkeestä...
Oikeasti pidin osaa kädessä ja hioin siitä X mm siivun pois rälläkällä, jossa oli virsikirja.
 
Lopultakin pp tuningin pohjalevy saapui. Kiitos hki:n ulkomaan terminaalin äärettömän hitauden viime vkl jäi ajamatta kun en viitsinyt laittaa alkuperäisiä paikalleen. Nyt on hyvät mahdollisuudet päästä jussina Kemoraan. Pohjalevy tosin on 664R vaikka pitäisi olla 662R. Hyvin mahdollista että sopii jos vain käytössä eri koodi vaikka sama. Huomenna on viisaampi.
 
Huomasin vasta nyt että joku on joskus vaihtanut öljynjäähdyttimeen menevät ja tulevat letkut läpinäkyviksi. Näkyvät kun kurkkaa sinne kolmioiden suuntaan. Hyvin näkee koko ajan öljyn kunnon ajaessakin. Miksihän lie joskus vaihdettu, ei mitään hajua.
 
Ajattelin sitten totutella tuohon sissybariin ja keksiä sille jotain käyttöäkin. Eli Amazonista halpis sissybar-laukku mallia mahtuu kartta, juomapullo ja kännykkä.

Eihän ne kiinnitysremmit tietty istuneet mitenkään. No, halpis mikä halpis, nappaa selkänojan äkkiä irti ja vetää selkänojan ruuvit läpi laukun takaseinästä.

Kuinka väärässä sitä voikaan olla. Ruuvit on vissiin tuohon joskus vaihtuneet kun ei kuusiokantainen ruuvi oikein nätisti istu tangossa oleviin upotuksiin. Yksi lähti, kahdesta alkoi kannan kulmat pyöristymään. No, avuksi iskevä ruuvinväännin. Sillä lähti pyörimään nätisti - tyhjää.

No, noihan äkkiä poraa pois. Ja kuinkas väärässä sitä taaskaan voi olla... pienessä penkkiporassa loppuu isku välillä pehmusteet pörheänä - pehmusteet kasassa. Toki asiaan kuuluu että selkänojan vetoketju oli jumissa. Akkuporalla sissybar ruuvipenkissä (keinonahkalla kromausta varjellen) lopulta sitten syntyi (tietysti) sivuun riittävät poraukset vaikka ruuvit halusivatkin pyöriä poran alla tyhjää.

Irtosi siis lopulta. Enää piti kaksi ruuvin nysää saada selkänojasta pois. Sitten kun vetoketju lopulta aukesi, jopa ehjänä, niin selvisi että eihän siellä mitään peltiä + hitsattua mutteria ollut, halkeillut muovinpala ja irtoprikka ja nylock per ruuvi. Umpiruosteessa tietenkin.

Vielä pitäisi motivoida itsensä laukun asennushommiin :häähää:
 
LeoVincen putkisto saapui kahden kuukauden odottelun jälkeen ja löin sen kiinni sunnuntaina. Ajattelin että autohallissa olisi viileää mutta ketut, aivan karmea soija oli koko ajan. Mutta nyt Yamaha kuulostaa moottoripyörältä eikä skootterilta.
 
Keulaa ja takaiskaria varten piti tehdä muutamia työkaluja helpottamaan huoltojen tekoa. Puristin jonka saa ruuvipenkkiin kiinni ja pää kääntyy portaattomasti 180 astetta, saa kiinni kaiken kokoiset putket ja varret. Keulan huoltoon tein myös muutaman työkalun lisää ja koko ajan tulee tarvetta uusille työkaluille.


 
Back
Ylös