• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä vaimennusta käytät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anacondas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä vaimennusta käytät? -

• En mitään

Ääniä: 13 24,1%
  • MotoSafe

Ääniä: 10 18,5%
  • Muut

Ääniä: 11 20,4%
  • Ear (Keltaiset)

Ääniä: 10 18,5%
  • Alpine

Ääniä: 5 9,3%
  • Multimax

Ääniä: 1 1,9%
  • Laserlite

Ääniä: 0 0,0%
  • Kitti

• Vaikku

Ääniä: 4 7,4%
  • Vaha

• Pumpuli

• Ääniä yhteensä
    54

Anacondas

New member
Eli tämmöstä kyselisin kun ei oikein tiedä mitä ite noiden Laserlite/Ear lisäks kokeilisin
biggrin.gif

Radians -merkkiset tekeleet oli ainakin aiwan arsesta. Vaikeahkot saada kunnolla korvaan ja jompikumpi putosi lähes aina kypärää pois otettaessa  
mad.gif
Joten, heitin ne takkaan  
smile_org.gif

Pidän aina ajaessa tulpat korvissa. Merkit vaan vaihtelee. Eroja niissä on...
cool.gif

Pysyvä kuulovaurio on ehkä hieman väärä sana. Se tulee äkillisesti esim. aseen lauetessa korvan lähellä. Pyöräillessä kuulo heikkenee pitkässä juoksussa jota ei itse havaitse viikossa, kuukaudessa eikä välttämättä vuodessakaan. Tämä on siksi tärkeää koska haikailet sitten vasta tulppien perään kun kuulo on jo piloilla.

Joskus kokeilin tulppia,ei ollut miun juttu.
Kypärä valinnalla oon melut vaimentanut.

Pysyvä kuulovaurio on ehkä hieman väärä sana. Se tulee äkillisesti esim. aseen lauetessa korvan lähellä.
Just toisinpäin..eli näin..

-Voimakkaalle melulle altistuminen voi aiheuttaa tilapäisen kuulon aleneman, joka levon jälkeen palautuu normaalitasolle. Toistuvasta altistumisesta voi aiheutua palautumattomia kuulovaurioita, joista seuraa pysyvä meluvamma..

niin tai näin, mutta varmasti ymmärsit mitä hain takaa  
Kyllä ja en väitäkkään, että kypärämelukuulovaurioisiaihmisiä ei olisi ja siksi kysyin, että tunteeko/tietääkö kukaan sellaista.? Ainoat melusta kuulovaurion saaneet ketä minä tunnen on paperitehtaalla aikanaan työskennelleet vanhat jäärät (en käytä suojaimia/ei ollut valvomoita) jotka tosiaan olivat siinä +85dB sen 8h/pv.

Mulla on käytössä Elacin korvatulpat ja ovat pirun hyvät.
Korvatulpiin voi vaihtaa vaimenninosan.
Itselläni käytössä -17dB valmennus ja tuntuu riittävän.

Hmm oiskohan Alpine lähellä M3:sia mitä käytän, Alpinet hieman hifimmät/kalliimmat tosin.

Ite olen asian ajatellut niin että melu on ollut liian kovaa jos korvat soi jälkeenpäin, tuon huomaa helposti kun vaikka ajelun jälkeen käy vessassa jossa on yleensä suht hiljasta, korvat kyllä soi pitkän ajelun jälkeen jossei o ollu tulppia korvissa.

Noita MotoSafeja olen harkinnut, on vaan kohtuu hintavat et ei viittis ihan ostaa laatikkoon pölyyntymään. Ns. tavallisissa tulpissa on se ikävä piirre, että ne vaimentaa helvetisti liikaa.

Koska kuulovauriota ei aiheuta kovaääninen pyörä vaan kypärämelu.
Tästä aina puhutaan, mutta tunteeko kukaan onko kuullut onko itse onko kaverin kaveri esson baarissa tuntenut yhtään motoristia joka olisi oikeasti saanut pysyvän kuulovaurion kypärämelusta?
Ei ole kukaan kuullut joten lienee vaurioita itse kullakin.

Luulen että se on asia jota peitellään eikä haluta kertoa jotta vältytään jeesustelulta.  Sama ilmiö on muusikoitten piirissä, nuorena sitä vähätellään ja vanhempana opetellaan huuliltalukua.

Ja toisin kuin jotkut täällä väittävät niin kuulovaurio ona aina pysyvä, menetettyä kuuloa ei saa takaisin lääkkeillä eikä leikkauksilla.  Ja vaikka sitä kuuloa ei täysin menetäkään niin ne erilaiset korvasairaudet ja vaivat ovat varsin ikäviä.

Joten tulpat korviin aina.

Back