MagnaMan
Tunnus suljettu
Taas tuli lunta tupaan tuvan täydeltäOnnistuit!!![]()
Mutta onneksi näin aluksi naiselta oikein naisen kädestä, joten tämä lienee ymmärrettävää
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taas tuli lunta tupaan tuvan täydeltäOnnistuit!!![]()
Ehditkö entisöidä vai onko Sulla kolmaskin pyörä?No onhan minullakin Yamaha XJ900 -85, joka on lähes entisöity. Mutta nyt olisi tarkoitus ajella uudemmalla tekniikalla koko kesä ilman isompia murheita.![]()
No en mä tiä.. Sen kummemmin kuin muissakaan merkeissä tuo ajatus ei pitäne paikaansa. Tai sitten pitää..Täytynee härkkiä tätäkin palstaa![]()
Olenkohan taas vaihteeksi väärässäkun kuvittelen, että suuri osa bemarikurkeista on varttuneempia ja varakkaampia herrasmiehiä, jotka eivät mielellään sotke näppejään huoltohommissa vaan teettävät ne hommata ammattilaisilla?![]()
En yleistä tai en sitä ainakaan myönnä, mutta taitaa olla näin ainakin verrattuna japsikuskeihin saatikka harrikkamiehiin. Ja kun näin on niin huollon saatavuus ja sen toimiminen on todella tärkeää merkin myyntitilastojen kannalta.![]()
Luulisin![]()
Tikitaalia? Mihin noita tarvitaan? Oma Ärrä huoltuu kyllä ilman ainoatakaan tikitaalia. No joo - jos Motronic'in mahdollisesti tallentamat vikakoodit haluaa lukea, niin siihen. Mutta ei siellä ikinä mitään ole... Tuonkin voi kyllä tehdä rakentamalla pienen, yksinkertaisen LED-pohjaisen indikaattorin. Ohjeet löytyy netistä ja osat maksaa pari Euroa - tekeminen kestää muutaman minuutin..... Tahtoo vaan olla, että tarttis tikitaalivehkeet säätöihin sun muihin..
Kylläpä taas sitten manataan kun pyörä on kymmenen vuotta vanha ja yritetään jossain tallin perällä vaihtaa jarrunesteitäEi kannata mennä sorkkimaan integraalijarruja,jos ei todella tiedä mitä tekee.Nesteitten vaihto ei onnistu joka hepulta.
Kahvassa oleva neste ei tule jarrusylinteristä ulos,vaan keskusyksiköstä.kyseisestä värkistä löytyy yhdeksän ilmaruuvia ja neljä nestesäiliötä.Kaikki ilmataan oikeassa järjestyksessä ja oikeilla välineillä.
Nuo RS:n integral-absit on jotain aivan muuta kuin vaan "tehostetut jarrut"..mutta tuskin noiden tehostettujenkaan jarrujen nesteenvaihdossa on mitään sen kummoisempaa kun vaan ei päästä ilmaa järjestelmään..
Oma mielipiteeni on, että aina kannattaa jättää huolto- tai korjaustoimet, jos ei tunne oloaan mukavaksi niitä tehdessään. Huoltotöiden menestyksellistä läpivientiä tukevat myös kunnon ohjekirjat, hyvälaatuiset työkalut ja runsas aika ja kärsivällisyys ja realistinen näkemys omista kyvyistä... Viiden pennin mekaanikko tekee helposti kympin vahingon...Nuo RS:n integral-absit on jotain aivan muuta kuin vaan "tehostetut jarrut"..mutta tuskin noiden tehostettujenkaan jarrujen nesteenvaihdossa on mitään sen kummoisempaa kun vaan ei päästä ilmaa järjestelmään..
Joteski näin:
Järjestelmässä ei ole perinteistä alipainetehostinta vaan hydraulipumppu. Kahvalla ohjataan ainoastaan sitä tietokonesäätöistä hydraulipumppua ja se taas linkittää etu- ja takajarrut yhteen, niin että molemmat pyörät jarruttavat. Tietokone laskeskelee siinä samalla parasta mahdollista jarruvoiman jakaantumista etu- ja takapyörän välillä ja lisäksi ABS ehkäisee pyörien lukkiutumisen. Jarrupoljin vaikuttaa (onneksi) vain takapyörään.
Tään integroidun ABS 2-piiritietokonehydraulipumppujärjestelmän lisäksi systeemiin on vielä mahdutettu varajarrujärjestelmä häiriötilanteen varalle.
Kyllä tällaisiin ja vastaaviin hommiin tarvitaan paljon enemmän kuin perustekniikan tietoja ja ihan suosiolla jätänkin ammattilaiselle kyseiset huoltotoimet.