Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Virta-avaimesta (huomaa oikeinkirjoitus). Manuaalissakin käsketään vääntää avaimesta ja kielletään koskemasta tappokytkimeen. En tiedä onko avain sitten hellempi koneelle - paha sanoa.
ompa viisasta sähköä![]()
Tuskinpa avain/tappokytkimellä mitään käytännön eroa on, mutta esim omassa autossa avaimen käännyttyä off-asentoon jää tietokone sammuttelemaan järjestelmiä ties kuinka moneksi minuutiksi... teoriassa voisi pyörässä olla vastaavia asioita, mutta tämä lienee juuri sitä teoriaa...
Virta-avaimesta se flekti pysähtyy heti.
sammutan aina virta-avaimesta. zetorin flekti huutaa, vaikka virrat pois avaimesta. (tai sitten joku on kytketty päin prinkkalaaLuulisin myös että kuumalla ilmalla olisi parempi jos se flekti jää pyörimään sammutuksen jälkeenkin jos nimittäin on pyörimään alkanut (ja jos semmoinen härpäke sattuu pyörässä olemaan). Muuten saattaa sammutuksen jälkeen lämmöt nousta hetkellisesti aika korkealle. Virta-avaimesta se flekti pysähtyy heti.
sammutan aina virta-avaimesta. zetorin flekti huutaa, vaikka virrat pois avaimesta. (tai sitten joku on kytketty päin prinkkalaa)
Luulisin myös että kuumalla ilmalla olisi parempi jos se flekti jää pyörimään sammutuksen jälkeenkin jos nimittäin on pyörimään alkanut (ja jos semmoinen härpäke sattuu pyörässä olemaan). Muuten saattaa sammutuksen jälkeen lämmöt nousta hetkellisesti aika korkealle. Virta-avaimesta se flekti pysähtyy heti.
Ei vaan taida toi flektin pörittäminen paljon auttaa jos vesipumppu ei pyöri samaan aikaan...
Tuskinpa avain/tappokytkimellä mitään käytännön eroa on, mutta esim omassa autossa avaimen käännyttyä off-asentoon jää tietokone sammuttelemaan järjestelmiä ties kuinka moneksi minuutiksi... teoriassa voisi pyörässä olla vastaavia asioita, mutta tämä lienee juuri sitä teoriaa...
Aina ylämäkeen tai alamäkeen parkkeerettaessa, (kuten myös lumella), sivujalalla. Muutoin avaimesta.
Tiettyjen pyörien tappokytkintä ei ole suunniteltu kestämään jatkuvaa käyttöä, vaan poikkeustapauksiin. Sitten kytkin menee rikki ja kuskia ärsyttää kun mopo ei käynnisty. Tästä esimerkki vanhakoppa-RSV:t.
Nooh, ite oon ainaki jatkuvasti sammutellu avaimest sielt asti.Erikoista, että menee vapaalle, kun avaimesta sammuttaa...
Juuri suunnilleen näin meille jo koulussa joskus kerrottiin, niiden KTM:t ainaki oli syytä sammuttaa avaimesta et välttyi sanomisilt. Kerrottiin ettei tappokytkin oo tehty jatkuvaa runkuttamist varten, hajoo jatkuvast käytöst kuulemma "herkästi"...Nooh, ite oon ainaki jatkuvasti sammutellu avaimest sielt asti.