MIVV Sliparit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H2O
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

H2O

New member
Eli onko kukaan pistänyt pyöräänsä tommosta sliparia? Onko minkä laatuisia, tuliko tehoja lisää ja äänet. Eniten kiinnostais toi e hyväksytty ku siinä on toi desipelikilleri. Hintakaan ei vaikuta pahalta.

Mulla on tuollainen slipara R6:ssa. Tehoista ei ole tietoa kun ei ole penkitetty ennen eikä jälkeen. Keväällä on tulossa lisäksi K&N ja PC. Valmistajan mukaan ei tarvi säädättää erikseen sliparin asennuksen jälkeen mutta pistän nyt varmuuden vuoksi vielä tuon PC:n, ettei leikkaa kiinni.

Äänet on yllättävän sivistyneet ilman sitä noisekilleriä. Ihan mukavat silti. Noisekillerin kanssa äänistä ei ole tietoa kun se lähti saman tien pois kun sain putken käsiini.

Mulla on fazerissa Mivv:n slipari. On komeet muttei liian kovat äänet ja tuntuu että vastaa kaasuun hiukan paremmin. Ei oo penkitelty. Halpa oli, uutena 300? ovaali hiilikuitu. Suomesta. Ei oo pahaa sanottavaa.

Kaverilla oli VTR:ssä Mivvin sliparit ja piti kuulemma niin kovaa mökää että sattui korviin tulppienkin kanssa.

Mulla oli sv650:ssa tommonen mivv carbon oval slipari(300€). Äänet oli todella upeat, mutta ehkä vähän liiankin kovat... hinta/laatusuhde kohdallaan!

mulla myös ovaali hiilikuitu,mun mielestä sopivat äänet aikas matalat.sain kans ton 300 egeen vaikka ovh oli muistaakseni about 400

Herätellään juttua eloon taas pikkasen:
biggrin.gif

Tekisi mieli hankkia joku kohtuuhintainen slipari tuohon Cebariin, ja Mivv olisi yksi hyvä vaihtoehto!
Saakos noita ovaalicarboneita tuolta Motoxista 300€:oon vai mistä? Carpimotossa näyttää olevan 280€, eli kannattaisi kyllä Suomesta ostaa...
Mitens niiden kaasareiden säätöjen kanssa sitten: Tarviiko pakosti ostaa suutinsatsia, vai pystyykö "vakiokunnossa" olevia kaasareita yhtään säätämään jotta saisi seokset kohdalleen?
withstupid.gif

Vaikka tuolla sanotaankin että ei mitään säätöjä tarvitsisi tehdä, mutta mutta...
wink.gif

Mulla on tommonen Mivv ovaali titanium slipari cebarissa. Aika iso toi slipari on, het ku yamaha warriorin vaimennin. Mutta kyllä se kivasti pörisee.
062802moto_prv.gif

sanoi:
Mulla on tommonen Mivv ovaali titanium slipari cebarissa. Aika iso toi slipari on, het ku yamaha warriorin vaimennin. Mutta kyllä se kivasti pörisee.

Mistäs ostit ja millaiseen hintaan?
Ootkos säädättänyt?

sanoi:

Mistäs ostit ja millaiseen hintaan?
Ootkos säädättänyt?
Ostin sen tampereelta motoxi:sta jokunen vuos sitte.. Olikohan sen hinta sillon joku 300 euroa, siitä vielä onnistuin tinkaamaan vähän pois. En mää tuota oo säädättäny. Ei se varmaan pahaa tekis laittaa suutinsatsi ja säädättää se kunnolla.

Tuntu että vastaa pikkukierroksilla kaasuun vähän paremmin ku ton sliparin laitto, mutta voihan se olla että äänien takia se vaan tuntuu..Mutta ei se ainakaan huonommaks menny ku vakio vaimentimella.

Ton sliparin kokoon nähden se pitää aika kovaa ääntä, mutta eipä tuo haittaa. Kyllä maailmaan melua mahtuu.
biggrin.gif

MIVV murisee myös mun Trumpassa. DB-killeri kyllä vahingossa lähti irti ennenkuin käynnistin ensimmäistä kertaa. Äänet on sopivan matalaa, muhkeaa murinaa, mutta niinhän Triplessä muutenkin. Ennenkaikkea huomattava parannus ulkonäössä alkuperäiseen verrattuna.
Samalla ladattiin Trumpan oma ruiskukartta aftermarket -putkelle. Persus sanoo että pikkusen terävämmin vastaisi kaasuun pienillä kierroksilla, mutta saattaa hyvin olla MuTu -osastoa. Todellisesta tehovaikutuksesta ei mitään tietoa. Tarpeeksi mulle jo ennen vaihtoa.

Pantakiinnitys ei ole yhtä nätti kuin olisi ollut Trumpan omalla pöntöllä, mutta hinta oli sen verran huokeampi että nielen tappioni.

Itsellä on Mivv Carbon ovaali db-killerillä Thundercatissa. Killeri kyllä lähti jo ennen ajokauden alkua. Mukavat on äänet, sellaiset matalat mörinät ja istuu mielestäni ainakin omaan pyörään mukavasti.

Pyörä kävi säädätyksessä Viaberillä ja samalla laitettiin K/N Filsu.
Suutinsarjaa ei ole laitettu. Tehoja saatiin mitattua takarenkaalta 96 hv, eli tehonlisäystä noin 5-6 hv.

normal_Mopo%20pihassa.JPG

Saapa vielä ihan kivan näköiseksi kun vähän hieraisee hiomapaperilla ja kiillottaa. Omasta Mivvistä kiillotin laipat ja väliputken ja hieno tuli. Menin sit vaan myymään sen.

(Tää nyt tosin pätee ihan kaikkiin rosteriputkiin, nykyiselle putkellekin tein saman operaation)

Kawasaki Z750:ssa MiVV Oval Carbon, carpimotolta ~300e. dB-killeriä ei paikallaan, ei ole säädetty (ehkä tässä kesän aikana ihan "tarkistusmielessä", katellaan). Hyvin pelaa ja melko hyvät äänet (ehkä jo kovatkin). Ei oo ajokokemusta muilla slipareilla, että siitä en sanoa osaa, mutta tyhjäkäynnillä yllättävän matala soundi, 3000rpm tulee kuoppa äänissä. Siinä 4000-5000rpm ehkä vähän pistävä räpinä se ääni, siitä se sitten räjähtää ku antaa hanaa
tounge.gif

dB-killeri on näppärä heittää ruuvilla paikalleen jos tykkää lähtä muijan kans vähän pidempää reissua ajeleen, ei käy kummankaan korviin eikä tartte eareja. Muuten kyllä se pysyy poissa.

Näin niinku ohimennen udellen: voiko pyörästä tunnistaa mitenkään korvakuulolta/hajulta/tunnolta/näöltä, käykö pyörä kenties laihalla?

Jos sen Mivv:in nyt sitten hankin, niin pitää sitten dynottaa ennen ja jälkeen, ja kattoo noi seokset samalla... mutta ei ne seokset nyt varmaan niin sekaisin mene, kerta tuntuu täälläkin porukalla toimivan ihan hyvin ilman säätämistäkin!
thumbs-up.gif

Let´s see , lets´s see...eli kahtellaan kahtellaan!
biggrin.gif

Kiitoksia kaikille vastaajille, ja lisääkin saa laittaa Mivv- fiiliksiä!
smile_org.gif

Tietääkö joku onko noilla e-hyväksytyillä ja hyväksymättömillä muita eroja kuin toi db-killer?

Onko e-hyväksytty siis sama putki, johon on vaan lisätty db-killer?

Vähän isoja noi kyllä ovat. Onko toi titaaninen halkaisijaltaan samankokoinen kuin hiilikuitu oval?

jake

Tietääkö joku onko noilla e-hyväksytyillä ja hyväksymättömillä muita eroja kuin toi db-killer?

Vähän isoja noi kyllä ovat. Onko toi titaaninen halkaisijaltaan samankokoinen kuin hiilikuitu oval?

jake
Mun käsityksen mukaan ihan samoja putkia.

Eikä se ole yhtään iso ainakaan tossa mun pyörässä. Ovaali muoto tekee sivuprofiilin vähän massiivisemman näköiseksi, mutta ei se kyllä liian iso ole missään tapauksessa.
Suurin syy vaihtoon oli mulla nimenomaan saada alkuperäistä lyhyempi putki. Se oli niin tolkuton kanuuna joka jatkui rekisterikilven ohi. Tämä uusi on jonkin verran suurempi halkaisijaltaan, joten pituudesta on voitu tinkiä. Paljon sopusuhtaisemman näköinen.

Titaani vs kuitu ei ole käsitystä. Trumppaan kun ei ole valmistajalta muuta kuin tuo hiilikuitupintainen. Joihinkin merkkeihin näyttää olevan erikseen saatavissa "small oval"

jake
Mun käsityksen mukaan ihan samoja putkia.

Eikä se ole yhtään iso ainakaan tossa mun pyörässä. Ovaali muoto tekee sivuprofiilin vähän massiivisemman näköiseksi, mutta ei se kyllä liian iso ole missään tapauksessa.
Suurin syy vaihtoon oli mulla nimenomaan saada alkuperäistä lyhyempi putki. Se oli niin tolkuton kanuuna joka jatkui rekisterikilven ohi. Tämä uusi on jonkin verran suurempi halkaisijaltaan, joten pituudesta on voitu tinkiä. Paljon sopusuhtaisemman näköinen.

Titaani vs kuitu ei ole käsitystä. Trumppaan kun ei ole valmistajalta muuta kuin tuo hiilikuitupintainen. Joihinkin merkkeihin näyttää olevan erikseen saatavissa "small oval"
Pitääpä käydä katsomassa noita putkia oikein livenä, niin saa vähän käsitystä. Jos tohon MiVViin päädyn, niin tollainen db-killermalli se on otettava. Ilman killeriä tietysti paikalleen. Helppo vaimentaa sitten jos joku näkee vaivaa...

Back