• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mobil Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omalla kohdalla on sanottava, että vaikka Delvakki ilmeisesti pitää sisällään kitkaa vähentäviä aineita, niin ainakin 800:sen marauderin kytkin pitää huomattavasti paremmin, kuin edellisillä synteettisillä mopoöljyillä (tarkkaa tyyppiä ei osaa sanoa, kun edellinen omistaja ei tuon tarkemmin osannut moottoriöljyn tyyppiä kertoa). Kytkin muuttui myös johdonmukaisemmaksi käytökseltään, ja ennen kytkintä riivannut pykälämäisyys loistaa poissaolollaan.

Joten tästä suunnasta ainakin yksi ääni delvacille

Kommenttia kaivattaisiin pidempään Delvackkia käyttäneiltä, -mitä olette pitäneet vaihtovälinä?
Eikös tämä ole senverran pesevää tavaraa että vaihtovälin on syytä olla lyhyempi?

No litrahinnan ollessa tuota tasoa, mitä se on - ei vaihtovälillä varmaan ole taloudellista merkitystä.

No litrahinnan ollessa tuota tasoa, mitä se on - ei vaihtovälillä varmaan ole taloudellista merkitystä.
No onhan se...
Jos vaihtoväli putoaa 10 000km -> 5 000km niin kun laskee suodattimet ja prikat ym. mukaan niin eihän se ole enää kuin 33% halvempaa kun mp-tarjousöljyt...  
tounge.gif

Juu, ei.
Lähinnä kiinnostaa tosiaan tuo voitelutason säilyminen pidemmällä vaihtovälillä.

Dodiin. Ensimmäiset pari sataa kilometriä Delvaceilla takana. Pienen eron olen havaitsevinani mekaanisten äänten pienenemisessä. Tiedä sitten onko tuo ero kuvitelmaa vaiko todellista......

Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.

Saakos tuota delvaccia pienemmässä kuin 20 litran pönikässä? Nimimerkillä: "Jos kokeilis ensin..."
cool.gif

janski, saa, 4 litraisessa pönikässä, sellaisen ostin ensiksi itsekin kokeillakseni, sitten piti jo ostaa 20 litraa ja taas, meinaan kavereiden prätkät myös tallissamme voideltuu delvacilla.

Kyselin mielenkiinnosta vertailuhintaa Delvacille...

Tervehdys

Delvac MX on raskaan liikenteen pitkän vaihtovälin moottoriöljy  36,50 eur / 20 ltr + alv
Delvac Super 1300 on työkonedieseleitten (ja kuorma-autojen) öljy norm. vaitoväleille 29,00 eur / 20 ltr + alv
Toim.aika 3-8 vrk, pientoim.rahti alle 200 ltr erissä 35,00 eur + alv

Hannu Marjaniemi
Länsirannikon Öljytukku Ky
(02) 578 1445

Vastaanottaja: oljytukku@lotky.com
Aihe: Delvac

20L Hinta ?
ja mitä eroa näillä tuotteilla on?
Delvac MX 15w-40
Delvac super 1300 15w-40

N.50tkm ajettu pelkästään dieselmoottoriöljyillä eikä tunnu olevan ongelmia.Öljyinä on ollut delvac mx/hp ja neste turbo lx.Vaihtovälit olen pitäny normaaleina.Ainoa häiritsevä seikka on ollut välillä,et hetken öljyvaihdon jälkeen kytkin takkuilee mut vika poistuu muutaman kymmenen kilsan jälkeen.Eli paranee vain vanhetessa.

Samaa Mobilin MX delvacia tuli tänään ostettua pönttö, siis 4 l.
Arvatkaas minkälaisen moralisoinnin kohteeks joutuu, kun kyseistä öljyä kertoo moottoripyörään laittavansa.....huoh...
varaosalikkessä oli myyjä joka tiesi paremmin.
Meidän keskustelu päättyi siihen, et kaveri sanoi, että sun kytkin sitten loppuu kerralla.

Takarivistä ääni Neste Turbo LXE:lle. Kyllä toimii vaihteet ylös ja alaspäin kuin ajatus. Kytkin pitää niin hyvin että nokka kevenee vaikka miten hissukseen haluais paikaltaan lähteä
biggrin.gif

Ai niin sitä myös Nesteen netti sivuilla sanotaan "sekä henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottorit." Bueno homma.

Toi varaosamyymälä tarjosi tosiaan jotain vastaavaa öljyä, mut sanoin etten ota, kun en tiedä varmasti et sopii.
Sanoin et Delvacista on jo kuitenkin kokemuksia.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, et jos Batata ja Jimjak suosittelee, niin kovin pielen ei voi mennä....

kokeilkaapa kawoihinne shell x-100  20w-50 toimii kuin tauti.   hessubobiilista ja ad-autopaikoista ainakin saa ja ehkä hyvin varustelluista shell asemilta. ei luista kytkin ja vaihteet menee kuin voissa paistaen.
062802jumpie_prv.gif
itse jo käyttänny sitä 4v.edullisuus n.9e/4 L  mahdollistaa myös tiheämmän öljyn vaihdon.

Täältä ääni myös Shell X-100 20W-50 öljylle. Parhaiten se on toiminut kaikista kokeilemistani 20 vuoden aikana, samalla Z-Kawalla koko ajan, tuolla pitkän ajan ja matkan laboratoriolla
tounge.gif

Toi delvacci varmaan toimii helvetin hyvin tossa jenkkilintan maamoottorissa kans? manuskassa sanottiin että dieselmoottoreiden öljyä kiuluun jos eio HDn omaa tarjolla..

Tänään kävin Hyvinkään Crash bikessa ja äijä nauro mut ulos, kun kerroin laittavani Delvacia koneeseen. Ei ollu kuulemma kuullu pariin vuoteen yhtä naurettavaa vitsiä.
Noh, eipä se öljyistä sitte loppupeleissä älynny hölkäsen pöläystä. Väitti että kyllähän se kytkin toimii vaikka jäte-öljyllä, mutku ne nokat... Ihmeellistä puhetta ukolta joka fiksaillu mopoja 50 vuotta. Muuten kyllä tuntu olevan osaava kaveri.

Jokatapauksessa mun Toyota, eiku Honda saa Delvacit sisuksiinsa...
sport05.gif

delvaceilla olen ajellut zzr1100 kawankoneessa noin suurinpiirtein 80 000 km ja pelaa ihan ok. uusimpaan zx12r kwaakkuun en ole vielä uskaltanut laittaa diisseliöljyä, mutta kun siihenkin kilometrejä kertyy tarpeeksi, niin mikä ettei ja kun aiemmin ostamani ns. prätkäöljyt on käytetty siinä.

Back