• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mobil Delvac

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bemarissa on MX 15W40 ja hyvin pelaa kun Bemu kaipaa mineraalia.Vaihtoväli on n. 8000-10000 km.
Deauvillessä oli käytössä Motul 5100 ja sama öljynvaihtoväli.
Ennen käytin MX:ää myös ilmajäähy kurapyörässä mutta kun jäi Motulia pari tonkkaa niin tungen ne kurapyörään.
Eli MX = yhtä hyvää kuin Motul.
Missä Bemarissa?
 
Viitti millään tehdä uutta ketjua joten jos pieni laina sallitaan, onkos kukaan kokeillut tuota B-marketin vihreässä pytyssä myytävää semisynthiä? Mitä katselin speksejä niin ylittää reippaasti valmistajan vaatimukset, triumph suosittelee käytettäväksi mobil1 racing 4t:tä mitä en ainakaan itse ole suomesta onnistunut edes löytämään ja tuo bilskan öljy vastaa hyvin lähelle samoja arvoja, api luokitus itseasiassa korkeampi, joten pitäis ainakin käydä hyvinkin? Tällä kaudella tuskin tulee mittariin juuri paria tonnia enempää niin tuntuu tuhlaukselta maksaa yli satasta öljystä vaan sen takia että marketoinnin manu on keksiny pyttyyn hienon nimen ja tarran.
 
onkos kukaan kokeillut tuota B-marketin vihreässä pytyssä myytävää semisynthiä?

Empä ole tuota käyttänyt. Eiköhän se rokkaa siinä, missä muutkin.
Itse käytän tätä tällä hetkellä kurapyörän alakerrassa (tai tätä siihen on syötetty reilu 1,5-v ajan. Vaihto 5h välein).
Samassa hintaluokassa pyörii ja saa viereisestä M-kaupasta.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/592014/Teboil-Silver-10W-40-4l

edit. Niin ja veikkaan, että Biltema ei itse tee niitä öljyjä, vaan joku iso talo brändää ne sille.
edit2. Eikä se mitään huonoa voi olla, kun sopivuuslistalta löytyy nimekkäitä merkkejä ja malleja. Mm. LAMBORGHINI: DIABLO :grin:
edit3. Sitä Mobil 1 Racingia saat tietysti ruokakaupasta (Holman Primasta näytti löytyvän :thumbsup: ) https://www.prisma.fi/fi/prisma/mobil-1-racing-4t-1l
 
Viimeksi muokattu:
No kohtahan se selviää. Delvakit sielä taitaa olla nyt vai oliko se edellisellä kierroksella... Ja juu eipä tietääkseni Bilska mitään itte valmistuta, ainakin suurin osa lienee jonkun muun tekemiä ja uudelleen laputettuja. Vähän sama kun nää rainbow/kotimaista, lidlin talon oluet yms. Appiukko ollu ruokakaupassa melkeen ikänsä töissä niin siltä saa hyviä vinkkejä mitä ei kannata ostaa kun halppismerkki on tasan samaa kamaa :p

Menee hiukka offtipikkiin mut sama se...
 
No kohtahan se selviää.

Pistä sisään vaan. Se missä saattaa huomata eroa on kuinka vaihde kolahtaa vaihtaessa sekä miten vaihde menee sisään (vaihtuu/ei vaihdu vai meneekö välivapaalle). Jos ei eroa huomaa, niin voi olla vain tyytyväinen. Veikkaan, että et huomaa mitään ja olet tyytyväinen :)

Millon meinasit lähteä kurvailemaan?
 
En ihan vielä, muutoskatsastus täytyy vielä suorittaa, apurunko rakentaa loppuun, oikea jalkatappirunko kaivaa alumiinilevystä ja niputtaa sähköt, tavoitteena kesäkuun aikana liikennekäyttöönotto.

Delvacin kanssa muuten huomas tuon että kun kävi tarpeeks kuumaksi niin vaihteiden vaihdosta hävis se sellanen pehmeys.
 
Nyt on The Big D:t laitettu ruohonleikkuriin ja kiinarootteriin. Tulokset vaikuttaa lupaavilta, ei ole kumpikaan vielä leipaissut. Hondaan seuraavaksi, kunhan laakeri saapuu ja koneen saa nippuun :jpstyle:
 
Kyllä se tolla rokkaa.

Sun pyörän manuska haluaisi kyllä 10w40 öljyä, mutta menee tuo 15w40 ihan samalla lailla.

Ei tuohon viskositeettiin liity, vaan yleisesti halvempien öljyjen toimintaan. Eli muista lämmittää sitä konetta, ennen kuin lähdet sinki kireellä painelemaan täysillä moottoritehoilla sekä kierrosalueella.
Jos ostat niitä kalliita hipoöljyjä, niin niissä juuri nuo kylmävoiteluominaisuudet ovat paremmat.

edit. tuo liite piti vielä laittaa. Varmaan ollut täällä aikaisemminkin.
 

Liitetiedostot

  • tlin456.gif
    tlin456.gif
    61,3 KB · Katselut: 87
Joo, enpä ajele ku radalla niin muutenki tulee tyhjäkäynnillä lämmitettyä kone ennen ku ajelee.
 
Delvac-keskustelu on hiljentynyt pahasti, laitetaanko taas vähän vauhtia:). Olen teettänyt Honda Varaderooni uudesta saakka öljyanalyysejä jenkkiläisessä kaupallisessa Blackstone laboratoresissa. Labrasta tulee tulokset öljyn ominaisuuksista ja analysoiduista kulumismetalleista ym. Taustalla on tietokanta samanlaisten laitteiden tyypillisistä, analysoiduista arvoista. Olen ilmoittanut pyöräkseni samalla koneella olevaa Honda VTR:n koska Varaderoja ei jenkeissä pahemmin ole. Olen ajanut ja testauttanut useita eri öljymerkkejä Teboil, Shell Advance Ultra, Mobil Racing 4T, Liqui Moly. Viimeisin tulos on 6600 km ajetuista Delvac MX-öljyistä. Näyttää, että Delvac piti hyvin pintansa pitkässä maantieajossa 74 tkm ajetussa varressa. Tämä ketju on pyörinyt joopas/eipäs tyylillä ja ainoa argumentti on ollut että vaihteet toimii hyvin / ei voi käyttää kun kannun kyljessä on rekan kuva, parempaa tietoa ei ole ollut. Ohessa tulokset, enjoy !öljyraportti.jpg
 
Tämä ketju on pyörinyt joopas/eipäs tyylillä ja ainoa argumentti on ollut että vaihteet toimii hyvin / ei voi käyttää kun kannun kyljessä on rekan kuva, parempaa tietoa ei ole ollut.
Ei minusta pidä paikkansa, vai oletko sitä mieltä, että öljykannussa olevat luokitukset ovat paremminkin markkinointia tms. kuin sopivuuden takaava fakta? Delvac MX 15W40 bensiinimoottoriluokitukset ylittää mennen tullen ne vaatimukset mitä yleensä moottoripyöriin vaaditaan.
 
Olinkin jo odotellut vanhan hyvän aiheen paluuta org-raatelutaululle. Hauska ajatushan se olisi sekin, että oljyvalmistaja tekisi huonoa öljyä moderneihin dieselkoneisiin. Pelkkä rekan mootttori on helposti 50-70 tuhannen euron arvoinen. Ihan eri hintaluokan kapistuksia näihin meidän puksuttimiin nähden.
 
Olinkin jo odotellut vanhan hyvän aiheen paluuta org-raatelutaululle. Hauska ajatushan se olisi sekin, että oljyvalmistaja tekisi huonoa öljyä moderneihin dieselkoneisiin. Pelkkä rekan mootttori on helposti 50-70 tuhannen euron arvoinen. Ihan eri hintaluokan kapistuksia näihin meidän puksuttimiin nähden.

Äläs nyt. Faktat on ennenkin pilannu monta hyvää väittelyä. :D
 
Olinkin jo odotellut vanhan hyvän aiheen paluuta org-raatelutaululle. Hauska ajatushan se olisi sekin, että oljyvalmistaja tekisi huonoa öljyä moderneihin dieselkoneisiin. Pelkkä rekan mootttori on helposti 50-70 tuhannen euron arvoinen. Ihan eri hintaluokan kapistuksia näihin meidän puksuttimiin nähden.

On siinä yksi pieni ero rekan moottorin ja mp:n koneen välillä; se rekan kone pyörii välillä 1000-1700 kierrosta minuutissa ja mp:n kone parhaimmillaan pitkälle yli 10000:n kierroksen. Olen kyllä käyttänyt puksuttimissa Delvaccia, ei siinä mitään. Kyllä sillä ajaa voi eikä ajaessa tiedä mitä liukasta siellä koneessa on. Samanlaista soppaa kuin muutkin.
 
On siinä yksi pieni ero rekan moottorin ja mp:n koneen välillä; se rekan kone pyörii välillä 1000-1700 kierrosta minuutissa ja mp:n kone parhaimmillaan pitkälle yli 10000:n kierroksen.

Kuinkas kovaa se rekan turbo pyörikään?
Montakohan näitä legendaarisia perusteluja saadaan tähän? :grin:
 
Back
Ylös