Se oli tossa mun Yamahassa sellainen juttu, että oli jo harkinnassa lähteä myyjäliikkeen juttusille aiheella "Myitte mulle mopedin, jossa on vaihteisto paskana". Jos piti väkisin survoa vaihde kolmoselta neloselle ja vapaa ei löytynyt kuin kone sammutettuna, hmmm? Noin radikaalia muutosta vaihteiston toiminnassa en olisi pelkällä öljynvaihdolla koskaan kuvitellut mahdolliseksi. On tietysti totta, että vaihtamalla mitä tahansa tuonne koneeseen, ei vaihteisto olisi ainakaan huonontunut, mutta että näin....????? "Just huollettu, heh".
Mä taidan nyt siirtyä katumusharjoitusten pariin, kun nostin tän asian esiin, enkä edes tiennyt sen seurauksia.
P.S. Jonkun pitäisi varmaan avata kansainvälinen Rotella -ketju ja olihan joku kaatanut Teboilin diesel -ölppää mopediinsa?????
Eihän tässä, jo kausia sitten viihdeteollisuudeksi kehittyneessä langassa, ole jäänyt käteen
paljon muuta kun se, että samat luokitukset omaavissa öljyissä on eroja.
Unohtuu helposti yksi monessa muussakin jylläävä perusasia.
Meillä on luokitus ja sen täyttyminen = "tavallista koitetaan"
Sitten on samat luokitukset..... mutta "priimaa pukkaa"

.
Kuka, missä ja koska sitten hyötyy siitä priimabonuksesta on sitten ihan oma juttunsa.
Ääritilanteisiin ja olosuhteisiin tuo aina väistämättä kytkeytyy.... mielipiteistä riippumatta.
Tuo "märkäkytkin" - kytkimen/laatikon toiminta ja varsinkin sen arvottaminen onkin taas asia joka
pitää sisällään kohtalaisen paljon subjektiivisuutta.
Yhdellä on öitä valvottava ja hulluuden partaalle ajava ongelma..... jota toinen ei miettimättä
oikein edes huomaa, puhumattakaan että se näyttäytyisi ongelmana.
Tätä ei ihan pyyhkäise pois tokaisu: Kun ei raukka paremmasta tiedä

.
Niin..... jos monella "ihan paskalla Castrolillakin" kytkin irrottaa, ottaa nätisti, välivapaita ei tule kuin
kerran - pari kaudessa ja nekin täysin omaa velttoutta..... ja se oikea vapaakin löytyy sujuvasti valoissa
kun vaan käyttää mopon laatikkoa kuten kuuluu, eikä kuten kotilon manuaalilaatikkoa... Mikä ongelma,
missä ja kenellä

.
Aina jotkut ajaa väärän merkkisellä mopolla, väärän merkkisillä varusteilla, renkailla, öljyillä.... ja mikä pahinta,
ihan väärin.... jopa täysin fysiikan lakien vastaisesti

.
Ajaa kuitenkin vuosikymmeniä, mittavia ilo/kilometrejä ja hywäst männöö….
vastoin kaikkia todennäköisyyksiä ja absoluuttisia totuuksia... Delvacilla tai ilman

.
Ai perkele miten tuolla aina liikkuu ihme porukkaa

.