Moderaattorit näkyville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskakuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

roskakuski

New member
Miksi jokaisen osion päällä ei voi olla kyseisen oision moderaattorin nimeä
nixweiss.gif

Anteeksi tämä ei varmaan liity aiheeseen mutta ihmettelen kun nykyään täällä tuntuu olevan pinnalla pelkkä kyttääminen leimaaminen sekä ÄÄnekäs nariseminen.

nixweiss.gif
Koska ei ole mitään osioita. Jokainen mode touhuu siellä missä näkee tarvetta.
No tuossahan se vastaus tuli,lyhyesti ja jopa minä ymmärsin sen
biggrin.gif
,mutta seilailetteko sivuja, etsien poistettavaa jopa "peräkkäin" ?
Poistatteko poistamisen jälkeen jotain poistamisen arvoista,kun jokin jäi edellisellä modella poistamatta ja seuraavan moden mielestä se pitäisi pitäisi poistaa ?
Totta jokaisella on jokin alue vai onko??

nixweiss.gif
Lisätään nyt vielä tähän, että modet ovat ns. yleismodeja eli moderoivat koko foorumilla. Olisiko jotenkin syytä luetella meidät kaikki joka mutkassa?

Kaksi poikkeusta on: Merkkikohtaisissa Sartre Ducati-keskustelussa ja Trinity Maksiskoottereissa. Ja noiden molempien nimet näkyvät juuri siellä missä pitääkin. Eli
nixweiss.gif

nixweiss.gif
Lisätään nyt vielä tähän, että modet ovat ns. yleismodeja eli moderoivat koko foorumilla. Olisiko jotenkin syytä luetella meidät kaikki joka mutkassa?
No ei siitä olisi ainakaan modeille tai keskusteluun osallistuneille mitään haittaa,vaan antaisi keskusteluun osallistuneille selvän kuvan mistä ja miten tietyistä aiheista voi keskustella,eli millaista keskustelua foorumia valvoma moderaattori "hyväksyy" ja millaista mielestään pitää foorumin mukaisena ja "hyväksyttävänä" ?
Ei tässä ole sen monimutkaisemmasta asiasta kyse...

Jos tästä haluaa alkaa vääntämään,niin se ei ole tarkoitukseni,kunhan kysyin
ghostface.gif

Jatketaan OT:tä...

Mielestäni foorumin moderointilinjan täytyy olla suhteessa enemmistön mielipiteeseen. Esim pampers-foorumilla vetomiehet ovat elementissään, joten kaikenlaista leukailua ja keulimista varmasti on syytä sallia.

Jos taasen enemmistöä täällä selkeästi vituttaa veto/kukkis vääntö, lukkoa ja bannia vaan kehiin niin rauhoittuu enemmistön mieli.

Mielestäni foorumin moderointilinjan täytyy olla suhteessa enemmistön mielipiteeseen. Esim pampers-foorumilla vetomiehet ovat elementissään, joten kaikenlaista leukailua ja keulimista varmasti on syytä sallia.

Jos taasen enemmistöä täällä selkeästi vituttaa veto/kukkis vääntö, lukkoa ja bannia vaan kehiin niin rauhoittuu enemmistön mieli.
Tämä on moottoripyörä foorumi ja siihen kuuluu moottoripyöräily Henk koht olen tätä palstaa seurannut yli 5 vuotta ja tällä nickillä kohta 5v.

Henkilökohtaisesti voin sanoa että minä en voi täällä edes tehdä matkakertomusta ettei se ole täynnä jeesustelijoita ja mielipiteen esittäjiä vaikka kyseessä on kertomus eikä mikään kukkahattujen niksinurkka. Katsoppas monta matkakertomusta on "tuhottu" niiden enimistön(sinun mukaan) vihaamien "vetomiesten" toimesta.

Jos teet aiheen tuonne jossa haluat opastusta tai perehtyä tarkemmin jonkin tiettyyn asiaan esim käytettäessä erillaisia ajoalustoja, ajotekniikka tms niin laskeppas monta mielestäsi foorumin pilaavaa vetomiestä siellä puhuu ja tietää verrattuna sinun hehkuttamaan enemmistöön. Saatat yllättyä mistä löytyy sinulle yllättävän paljon apua. Toisin päin käännettynä jos joku vetomies haluaa opastusta että miten saisi pyörästä nopeamman kadulle tai niksejä hyttipystössä ajoon niin varmaan arvaat miten siinä aiheessa käy?

Joten tutustu toki ensin tähän foorumiin n ennen kuin tulet pari kuukautta vanhana esittämään osan mm. minun bannaamista foorumista.

En voisi olla enempää eri mieltä.

En minäkään rakasta samaa jauhavia vääntöjä mutta niitä on vapaus olla lukematta. Taajuus, olet kyllä nähdäkseni osallistunut näihin K/V vääntöihin kohtuupaljon ja viestistäsi päätellen katsot kuuluvasti "enemmistöön." Haetko itsellesi bannia?

absurdi ajatus että kasvottomat nimimerkit tai että yleensä ihmiset muuttaisivat toistensa liikenne tottumuksia kirjoittamalla sivutalkulla keskustelupalstalle vaikka kuinka olisivat oikeassa.

Tämä on moottoripyörä foorumi ja siihen kuuluu moottoripyöräily Henk koht olen tätä palstaa seurannut yli 5 vuotta ja tällä nickillä kohta 5v.

Henkilökohtaisesti voin sanoa että minä en voi täällä edes tehdä matkakertomusta ettei se ole täynnä jeesustelijoita ja mielipiteen esittäjiä vaikka kyseessä on kertomus eikä mikään kukkahattujen niksinurkka. Katsoppas monta matkakertomusta on "tuhottu" niiden enimistön(sinun mukaan) vihaamien "vetomiesten" toimesta.

Jos teet aiheen tuonne jossa haluat opastusta tai perehtyä tarkemmin jonkin tiettyyn asiaan esim käytettäessä erillaisia ajoalustoja, ajotekniikka tms niin laskeppas monta mielestäsi foorumin pilaavaa vetomiestä siellä puhuu ja tietää verrattuna sinun hehkuttamaan enemmistöön. Saatat yllättyä mistä löytyy sinulle yllättävän paljon apua. Toisin päin käännettynä jos joku vetomies haluaa opastusta että miten saisi pyörästä nopeamman kadulle tai niksejä hyttipystössä ajoon niin varmaan arvaat miten siinä aiheessa käy?

Joten tutustu toki ensin tähän foorumiin n ennen kuin tulet pari kuukautta vanhana esittämään osan mm. minun bannaamista foorumista.
Katkera vuodatus, johon vastaan vain jotta kyllä se modepaneeli toimii toiseenkin suuntaan - aiheetta jeesusteleviin kukkiksiin.

Kuten sanottu, moderointilinjan pitäisi elää foorumin yleisen mielipiteen mukaisesti. Se voi tietysti olla hankalaa, jos ne jakautuvat fifty-fifty, mutta sitten nyrkkisääntönä tulisi olla että ainakin ketjun aloittajan kantaa kunnioitetaan kyseisessä ketjussa.

Jos kukkis pistää pystyyn ketjun missä kauhistelee nuorison piikkikäytöstä, ei sinne tarvi tulla vittuilemaan miten vellihousuja on kun ei anneta nuorten treenata temppuja. Jos taasen vetomies pistää pystyyn aiheen kuinka bussi kulkee parhaiten etunen taivaissa, ei sinne tarvi tulla jeesustelemaan liikenneturvallisuudesta.

Moderaattoreiden tehtävä on huolehtia noista yllämainituista linjauksista, IMHO.

Ja mitä viimeiseen kuittiin tulee, minä taisin jo ylläpitää ensimmäisiä foorumeitani kun sinä ensi kerran edes kuulit netin keskustelufoorumeista - joten ei tässä nyt olla ihan pappia saatilla...  
wink.gif

Taajuus, olet kyllä nähdäkseni osallistunut näihin K/V vääntöihin kohtuupaljon ja viestistäsi päätellen katsot kuuluvasti "enemmistöön." Haetko itsellesi bannia?
Vääntö ja vääntö, olen ilmaissut mielipiteeni. Ihan tuossa muutama minuutti takaperin kirjoitin toisaalle että minulle on sama miten kukakin itsensä tappaa, kunhan ei tapa muita sivullisia siinä samalla. En siis todellakaan jaksa välittää kenenkään suorilla tyhjillä teillä tekemistä pommituksista, mutta jos sieltä sivutieltä kurvaa eteen koulukuljetus, niin olisi sittenkin ehkä pitänyt miettiä.

Vaikuttaa varmasti myös miten mielipiteensä ilmaisee. Sen "vähäisen kokemuksen perusteella" (mistä minua jo kritisoitiin) useampi vetomies on esittänyt kantojaan hyvinkin ylimielisellä ja suorastaan vittuilevalla sävyllä - mikä torpedoi jo koko ajatuksen, vaikka siinä olisi ehkä pohjalla ollutkin ideaa.

Minut saa ihan vapaasti bannata, jos tuntuu siltä että antini foorumille on negatiivinen
smile_org.gif

Kiva aihe.    
biggrin.gif

Roskakuskille: useimmat modet lukevat useita eri osioita ja moderoivat kun tarvetta ilmenee. Silloin on aika vaikea nimetä mitään 'omia' osastoja kenellekään.
Esimerkiksi itse luin ihan sattumalta tätä ketjua ja huomasin, että on sekä vastattavaa että poistettavaa. Poistin muutaman henkilön keskinäiset henk.koht. viestit tämän ketjun loppupuolelta. Eivät kovin paljon liittyneet aloitusaiheeseen eivätkä edes osioon.  
cool.gif

Monilla näyttää välillä menevät asiat hiukan sekaisin, kun puhutaan siitä mitä pitää ja voi moderoida ja miksi.

Usein kuulee kommentin, että 'eihän tarvi lukea sellaista vääntöä joka ei kiinnosta'. Totta toinen puoli, mutta olisi älsän vänkää muistaa myös se, että ei ole kenellekään kivaa kun jotkut tuppaavat 'sotkemaan' muiden aloittamia asiaketjuja aivan turhilla provoilla ja kettuiluilla. Kyllä minä ainakin koen velvollisuudekseni siivota täydet asiattomuudet ketjusta kuin ketjusta, vaikken sisällöstä muuten samaa mieltä olisikaan.

Jos vaikka hurjapäiden keulimisketjuun joku kukkahattuystäväni kirjoittaa 'haistakaa vittu ja kuolkaa pois, kaahaajat', kyllä lähtee kyseinen viesti vaikka samaa mieltä kirjoittajan kanssa olisinkin.    
biggrin.gif

Monilla se vaan ottaa koville, kun omiin hengentuotoksiin puututaan. Modena täytyy koettaa muistaa, että kaikille ei ole suotu yhtäläistä itsensä ilmaisemisen taitoa ja jotkut saattavat kertoa mielipiteensä hiukan kulmikkaasti. Se on ihan ok, mutta kenellekään ei pidä millään perusteella sallia tahallista pottuilua, nimittelyä tai muuta luokattoman typerää.

Back