Mulla oli aiemmin kaasareilla varustettu 900 Monsteri ja viimeksi 1000 DS Monsteri.
Itse en oikein koskaan oppinut noita kumpaakaan käynnistämään, kaasarimalli oli vaikeampi. En vissiin oppinut sitä rikastinta ilmojen mukaan annostelemaan oikein tai jotain.
1000 DS tuntui olevan tarkka siitä, kauanko se oli seissyt. Yli viikko seisontaa ja akun sai sahata melkein tyhjäksi ennenkuin käynnistyi, bensapumppu kuitenkin surisi ihan normaalisti kun avaimesta käänsi. Välillä käynnistyi kun vähän starttinappia hipaisi. Taitaa olla ominaisuus? nykyisellä omistajalla samankaltaisia ongelmia. Akku kyllä pitää olla priimakuntoinen, siinä ei kannata säästellä.
Kun puhutaan starttaamisesta, niin oleellinen asia vianmäärityksen kannalta on se, että pyörittääkö startti moottoria vaiko ei. Toiset puhuu että ei starttaa ja tarkoittavat että startti ei pyöritä moottoria. Toiset taas vastaavasti sitä, että startti kyllä pyörittää moottoria mutta se ei käynnisty.
Ensimmäisessä tapauksessa vika on ilmiselvästi akussa/ akun kaapeleissa tai molemmissa. Toisessa taas vika liittyy sytytykseen tai bensan saantiin (seos ei syty sylintereissä).
Niin ja sitten mulla oli joskus S4 Monsteri ja se lähti aina hienosti käyntiin vaikka akku ja kaapelit oli samanlaiset kuin 1000DS. Ota noista sitten selvää, Italialaista temperamenttia?
Kivoja laitteita on kyllä kaikki olleet.
Nii ja sitten vielä se, että jos ajaa lyhyttä matkaa, niin se uusikaan akku ei ehdi latautua. Etenkin kylmästartit haukkaa aika paljon tollasesta pikkuakusta. Itelläkin oli sellanen pikaliitin Ctekin laturille, sille oli käyttöä useamman kerran.