• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monster 1200

Koeajo. Sateisessa tallinnassa pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan Monsterilla. Mielikuva oli Semmonen herrasmiehen powernaku. Pari sataa metriä ajettu. Vitut siitä herrasmiehestä tämä on rähinäpowernaku:;):
Benvenuto nuovo Ducatista :orgmp:
Testastretta 11-kone on petollisen hauska, pidä kiinni kortistasi... :right:

Hyvä valinta tämä "isolohko" monsteri missä vääntöä riittää :WAZAAP: Itse ostin vastaavan -16 malli ärrän viime syksynä ja tänä vuonna 3000km takana , hieno laite :orgmp: Ajoasento helppo ja polvikulma loiva. Välityksiä vois vähän tihentää . Nyt vaihtumassa taakse +3

Viimeksi muokattu:
Tuota isoa Monsteria olen joskus katsellut vähän sillä silmällä. 1098 faitteri on pykälän verran liian villiori ja race rentoon ajeluun. Monsteri voisi olla juuri sopivan verran leppoisampi käytökseltään, mutta Ducatin luonne ja fiilis vielä jäljellä.

Testastretta 11 ja ecuun Rexxer. Alkaa meno maittaa. Vääntö kohtelee takista kaltoin 4000 ylöspäin kuutosellakin. Toivottavasti kypärässä on sarville tilaa.

1098:n koneen viihdytysalue on noin 3000 kiekkaa ylempänä.

Projektia oon seuraillu joo. Jotenkin mun silmään Monsterin pitää olla punainen. Lisä teho nyt on aina kiva. Hiilari vanteita ja Kristiinaa oon kuolannu koko syksyn:)-

Punanen!:;):

Vaikkakin tuo vihreä tuossa 695:ssa ei ole huono. Se on tosin jälkikäteen maalattu ja sopii siihen pyörään, kuin nenä lärviin.

Kyllä mä jo oottelen ensi vuotta, että pääsee meidän perheen uudella 1200:lla (ilman ässää, koska joku kerkes ennen mua) radallekin ranteita räjäyttelemään :grin:

Ensi vuoden letkat haisee aika italialaiselle :)-

Monsterin pitää olla punainen, kuvassa omani

Liitetiedostot

• Monster 1200S_2014.jpg
    Monster 1200S_2014.jpg
    48,8 KB · Katselut: 146
Tämä uusikoppainen monsteri on jäänyt itsellä jostain syystä aivan väliin. Silmä on jo tottunut ja näyttää varsin hyvältä varsinkin muutamilla racehenkisillä osilla koristeltuna. Itsellä ollut S4r ja 1098sf, niin mielenkiintoista olisi päästä vertaamaan.

Itseä tämä "uusi" Monster 1200 on puhutellu jo vuosia ja pakko tommonen on jonain päivänä hankkia.
Onneksi perheeseen tuli tuommoinen perusmalli shifterillä niin sitä pääsee vähän kurmottamaan.
Noihin saisi vielä shifter-blipperinkin lisäämään hulluutta :jippikaijee:

Pyöräkuume senkuin pahenee ja nyt tuli iskettyä silmä tälläiseen Monsteriinkin..vaikka enempi japsipyöriä katsellutkin. Mitäpä tälläisessä kannattaa huomioida? Komponentit ilmeisen laadukkaita ilmeisesti , kuinkas koneen kesto? Budjetti ei aivan piisaa vähemmän ajettuihin,muutama enempi ajettu olisi tarjolla , Onko esim 2014 mallinen +60tkm ajettu huoltokirjalla oleva jo ns loppu vai kestääkö moottori kilometrejä? Minkälainen pyörä muuten ajoltaan? Istuinkorkeus sopisi tälläiselle persjalkaiselle ja onhan tuo V koneen ääni kyllä melko miehekäs.:WAZAAP:

Kokemuksia ja tietoja saa kertoa. :thumbup:

Pyöräkuume senkuin pahenee ja nyt tuli iskettyä silmä tälläiseen Monsteriinkin..vaikka enempi japsipyöriä katsellutkin. Mitäpä tälläisessä kannattaa huomioida? Komponentit ilmeisen laadukkaita ilmeisesti , kuinkas koneen kesto? Budjetti ei aivan piisaa vähemmän ajettuihin,muutama enempi ajettu olisi tarjolla , Onko esim 2014 mallinen +60tkm ajettu huoltokirjalla oleva jo ns loppu vai kestääkö moottori kilometrejä? Minkälainen pyörä muuten ajoltaan? Istuinkorkeus sopisi tälläiselle persjalkaiselle ja onhan tuo V koneen ääni kyllä melko miehekäs.:WAZAAP:

Kokemuksia ja tietoja saa kertoa. :thumbup:

Tutulla yli 150 tuhatta ajettu Diavel (sama kone.) Testastretta 11 on kyllä huomattavasti luotettavampi kuin vanhemmat Ducati koneet. Mutta yleinen käsitys että vähän kalliimpi huoltaa kuin Japanilaiset varmaan pitää paikkaansa. Desmo huolto 24t välein on arvokkaampi. Satulan korkeus on säädettävä, eli lyhyille kuskeille sopii varmasti, ilman että alustaa tarvitsee mennä roplaamaan. Sitten se fiilis mikä näissä on on vähän vaikea selittää. Itselläkään ei Ducateista vielä ole kokemusta enempää kuin pari viikkoa syksyllä kerkesin ajella. Merkkikerho toiminta pk seudulla on aktiivista.

Ei kai ne Ducatit mitenkään erityisen epäluotettavia ole. Lähinnä koneiden kanssa ollut rata-ajossa ongelmia. Siis siinä mielessä että kireä twini ei kestä piiskausta samalla tavalla, tai lähinnä yhtä kauan ilman koneremontteja kuin nelikko. Eli säännöllisesti ja huolella radalla kengitettyä Ducatia en ehkä ostaisi omaan käyttöön. Koskee kyllä sinällään muitakin merkkejä.

"Normaaliajossa" ihan kestäviä pitäisi olla.

Tutulla yli 150 tuhatta ajettu Diavel (sama kone.) Testastretta 11 on kyllä huomattavasti luotettavampi kuin vanhemmat Ducati koneet. Mutta yleinen käsitys että vähän kalliimpi huoltaa kuin Japanilaiset varmaan pitää paikkaansa. Desmo huolto 24t välein on arvokkaampi. Satulan korkeus on säädettävä, eli lyhyille kuskeille sopii varmasti, ilman että alustaa tarvitsee mennä roplaamaan. Sitten se fiilis mikä näissä on on vähän vaikea selittää. Itselläkään ei Ducateista vielä ole kokemusta enempää kuin pari viikkoa syksyllä kerkesin ajella. Merkkikerho toiminta pk seudulla on aktiivista.
Desmo service näissä on 30tkm/5v.

Uskollisesti palvellut Daytona vaihtui punaiseen...kautta odotellessa ja täysin uuden edessä kun aivan erilainen pyörä tuo "Juxu" Monster 1200 ässällä :grin: edelliseen verrattuna.

Uskollisesti palvellut Daytona vaihtui punaiseen...kautta odotellessa ja täysin uuden edessä kun aivan erilainen pyörä tuo "Juxu" Monster 1200 ässällä :grin: edelliseen verrattuna.

Olisit vielä kertonut että kaverit kävi tyhjentämässä Viron Monstereista. Niin jouduit hakemaan oman Saksasta:grin:

Onko 1200 Monsterien omistajilla kokemusta ilmanpuhdistimien vaihdosta?
Eli onko tankin poisotto ja takaisin laitto haasteellista?

Toki olen katsonut asian youtubesta mistä löytyy eri asioihin hyvät ja opastavat videot.
öljyt, propuntiiviste, öljysudit sekä ilmasudit on ostettu jo hallille, tuplana...

Vanhassa monsterissa tankki oli saranoitu takareunasta.
Putsarin vaihtoon ei tarvinnut mitään työkaluja ja vaihto oli parin minutin homma.
Olisiko uudessa mallissa tehty vaikeammaksi?

Back