Monster ja muut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terolius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

terolius

New member
Mitä eroja on Ducati Monster S4 2003 ja Monster 1000 DS 2003 malleilla? Kumpi on tehokkaampi, entä huoltovapaampi? Kumpi on parempi jokapäiväiseen ajeluun, sopivatko ollenkaan jonkinlaiseen matkantekoon?

Entä onko kokemuksia Multistradasta?
 
Otsikko on sen verran kutsuva että jatketaan tähän.

Kannattaako ostaa 600monsteria vuodelta 2000 jos huoltokirja on kunnossa ja koeajolla kaikki ok? Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon ja tarkastaa? Mistä löytyy rungon numero?
 
Mitä eroja on Ducati Monster S4 2003 ja Monster 1000 DS 2003 malleilla? Kumpi on tehokkaampi, entä huoltovapaampi? Kumpi on parempi jokapäiväiseen ajeluun, sopivatko ollenkaan jonkinlaiseen matkantekoon?

Entä onko kokemuksia Multistradasta?
S4 ja 1000ie erot

1000ie halvempi huoltaa. Matkaa molemilla ajaa samalla tavalla, näihin oli joskus laukkusettiä yms. saatava Ducatin puolelta. Joka päiväiseen ajoon ottaisin ehkä 2-venttiili mallin (1000ie).
 
Mitä eroja on Ducati Monster S4 2003 ja Monster 1000 DS 2003 malleilla?
S4 on vesijäähdytteinen 4-venttiilikone. 1 000 DS on 2-venttiilinen ilmalla ja pienellä öljynjäähdyttimellä viilennetty kone. Ensinnämainittu on tehokkaampi. Mun tarpeisiin on toistaiseksi riittäneet tuon vähemmän tehokkaan vajaat 70 kW loistavasti.

Kysäisit myös matkan ajamisesta. Muutamaan kertaan tullut heitettyä sellaisia 600-800 km päivämatkoja. Kesäksi olisi aikomus hommata Bags Connectionin tankkilaukku ja Ortliebin penkin alta kiinnitettävät laukut taakse ja ehkä Kriegan reppu. Nykyisen Lowe Alpinen remmit hakkaa tuulessa.

Kaiken kaikkiaan mukava peli. Jos nyt olisin hommaamassa, saattaisin katsella myös Triumphin Street tai Speed Triple -malleja. Tosin se vanhempi Speed Triple on ruma lotjake.
 
Tuskin tuo noin pieni tehoero kauheasti tuntuu.

Huolto lienee paljonkin monimutkaisempi homma S4:n kanssa? Ajettavuus lienee aika samaa tasoa?

Kyllähän nuo Triumphit ovat hienoja, tietysti nykyaikaisempia pyöriä. Mutta tunnelma ei liene samaa tasoa.

Kahden katsomani pyörän hintaetu on 1500 euroa Monster 1000 puolella, noin saman verran kilometrejä takana ja kunto suunnilleen sama. Onko S4 1500 euron lisämaksun arvoinen
 
Multistrada on Ducatin käsitys allround-pyörästä. Lievästi omituisen
ulkonäkönsä ja hintansa vuoksi suht. harvinainen. Se omituinen kate
suojaa hyvin, ajo-ominaisuudet huippuluokkaa, 1000 DS maatalous-
moottori on kestävä ja rahalla saa tehoa riittävästi. Joillekin voi
olla pikkusen korkea, mutta on vastaavasti kevyehkö. Puolentoista
kk:n päästä olisi tarkoitus lähteä sellaisella pienelle 6000 km lenkille.
 
Multistrada on Ducatin käsitys allround-pyörästä. Lievästi omituisen
ulkonäkönsä ja hintansa vuoksi suht. harvinainen. Se omituinen kate
suojaa hyvin, ajo-ominaisuudet huippuluokkaa, 1000 DS maatalous-
moottori on kestävä ja rahalla saa tehoa riittävästi. Joillekin voi
olla pikkusen korkea, mutta on vastaavasti kevyehkö. Puolentoista
kk:n päästä olisi tarkoitus lähteä sellaisella pienelle 6000 km lenkille.
Threadin avaaja taisi kysellä Monsterista eikä Multistradasta..?
 
Onko S4 1500 euron lisämaksun arvoinen
Lienee täysin ostajasta riippuva asia. Mie en luultavasti maksaisi. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että ei osaa sanoa, niin on syytä vertailla, mitä muuta sillä 1 500 e lisähinnalla voi saada, ts muihin merkkeihin tai malleihin verrattuna. S4 on harvinaisempi, mutta minusta myös hieman rumempi jäähdyttimistä johtuen. Taitaa myös olla huolloilta hintavampi.
 
Ottaisin mielummin sinuna tuon M1000:sen. Kokemusta kummastakin. Tykkään itse enemmän 2-venttiilikoneen luonteesta, tasaisemmin vetää alhaalta sekä huolettavuudeltaan helppo.
 
Uusimmassa Bikessa on Tigerin ja Multistradan vertailu. MTS oli S-
malli, eli Öhlinseillä. Eivät nuo MTS:t juuri edes tehoiltaan toisistaan
eroa ja kuten tuossa aikaisemmin mainitsin, saa vanhemmankin kul-
kemaan ja alustaakin voi laitella. Itse asiassa se vakio Showa on
myös täysin säädettävä. Itsellä on edessä se ja takana Öhlins. Pää-
asia, eli jarrut, ovat vanhemmassakin hyvät Brembot. Siinä testissä
muuten paljastuu koeajajillekin semmoinen pikkuseikka että MTS:aa
voi heitellä mutkiin kuin kilpuria konsanaan.
 
Miten 1000 ja S4 eroavat ajettavuudeltaan?
Joku linkitti tänne johonkin aiempaan viestiin noiden välisen vertailun. Taisi olla samat alustan osat, joten eroksi ajettavuudessa jäisi vain se kymmenisen kilowattia. Luultavasti siis hyvin tai täysin samanlaiset ajaa, ehkäpä S4:n kone venyy pidemmälle. Ja lopuksi sitten vielä vastuuvapautuslauseke: en ole kokeillut S4:ää.
 
Meinasi ihan unohtua. MTS 1100:ssa EI ole kuivakytkintä vaan mär-
kä sellainen. Siinä ei siis ole aitoa Ducati-soundia kytkimen rallatuk-
sineen.
 
Klaukkalalaisessa liikkeessä on myytävänä erittäin hienon näköinen Ducati 1000 SS 2005. Kertokaa tästä mallista. Onko kauhean kyykky? Sopiiko ollenkaan matka-ajoon?
 
Jaloille on enemmmän tilaa kuin kyykyissä yleensä, mutta asento on melkosen etukeno eli käsille kohtuu raskas hiljaisesa menossa. On äijästä paljon kiinni voiko matkaa ajella ja tietty eri ihmisten matkat on eri pituisia. Minun mielestä asento on taajamiossa huonoimmillaan, moottoritiellä OK ja (suoralla) maantiellä siinä ja siinä matka-ajossa jos ajaa rajoitusten mukaan. Mutkatiellä just passeli. joku koeajo

Hienojahan nuo on ja melkosen luotettavia. Eiku kaupoille, jos ajoasento sopii  
062802moto_prv.gif


Toinen koeajo

EDIT: Tuossa 1000SS:ä on ilmeisesti kahvojen asento hieman mukavampi kuin muutaman vuoden vanhemmissa SS ja -malleissa, jollainen itselläki oli.
 
Jos Monsterin ulkonäkö lämmittää sydäntä, niin kannattaa tsekata myös Cagivan Raptor 1000 (tai V-raptor). Suunnittelija on sama, mutta kone on Suzukin TL:stä ja runko MVAgustan. Itsellä ollut pari kesää ja olen ollut erinomaisen tyytyväinen.
 
S4 sisältää vakiona lisäksi melkoisen määrän hiilikuituosia kuten rapakaaret ja moottorin hihnasuojat. Huoltohintojen ero tulee tuosta 4- venttiilitekniikasta. Ittellä olis juuri edessä toi venttiilien tarkastus, ajattelin kyllä ainakin vilkaista ensin ihan itte, netistä löytyy kyllä hyvin ohjeita. Hihnojen vaihto ei ole ainakaan mikään ongelma. Matkaa taittaa molemmilla ihan samalla tavalla.
Jännää muuten, miten vielä 2003 ilmoitettiin noi tehot takapyörältä. S2r 1000 sama kone kuin tuossa 2003 Monster 1000, mutta "nykytehot" 95hv kun ilmoitetaankin muiden valmistajien tapaan konetehot.
 
Jännää muuten, miten vielä 2003 ilmoitettiin noi tehot takapyörältä. S2r 1000 sama kone kuin tuossa 2003 Monster 1000, mutta "nykytehot" 95hv kun ilmoitetaankin muiden valmistajien tapaan konetehot.
Meneeköhän se noin? Olen käsittänyt että vanhemmassa tonnisessa olisi "laimeampi" moottori tehoiltaa, voin olla väärässäkin.
E: vm 2005 M1000:ssa näyttää ducatin mukaan olevan se ~70kw eli sama kun s2r1000:ssa.
 
Back
Ylös