tsj
New member
Älkää nyt provosoituko, sillä tarkoitukseni ei ole aloittaa mitään Ducati vs muut sotaa. Niitä on täällä riittämiin, vaikka yleensä ovatkin v2 vs. r4 rintamalla.
Eli taustaa. En muista, olenko jossain välissä jo selvittänyt ajokokemukseni määrää. Sitä on tasan autokoulun verran. Autokoulusta pääsin niin myöhään syksyllä, että en ehtinyt pyöriä kokeilemaan. Tässä on koko pitkän syksyn ja kuluneen talven verran mietitty, mikä voisi olla sopiva ja mukava. Tiedän toki, että koeajo ja tuntuma ovat ratkaisevimmat valinnassa, mutta pyöristähän on mukava spekuloida tässä talven lumia poltellessa.
Eli oman pähkäilyn pohjalta olin päätynyt seuraavaan. Kyykky olis kiva, mutta sv sopivampi. Olin itse miettinyt sv'n s versiota. Homma näytti selvältä, kunnes eukkoni löysi jostain kuvia Ducatin Monsterista. Sen jälkeen painostus Suzukista Ducatin suuntaan on ollut kova. Tässä kohdassa tarkoitan nimen omaan painostuksen kohdistuvan 'vanhan' malliseen, eli nykyisen 620-mallin kaltaiseen, monsteriin. Myös erot muihin Monstereihin kiinnostavat.
Nyt haluaisin kysyä teiltä näiden pyörien eroista, yhtäläisyyksistä, plussista ja miinuksista. Yhtäläiset piirteet ymmärrän. Molemmista on nakumalli, sv:stä myös enemmän tai vähemmän katettu. Molemmissa ruiskut syöttämässä ainetta 90-asteen v2 ottomoottoriin. Mutta mitä eroa näillä on? Ajoasennot ja vastaavat toki, mutta nämä selviävät koeajolla. Mitkä erot eivät selviä koeajolla? Ducatissa on joko kuivakytkin tai jollain vetkuttimella (mainosmiehen termein nimetty) varustettu kytkin, mahdollisesti joku luistokytkin? Suzuki japsi, Ducati italialainen.
Ducatin ovat mahdollisesti jonkin verran kalliimmat, kuten myös hankintahinta. Toisaalta, eräässä kaupassa spekuloitiin SV'n nakumallin myyminen käytettynä eteenpäin olevan mahdollisesti vaikeaa. Kaikenlaiset erot, yhtäläisyydet, ominaisuudet ja vastaavat kiinnostavat. Myös nekin, jotka selviävät koeajolla, kiinnostavat.
Etukäteen kaikista kommenteista kiittäen.
P.S. Yritin jo ducatipalstalla kysellä Monstron vuosimallien eroista. Lopulta pitkän googlaamisen jälkeen löytyi tarpeeksi tietoa. Olisi pitänyt ehkä silloin vihjailla Suzuki vs. Ducati, josko siten olisi herännyt enemmän tunteita peliin. SV'n vuosimallien erot ovat selvät.
Eli taustaa. En muista, olenko jossain välissä jo selvittänyt ajokokemukseni määrää. Sitä on tasan autokoulun verran. Autokoulusta pääsin niin myöhään syksyllä, että en ehtinyt pyöriä kokeilemaan. Tässä on koko pitkän syksyn ja kuluneen talven verran mietitty, mikä voisi olla sopiva ja mukava. Tiedän toki, että koeajo ja tuntuma ovat ratkaisevimmat valinnassa, mutta pyöristähän on mukava spekuloida tässä talven lumia poltellessa.
Eli oman pähkäilyn pohjalta olin päätynyt seuraavaan. Kyykky olis kiva, mutta sv sopivampi. Olin itse miettinyt sv'n s versiota. Homma näytti selvältä, kunnes eukkoni löysi jostain kuvia Ducatin Monsterista. Sen jälkeen painostus Suzukista Ducatin suuntaan on ollut kova. Tässä kohdassa tarkoitan nimen omaan painostuksen kohdistuvan 'vanhan' malliseen, eli nykyisen 620-mallin kaltaiseen, monsteriin. Myös erot muihin Monstereihin kiinnostavat.
Nyt haluaisin kysyä teiltä näiden pyörien eroista, yhtäläisyyksistä, plussista ja miinuksista. Yhtäläiset piirteet ymmärrän. Molemmista on nakumalli, sv:stä myös enemmän tai vähemmän katettu. Molemmissa ruiskut syöttämässä ainetta 90-asteen v2 ottomoottoriin. Mutta mitä eroa näillä on? Ajoasennot ja vastaavat toki, mutta nämä selviävät koeajolla. Mitkä erot eivät selviä koeajolla? Ducatissa on joko kuivakytkin tai jollain vetkuttimella (mainosmiehen termein nimetty) varustettu kytkin, mahdollisesti joku luistokytkin? Suzuki japsi, Ducati italialainen.
Ducatin ovat mahdollisesti jonkin verran kalliimmat, kuten myös hankintahinta. Toisaalta, eräässä kaupassa spekuloitiin SV'n nakumallin myyminen käytettynä eteenpäin olevan mahdollisesti vaikeaa. Kaikenlaiset erot, yhtäläisyydet, ominaisuudet ja vastaavat kiinnostavat. Myös nekin, jotka selviävät koeajolla, kiinnostavat.
Etukäteen kaikista kommenteista kiittäen.
P.S. Yritin jo ducatipalstalla kysellä Monstron vuosimallien eroista. Lopulta pitkän googlaamisen jälkeen löytyi tarpeeksi tietoa. Olisi pitänyt ehkä silloin vihjailla Suzuki vs. Ducati, josko siten olisi herännyt enemmän tunteita peliin. SV'n vuosimallien erot ovat selvät.