mornia
Vinkuleluharrastaja
Mopoilua on takana jo useampi vuosi, mutta silti välillä tulee mieleen asioita, jotka mietityttää kovasti.
Kun hidastatte esim. liikennevaloihin, niin käytättekö moottorijarrutusta eli vaihdatte pienemmälle ja taas pienemmälle vaihteelle? Vai vedättekö vaan kytkimen ajoissa pohjaan tai laitatte vapaalle ja jarrutatte? Mikä on oikea tapa vai onko sellaista? Onko eri tavoilla vaikutusta koneen/vaihteiston/kytkimen tms. kestävyyteen? Entä taloudellisuuteen?
Onko eri tyyppisissä pyörissä eroa? Itsellä kyseessä 600:nen sporttinaku. Entä onko eroa onko ruisku- vai kaasaripyörä?
Kun hidastatte esim. liikennevaloihin, niin käytättekö moottorijarrutusta eli vaihdatte pienemmälle ja taas pienemmälle vaihteelle? Vai vedättekö vaan kytkimen ajoissa pohjaan tai laitatte vapaalle ja jarrutatte? Mikä on oikea tapa vai onko sellaista? Onko eri tavoilla vaikutusta koneen/vaihteiston/kytkimen tms. kestävyyteen? Entä taloudellisuuteen?
Onko eri tyyppisissä pyörissä eroa? Itsellä kyseessä 600:nen sporttinaku. Entä onko eroa onko ruisku- vai kaasaripyörä?


kytkinpohjassa ja kun päästin äkisti kytkimen oli ensimmäinen kaato todella lähellä. Sen jälkeen olen aina himmaillut vaihde silmässä. 