• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä kuume.... ;)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

^^Anzku

New member
Joten, Minulla on Hondan VT 125cc Shadow pyörä. Olen halukas vaihtamaan sitä suurempaan, kun ikää kertyy 18w alle kk päästä. Olen 187cm pitkä, joten nykyisessäkin pyörässä polvet tahtovat olla harallaan ja mulla on jalat koko ajan polvesta 90 asteen kulmassa. Eli toisin sanoen minulla ei ainakaan tule sellaista "letkeää ajotunnelmaa" omalla pyörälläni ajaessa, vaikka hyvä pyörä onkin.  
inlove.gif
Alunperin ajattelin muunnella pyörääni, jotta vaihtaisin moottorin ym., kunnes tuli mieleen tämä pituuteni, että "kärsinkö" ajella sillä pitempään. Olen etsinyt uutta pyörää jo aika pitkän aikaa, mutta vasta vähän aikaa sitte oli tullut mieleen tämä meikäläisen pituus. Olen koeajanut muutamaa ystävieni pyöriä ja jokainen niistä on tuntunut hieman pienelle minulle. En ole mikään kukkakeppi, 90kg painoisena olen pystynyt hallitsemaan sylikummini samaisen merkin Hondan Shadow 1100 kuutioisen pyörän ja serkkuni, muistaakseni 650 Suzukin joku cruiseri. Joten kysymykseni on enemmän näille isoille kuskeille, joilla olisi enemmän kokemusta pyöristä joiden selässä olisi isommankin kuskin helppo olla, eikä pyörän tila tuntuisi pieneltä. Merkki olisi enemmän vähän sama et muidenkin merkkien omistajat saavat sanoa mielipiteensä ja kokemuksensa, mutta suosin cruiseri malleja. Yli 25kw pyörät käy myös, kun niihin voi laittaa kurit jotta "pikku a:an" omistavat voi niitä ajaa. Yhteen aikaan mietin myös Hondan F6C GL1500C "Valkyrie" merkkistä pyörää
cool.gif

Joten lyhyesti; kuka tietää ison pyörän joka on myös tarkoitettu n 190cm pituiselle joka ei myöskään tunnu pieneltä. Risut ja ruusut myös kerrottuna  
062802moto_prv.gif

Olen myös 188 ja noin 110 joten olet kukkakeppi.
033102bebe_1_prv.gif

Olen kyllä sopinyt hyvin kaikkiin yli 800cc sport/touring Hondiin. Ei noilla custom päkättäjillä ole koskaan hyvä ajaa...

Ensimmäinen iso pyörä kannattaisi hommata ns "yleiskäyttöpyörä" kategoriasta.

Yhteen aikaan mietin myös Hondan F6C GL1500C "Valkyrie" merkkistä pyörää  
cool.gif
Toi varsinkin sopii piikkisen Showelin seuraajaksi...  
thumbs-up.gif
olen samaa mieltä! Todella hieno pyörä on ja oon käyny myös kyseisen pyörän " suomalaisilla kotisivuilla". Olen kattellut nettimotosta sitä pyörää ja suomessa myytävät makso reilusti yli 10 000e...  
tounge.gif
kävi sit silmään et virosta saisi tax freenä 7 000e saman laisen pyörän mut sit kyljessä ei oo niitä tunnuksia  
omg.gif
---> http://www.nettimoto.com/viewVeh....+%3E%3E

Onko vtr 1000f millainen kulutus? Mitä haeskelin googlesta nii sielä sanottas kulutuksen olevan 7.5-8l/100km
omg.gif

ei tietenkään saa unohtaa vfr:n eri malleja varmasti mukavia yleispyöriä myös, vaikka kokemusta ei olekaan niistä

Mitä luin niin Honda CBR 600F olisi myös hyvä vähä kulutteisuudeltaan myös, mutta en ole nyt täysin varma noista kyykkypyöristä. Tekis mieli sellaista vähä enemmän matkapyörää, jossa ois letkeä ajoasento.

voin kertoa kokemuksesta että ajat 600 kesän ja ensi kesänä sulla onkin sitten isompi
tounge.gif

Jos hondaa ja letkeää niin NT650, 700 deauville. kulutus 3.7 rauhalliseti 4,4 sakkorajaa hipoen. tämä 700sen ajotietokoneelta ja pitänee aikalailla kutinsa mittarilla lorottaessa. Helppo ajaa ja parempia = tunnokkaampia jarruja ei ole minun ajamissani värkeissä tullut vastaan. Pystyy jarruttamaan ihan pidon rajoille ilman pelkoa lukituksesta. Yhdiselmäjarrut toimii kohtuullisen hyvin myös hiekkatiellä kun pitää mielessä että etupääkin jarruttaa polkimesta.

Onhan ne katteet vähän papat mutta viimekesän vesisateissa niitä oppi arvstamaan, samoten kahvalämppäreitä.

Tollanen yleishyvä on myös 650 transalp joka oli allek. ensimmäinen iso sitten mtx päivien. Helvetin luotettava vehje.

En tiedä saako noihin kuristuksia pikkukilowateille mutta voisivat olla hyviä vaihtoehtoja ekaksi isoksi.

Minun mielestä sillä koolla ei nyt oikeastaan mitään väliä ole. Tuttavani eka iso on Fjr sitten 50 luvun tunturin. Hyvin taittaa mutkaan ja joskus häviää horisonttiinkin.

sanoi:
190cm pituiselle joka ei myöskään tunnu pieneltä. Risut ja ruusut myös kerrottuna  
062802moto_prv.gif

Mittaa on, niin kyllä iso enska/adventure puoltaa paikkaansa, Honda Africa Twin, Yamaha Super Tenere, KTM Adventure esimerkiksi...

Näillä voi mennä leppoisasti tai sitten vähemmän leppoisasti ja soratiet ei ole ongelma, avartaa maailmaa..
wink.gif

sanoi:
190cm pituiselle joka ei myöskään tunnu pieneltä. Risut ja ruusut myös kerrottuna  
062802moto_prv.gif

Mittaa on, niin kyllä iso enska/adventure puoltaa paikkaansa, Honda Africa Twin, Yamaha Super Tenere, KTM Adventure esimerkiksi...

Näillä voi mennä leppoisasti tai sitten vähemmän leppoisasti ja soratiet ei ole ongelma, avartaa maailmaa..
wink.gif
Niin, oikeasti tarkoitin (mielessäni) tuota Adventurea oikeaksi mopoksi kooltaan 190 senttiselle jässikälle ja vieläpä S versiona mutta tää on hondatalk.

heh, kuristuksia siihen ei ole tarjolla.

merkinvaihtokin avartaa maailmaa...ja ei kustomilla mennä sellasiin paikkoihin joihin taitava kuski pääsee soranorsulla..
biggrin.gif

Soranorsut menee minne vain niitä vie. Alla oleva tie ei rajoita niinkuin kyykkyjä ja kustomeja. No Itteasiassa toi Deauville on aika yllättävän hyvä soratielläkin kun nousee tapeille seisomaan. Jarrutuksessa pitää sitten olla vähän tarkempana.

Ei tartte olla kääntymässä takaisin kun tasainen ja harmaa tie loppuu ;)

Kun pyörä tulee vain sinulle.. käy koe ajamassa liikkeessä mahdollisimman useita malleja ja eri tyyppisillä. Eri ihmisten jalkojen ja selän pituus vaihtelee paljon, joten on tärkeää että oma pyöräsi sopii juuri sinulle. Kyllä ne myyjät auttaa.

Back