Milloin käytätte pressua, kannatteko sitä mukananne?
Ei, en kanna. Se on prätkän päällä.
Mietin tässä, että ostin lidlistä pressun ja mun mielestä sitä ei oo hyvä laittaa aina pyörän suojaksi..
Jos on satanut ihan sikana ja prätkä on aivan märkä ja kurainen ajon jälkeen, niin silloin vähän säälittää laittaa pressu päälle. Tosin mulla se on mallia ns. väljä, joten kyllä mopo aina kuivuu pressun alta - osasyynä on se, etten koskaan sido pressun liepeitä prätkän alta kiinni toisiinsa.
Hiemanki pölynen nii tuntuu että se naarmuttaa pyörää, kerää kosteutta sisäänsä ja näin.. eli mitkä on teidän ohjeet miten ja milloin tulisi moottoripyörä pressua käyttää?
Pressun käyttöön ei ole ns.
<span style='color:red'>Virallinen Totuus </span> -osastoa prätkäilyssä (kuten esimerkiksi eri oktaanilukuihin on).
Itse käytän pressua pääasiallisesti estämään ilkivaltaa. Ehkä kuulostaa hassulta, mutta se on tärkein syyni. Hahmoton, harmaa, pressutettu möykky ei toivottavasti herätä samanlaisia intohimoja potkimista/koeistumista/naarmuttamista kohtaan kuin ylväänä omillaan pasteeraava Hopearatsu.
Tottakai pressu naarmuttaa pyörää, niinhän hiekkainen tuulikin tekee. Mutta ensinnäkin se naarmuttaa vähemmän kuin monien omistajien pesukäytännöt esim. pleksin kohdalla, ja toisekseen pressu kannattaa pestä muutamaan kertaan ajokauden aikana.
Silleen salaa, 40 astetta ja ei linkousta.
Tuota kosteuden keräämistä en oikein usko. Prätkässä itsessään on aika vähän imeytynyttä kosteutta, ja jos parkkipaikka ei ole lammikon päällä, niin kyllä se vähäinenkin kosteus sieltä kuivaa, jos ei ole ihan ympärisäkitetty.
Myös linnunp*skalta kannattaa suojata menopelinsä, jos on semmoista säilytyspaikkaa, missä fogelit viihtyy.
Toinen syyni pressun käyttööni on prätkäni suunnitteluvirhe ohjauslaakerin (sateelta) suojaamisen suhteen: en halua sen seisovan sateessa ilman suojaa.
Kun pohdit omia pressun käyttötapojasi, niin kannattaa muistaa tällä sivustolla olevan myös myyntipalstan...