• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä suku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä ole montaakaan mopoa näkynyt tässä suvussa, jos olen oikein ymmärtänyt, "suvussa lähin" moottoripyörä on ollut aikanaan isoäitini veljellä ollut hd
cool.gif

Eli kulkeeko moottoripyörä harrastus suvussa ?
Vai oletko ainoa, joka kulkee kaksi pyöräsellä ?
Setäni oli nuorena ollut kovasti innostunut moottoripyöristä, serkun harrastus kevarilla loppui nopeasti jalan ja hampaan katkeamiseen.
biggrin.gif
Ei kyl muita tule mieleen. Niin, pojalla oli piikki, ja isommilla lainapyörillä on ajellut. Ajokamat on valmiina, vain mopo puuttuu. Siinäpä ne.

Meillä homma kävi toisinpäin. Isä katteli poikiensa touhuja pari kesää, ajo kortin ja hommas pyörän. Ei ollu mitään korttia ennen tätä, mopolla ajanu viimeksi...siitäki aikaa reilu 30 vuotta.
062802jumpie_prv.gif

Eipä tainnut suvussa motoristeja olla ennen kuin iskä hankki 750-kuutioisen Honda CB:n. Nyt tallissa on pyörä jokaiselle perheenjäsenelle ja siinä sivussa muutama muukin sukulainen on saanut prätkäkärpäsen pureman
biggrin.gif

pienen sukuni ainoa motoristi olen
062802moto_prv.gif

vaarilla oli kyllä joskus mopo, isä taas ei ole koskaan ajanut edes mopoa, äiti kerran ja silloinkin mentiin ojaan. Noh pojasta polvi on parantunut ainakin tässä asiassa.

Isän kyydistä se alkoi,joskus 60-luvulla.Faija ajoi pyörää jonnekkin 40v,mutta minä olen jatkanut vuodesta-73(sain mopon)tähänpäivään asti.Eikä ole tiedossa milloin lopetan.!
sport05.gif

Kovasti mun suvussa kulkee tää mopoilu. Tosin tajusin sen vasta, kun velipoika ja sitten minä hankittiin mopomme - ja ilmeni, että äidin suvussa oli prätkiä harrasteltu jo 50-luvulla, ja äidin seuraava siskokin (syntynyt 30-luvun alkupuolella) oli ajanut prätkää miehensä kanssa vuosikaudet - ja nimenomaan niin, että molemmilla oli omansa! Ei ihan tavallista tuohon aikaan... Siellä sisarusparvessa oli muutenkin useita mopoilijoita, ja äidin puolen serkuissa on useita. Samoin kummipoika eli veljenpoika on prätkämiehiä. "Meitä" taitaa nyt olla joku 8 tai 9; voitas siis jo järkätä kokoontumisajot!
biggrin.gif

Serkkua voin harrastuksesta joiltain osin syyttää
tounge.gif
, mutta yhteen käteen taitaa suvun mopoilijat jäärä.

Isällä ollut Jawa 50-luvulla ja hieno nahkarotsi, joka on annettu pois 70-luvulla. Buaaa.
Velipojalla oli kevari. Muuten aika vaisua, paitsi että tytöllä ja pojalla kevarikortit ja kevari.

Yks serkku ajaa mun lisäksi suvussani.. Tosin en oo heppua koskaan pyörän kanssa nähnyt.

Olen suvun musta lammas...
biggrin.gif

Yhdellä enolla on ollut aikanaan Jawa, mutta muuten suku on ollut "pyörätön" mopoja lukuunottamatta. Kevarinkortin sain aikanani ajaa vain sillä perusteella, että samalla tuli traktorikortti...
Nykyään on tilanne muuttunut: omassa perheessä on kaikilla oma pyörä, vanhin veljenikin on jonkinmoinen motoristi ja muutama vaimon sukulainenkin ajelee.

Oikeastaan muilla ei oo tällä hetkellä pyöriä.. Eno on kyllä harrastanu ja vielä melko vasta, oli XX. Isoveli aina mopoili mökillä ja ajeli myös kevarilla joten seurasin jalanjälkiä. Nyt vaan menin ohi, eli hommasin ison pyörän jota veljellä ei itellään oo vielä ollu
cool.gif

Back