• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottorirata Iittiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja madagi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pari kuukautta niin alkaa ajokelit, lakkaa vanne puristamasta ja motoristiveljien keskuudessa syvä harmonia....:thumbup:

Mä oon ainakin helvetin tyytyväinen kun mun veroeuroja on käytetty tähän hankkeeseen, ihan kuin sais veronpalautusta kun pääsee aikanaan pääsuoralle avamaan:wanna:

Meillä kaikilla on tuosta mielipiteemme ja sehän on ok..... Itse olisin toki rakentanut tuon radan Helsinki- Vantaa lentokentän viereen. Oisin pannut Lavangon ja Hansiksen alueen sileeks. Olis ollu infrat ja hotellit valmiina. Mutta kun....

Tämä !

Olis paljon muutakin aiheeseen liittyvää "valmiina" ja käden ulottuvilla.... josta taas
poikisi homman jatkuvuuden suhteen suorastaan elintärkeitä tekijöitä.

Ei liioin ole kovin suuren työn takana hahmottaa, miksi esim. ko hankkeen tapaisten juttujen
toteuttaminen näiden kannalta poissa "kuolemanvyöhykkeeltä"..... johonkin, jossa perusedellytykset olisivat
edes joten kuten olemassa.... on historian saatossa osoittautunut lähes mahdottomaksi.

Ne, jotka on aikojen saatossa saatu jossain mittakaavassa toteutettua, on sitten koitettu hiljalleen mutta
uupumatta saada tapettua pitkälti samoin argumentein.... riippumatta siitä ollaanko bauttiarallaa
"sivistyksen" puitteissa muutoinkin jo mittavien melu/"saasteongelmien" keskellä,
vai kaukana keskellä ei mitään.... kaukana joka paikasta ja "kaikista".....
paitsi parista "uikuttavasta kuikasta"..... äänestä joka näyttää vievän kaiken järjen päästä :D.

Itkeä vai nauraa siinä kohtaa, kun homma taas kerran "toimii kuin junan huussi".

Lentokenttä ja moottoritie..... nehän ovat toki ylittämättömiä yleisen edun asioita, joiden "haitat"
lakkaavat olemasta asioiden punninnassa... juurikin statuksensa pohjalta.
Jos ne joskus ovat haitanneet kaavoitusta ja gryndaamista..... asiaan on aina saatu pala palalta "korjaus":D.
Kilvettömän ajoneuvon... miten hiljaisen tahansa.... kun veivaisi käymään "moottorirata"- kyltin alla
(vaikka Kivistön - Keimolan suunnalla), siihen verrattuna ei ylämäkeen äheltävä, loputon raskas liikenne ja
jatkuva lentoliikenne ole mitään eikä mistään kotoisin :p.

Mut joo.... Meillähän on monessa asiassa siinä mielessä hassua "kulttuuriperintöä", että asiassa kuin asiassa
satsataan tinkimättä "rakentamiseen"..... ja hauskasti vaikka ihan talonrakennuksessakin......
mitä mahdottomammalle "rakennuspaikalle", sen parempi:D........
mutta ylläpidon ja jatkuvuuden suhteen asiat tahtovat jäädä "maatumaan".
Niin..... sitten tulee taas aika "laittaa uusi projekti" pystyyn,kerätä rahat pois..... ja keskittyä seuraavaan :D.

Kutsuvat jotkut tätä Businekseksi.
Jotenkaan en ole koskaan kyennyt välttymään ajatukselta, että sillä olisi tarkoitus tehdä rahaa.....
ja mieluiten muiden rahoilla:grin:.
Se "seuraava vaihe" jatkumossa onkin sitten muiden murhe ja homma:D.
Korjatkaa toki jos tuntuu että olen täysin hakoteillä:grin:.

Lueksin tuon Kouvolan Sanomien kirjoituksen kaksi kertaa ja muutama huomio tuosta. Mitä tarkoittaa seuraavat huimat luvut jotka uusi toimari kertoo.

-Varikkorakennuksen suhteen on useita vaihtoehtoja, joita vielä mietimme. Välttämättä emme tarvitse kiinteää rakennusta heti ensimmäiseen kilpailuun. On olemassa siirrettäviä ratkaisuja.
Yhtiö on pitänyt tietoisesti niukkaa tiedotuslinjaa. Siis Rossi olisi teltassa sateen sattuessa(nauran)

— Olemme laskeneet, että hyödynnetyn maa-aineksen arvo on noin 5,7 miljoonaa euroa.
Kaikkia avustuksia ei ole vielä voitu käyttää..... Siis saavatko he rahaa siirtelemällä omia maakasoja paikasta toiseen?

Kymi Ringin mukaan koko hankkeeseen on nyt käytetty noin 14 miljoonaa euroa, kun mukaan lasketaan kaikki selvitykset ja lupamenettelyt. Summaan sisältyy kilparadan lisäksi kuljettajakoulutus- ja ajoneuvotestausalueiden suunnittelua. Armeija vetäytöi jo.Tajusivat että joutuvat maksuieheksi kun kupla puhkeaa.

-Eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho (sin.) painotti tiedotustilaisuudessa nimenomaan Kymi Ringin mahdollista soveltuvuutta F1-kilpailuun. Ainakin koko minun elämäni ajan moottoriurheilukansa on unelmoinut siitä, että meillä olisi realistinen mahdollisuus omaan F1-kilpailuun. Tämä on yksi askel siihen suuntaan.
Sampo Tervo....En tiedä mutta saisiko ilmaislipun tai jotakin "muuta" jos valtio antaa rahaa tähän utopiaan.

-Joku tietävä voisi laskea mitä tuo maa-aines tekisi kuorma-autojen ajomäärissä. Minä laskin. Jätän kuitenkin toisillekin naurun aihetta.

Ilmeisesti olet joko tarkoitushakuisesti tai ymmärtämättömyyttäsi tulkinnut kirjoitusta väärin.
Suosittelisin lukemaan sen tekstin vielä ainakin kolmannen kerran ja miettimään ihan ajatuksen kanssa mitä siinä kerrottiinkaan.[emoji6]

-Nyt kyllä pistit vaikean.Jos olet oikeasti MIIKAEEL. Voime hyvin jatkaa keskustelua.Mutta jos olet MIKAEL niin ehkä minun on parempi uskoa SINUA. Kerro kuitenkin mitä kirjoitin väärin. Pieni lisä.

Lueksin tuon Kouvolan Sanomien kirjoituksen kaksi kertaa ja muutama huomio tuosta. Mitä tarkoittaa seuraavat huimat luvut jotka uusi toimari kertoo.

-Varikkorakennuksen suhteen on useita vaihtoehtoja, joita vielä mietimme. Välttämättä emme tarvitse kiinteää rakennusta heti ensimmäiseen kilpailuun. On olemassa siirrettäviä ratkaisuja.
Yhtiö on pitänyt tietoisesti niukkaa tiedotuslinjaa. Siis Rossi olisi teltassa sateen sattuessa(nauran)

Tähän o pakko todeta, että tuskin tuolla telttoja tarkoitetaan. Itsekin olin hieman skeptinen esim lasten koulun muuttaessa "parakkeihin" kun varsinainen koulu meni remonttiin. Ekan kerran kun kävin noissa parakeissa, niin ei kyllä olisi arvannut. Kaksi kerrosta, isot käytävät ja rappuset, luokat kunnon kokoiset, kunnollinen valaistus ja kaikki tarvittava digitekniikka ja sähköt vedetty siististi seinien sisään. Eli olin uudessa rakennuksessa. :thumbup:

Ja mitä noiden kuskien majoittumiseen tulee, niin motorhome:t sieltä tulee varikon yhteyteen ja kuskeilla on ihan vastaavat oltavat kuin missä tahansa osakilpailussa. Ja tuskin noi mekaanikot niin kriittisiä on siihen mistä materiaalista seinät on valmistettu, kun ne kuitenkin vuorataan omilla väliseinillä, tietokonetorneilla, mainoslakanoilla jne jne.
Tilapäisratkaisu voi olla erittäinkin toimiva ekaan kisaan, jonka jälkeen saadaan palautetta ja voidaan rakentaa pysyvät rakennukset :)

Tähän o pakko todeta, että tuskin tuolla telttoja tarkoitetaan. Itsekin olin hieman skeptinen esim lasten koulun muuttaessa "parakkeihin" kun varsinainen koulu meni remonttiin. Ekan kerran kun kävin noissa parakeissa, niin ei kyllä olisi arvannut. Kaksi kerrosta, isot käytävät ja rappuset, luokat kunnon kokoiset, kunnollinen valaistus ja kaikki tarvittava digitekniikka ja sähköt vedetty siististi seinien sisään. Eli olin uudessa rakennuksessa.

-Kerro miten tämä liittyy Motogp sirkukseen jossa kilpailutapahtumaan menee useita miljoonia euroja..Luuletko tosiaan että ajajat jotka ovat miljoonamiehiä suurimmaksi osaksi.Tulevat tänne p..sreikään katselemaan teltta tai muuta majoitusta.

Miten TV näkyvyys Lpunmyynti, Huomioikaa että kilpailu kestää vähintääkin 3 päivää.Miten vapaaehtoiset?

Vapaaehtoiset eivät ole siellä paikanpäällä koko viikonloppua. Mistaä sijaiset?

Aivan unelmaa koko juttu.

-Nyt kyllä pistit vaikean.Jos olet oikeasti MIIKAEEL. Voime hyvin jatkaa keskustelua.Mutta jos olet MIKAEL niin ehkä minun on parempi uskoa SINUA. Kerro kuitenkin mitä kirjoitin väärin. Pieni lisä.
Ok, eli ongelma lienee luetun ymmärtämisessä.
Ei, en ole MIIKAEEL
Ei, en ole MIKAEL
Mutta vastaan silti:
Knaku tuossa jo avasikin sitä Rossin telttaa.
Omien kasojen siirtelyllä ei oo tienattu rahaa, mutta kustannuksia on säästynyt kun maa-aineksia ei ole tarvinut ostaa ja ajaa ratatyömaalle muualta.
Maa-aineksien arvon arviointiin en ota kantaa. Sen voi laskea niin monella tavalla.
Puolustusvoimat ei käsittääkseni ole alunperinkään ollut sijoittamassa radan rakennukseen, vaan vuokraamassa sitä kuljettajakoulutukseen. Eli miten olisi voinut joutua maksajaksi "kun kupla puhkeaa"?
Valtio tuskin tekee rahoituspäätöstä sillä perusteella saako TERHO lippuja kisoihin vai ei. Toivottavasti rahoitusta löytyy ja Terho tai kuka ikinä rahoituksesta on ollutkaan päättämässä saa vaikka VIP kutsun kisoihin.

Olen ollut Euroopan moottoriradoila seuraamassa touhua ja ainakin hollannissa ja espanjassa porukka joka on teltoissa ja muissa leireilyissä On vaatinut ainakin Assenissa poliisien ja mellakkajoukkojen väliintulo.Kuka maksaa nämä jälkilöylyt? Miten sitten kun venäläiset tulevat tänne. Miten paljon ja kuka maksaa mahdolliset eskaloitumiset. TÄMÄ ei ole pelkkä prätkäkisä---älkää luulkokaan.

Olen ollut Euroopan moottoriradoila seuraamassa touhua ja ainakin hollannissa ja espanjassa porukka joka on teltoissa ja muissa leireilyissä On vaatinut ainakin Assenissa poliisien ja mellakkajoukkojen väliintulo.Kuka maksaa nämä jälkilöylyt? Miten sitten kun venäläiset tulevat tänne. Miten paljon ja kuka maksaa mahdolliset eskaloitumiset. TÄMÄ ei ole pelkkä prätkäkisä---älkää luulkokaan.
Poliisi kuuluu sisäministeriön alaisuuteen ja saanee rahoituksensa sitä kautta.
Jos venäläisten kisoihin tunkeutuminen aiheuttaa sotilaallisen selkkauksen tarvitaan varmaan puolustusvoimien apua. Heidän rahoitus hoitunee puolustusministeriön kautta.
Jos taas osa ulkomaalaisista kisaturisteista keksii anoa täältä turvapaikkaa, niin se menee maahanmuuttoviraston asiaksi joka lienee myös sisäministeriön alainen laitos.
Nyt alkaa olla "ongelmat" jo sitä luokkaa että Luoja meitä näiltä kisoilta varjelkoon. [emoji6]

Maa-aineksien arvon arviointiin en ota kantaa. Sen voi laskea niin monella tavalla

Kysyinkin montako autoa teillä on työmaalla ajamassa maata.Hinta riippuu siintä on ko maa paikallaan vai siiretty siis nostettu auto lavalle ja mitä se maksaa kun se on kipattu toimituspaikkaa.Kun jaat työpaikan automäärän mukaanSaat monta asiaa selville Tuo määrä minkä teidän ilmoitus on olisi mukava tietää. Autojahan on kuvien mukaan vain yksi.Mikä siis on aika mitä olette käyttänyt maan siirtoon

Huh huh, ei oo mulla ainakaan käynyt mielessä että Venäjältä tulis jotain porukkaa pelkästään riehumaan tänne. Tai onhan ’99-’00 täällä ollut noita maaotteluita kadulla, mutta niissä oli lähtökohta vähän eri.

Ei mee jakeluun että miks kaikesta pitää pelätä pahinta ja yrittää lietsoa muillekin kaikkea negatiivista paskaa.
Varsinkin kun on itse ymmärretty luettu väärin.

Poliisi kuuluu sisäministeriön alaisuuteen ja saanee rahoituksensa sitä kautta.
Jos venäläisten kisoihin tunkeutuminen aiheuttaa sotilaallisen selkkauksen tarvitaan varmaan puolustusvoimien apua. Heidän rahoitus hoitunee puolustusministeriön kautta.
Jos taas osa ulkomaalaisista kisaturisteista keksii anoa täältä turvapaikkaa, niin se menee maahanmuuttoviraston asiaksi joka lienee myös sisäministeriön alainen laitos.
Nyt alkaa olla "ongelmat" jo sitä luokkaa että Luoja meitä näiltä kisoilta varjelkoon. [emoji6]

Sinä menet jo huumorin puolelle. minä olen sitä mieltä että näitä "konkurssiveljiä" suomi ei kaipaa.

Joskus tuntuu että täällä sivustolla voi kertoa vaikka millaisia valheita kuten iitin moottoriradasta. Jatkuvasti täysin valheellista tietoa.Onko nettipalstan pitäjällä mitään vastuuta tämän paskan levittämisestä Aina tulee uusi
Trolli joka on vain vlheiden välittäjä. Haluaako motoorg olla tällaisen väärän tiedon välikappale.Kenen puolesta te toimitte?

Kysyinkin montako autoa teillä on työmaalla ajamassa maata.Hinta riippuu siintä on ko maa paikallaan vai siiretty siis nostettu auto lavalle ja mitä se maksaa kun se on kipattu toimituspaikkaa.Kun jaat työpaikan automäärän mukaanSaat monta asiaa selville Tuo määrä minkä teidän ilmoitus on olisi mukava tietää. Autojahan on kuvien mukaan vain yksi.Mikä siis on aika mitä olette käyttänyt maan siirtoon

Tämän kysymyksen esitin Tälle "trollille". voisiko joku radan rakenntaja vastata kysymykseen.Kiitos.

Back