• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopotin jätti tielle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanhakäpy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vanhakäpy

New member
Kawasaki alko piiputtamaan 70:nen kilometrin jälkeen. Sellanen söpö punainen valo missä on tippakannun kuva alko yht äkkiä palaa. Huollon jälkeen pyörällä on ajettu pikkasen reilu 400 km ja koko pyörällä n. 2700 km. Arvatkaa ottiko päähän (ja ottaako vieläkin). Ei kun ukko-kulta hakemaan akka ja pyörä kotiin. Mikä halavattu sitä mopotinta vaivaa. Öljyä ei oo tippunut alle eikä se oo savuttanutkaan. Mää taidan hakee kaupasta Hondan. Kumma sattuma kun tossa yks päivä just kyselin Hondan ja Kawasakin eroja johon ei kyllä kukaan vastannut.

Kannattaisko välillä tarkistaa öljyn määrä? Ihan merkistä riippumatta. Jos huollossa on vaihdettu öljyt niin soitto liikkeeseen, tainnut jäädä öjyn määrä vajaaksi. Ei noilla kilometreillä ole mitenkään voinut syödä noin paljoa öljyä.

Jos ei savua eikä vuoda ni silloinha on pumppu tai anturi rikki. Ei muuta ku kauppaan ja ole rohkeasti oma itsesi...Honda.
tounge.gif

Kannattaisko välillä tarkistaa öljyn määrä? Ihan merkistä riippumatta. Jos huollossa on vaihdettu öljyt niin soitto liikkeeseen, tainnut jäädä öjyn määrä vajaaksi. Ei noilla kilometreillä ole mitenkään voinut syödä noin paljoa öljyä.
Juu, öljyn määrä kannattaa katsoa eli katoin sen n.100 km sitten. Pysäytin pyörän heti ja lisättiin sit öljyä. 30 kilsaa ja taas nätti valo loisti kilpaa auringon kanssa. Sillon työnnettiin mopotin auton kyytiin ja siellä se nyt nököttää.

Kyseessä on siis uudehko vekotus? takas putiikkiin ja vikakoodit esiin...yammusissa toi valo on ainakin öljynpinnan eikä paineen, en tie kawoista. Syy voi kuitenkin olla rikkinäinen anturi tai liitos, eikä välttämättä mikään tekninen vika. Vai tarkoittiko tuo piiputus jotain käytännössäkin?

Hondia on jo maailma täynnä, tarviiko aina haluta sama mikä jokaisella naapurillakin on...

Käytin vaan sanontaa et piiputti. Oikeasti vaan valo syttyi ja mä sammutin tietty kiiruusti moottorin.
Mulla on aina ollut unelmana toi Honda, mut Kawan ER 6 irtos halvemmalla, niin ajattelin et harjottelen nyt sit tolla. Kilometrejä tossa on jo noi mainitsemani n. 2700, pikkasen alle, eli uutena ostin.

Taitaa olla painevalo. Soitto kawalle niin eiköhän siihen löydy apu - en kuitenkaan dissais koko pyörää noin vähästä. Ainakaan mikäli ei tosiaan ole mitään oikeaa vikaa tuon valon takana...
Itse en tietysti ole tuommoisella ajanut kuin 150 kilsaa, mutta sen perusteella lähes täydellinen kapistus suomen "normaalipintaisille" mutkateille, plus että nostaa eturenkaan ilmaan kyselemättä - hauskaa. Ja sen mukkaaminen on halvempaa kuin katetun.

Montakohan romua pitää elämässään omistaa ennenkuin oppii arvostamaan niitä hyviä puolia enemmän kuin haukkumaan huonoja...

sanoi:
Montakohan romua pitää elämässään omistaa ennenkuin oppii arvostamaan niitä hyviä puolia enemmän kuin haukkumaan huonoja...
Asennekysymys. Toisille siihen riittää yksikin 'romu,' jotkut ei opi koskaan. Tuurista se on kiinni, mutta näköjään essonbaarin mainoskampanjoillakin on yllättävän iso voima.

No mä nyt oon pikkasen tulinen luonne, et ehkä kuiteskaan en vaihda, mut mieli kyllä tekee toteuttaa se unelma, olis niin kun viimeinen silaus unelmaan.
Toi mun on F-malli.

Juu, öljyn määrä kannattaa katsoa eli katoin sen n.100 km sitten. Pysäytin pyörän heti ja lisättiin sit öljyä. 30 kilsaa ja taas nätti valo loisti kilpaa auringon kanssa. Sillon työnnettiin mopotin auton kyytiin ja siellä se nyt nököttää.
Lisättiin öljyä? Miksi? Eikö ollut tarpeeksi vai varmuudeksi? Ja lisäys riitti 30 km ajoon?
baaa.gif

Käytin vaan sanontaa et piiputti. Oikeasti vaan valo syttyi ja mä sammutin tietty kiiruusti moottorin.
Mulla on aina ollut unelmana toi Honda, mut Kawan ER 6 irtos halvemmalla, niin ajattelin et harjottelen nyt sit tolla. Kilometrejä tossa on jo noi mainitsemani n. 2700, pikkasen alle, eli uutena ostin.
älä lannistu. kawassa on luonnetta. honda on sellaisille, jotka ajaa tojotalla
tounge.gif

älä lannistu. kawassa on luonnetta. honda on sellaisille, jotka ajaa tojotalla
tounge.gif
Ja kun jotkit apinat oppii jotakin tekemään niin sen ne tekee sitten aina..sinäkin oppinut jostakin tuon lauseen ?

Sehän on tolla merkillä sama kun `loppuunajettu`,eli vaihtoon..
tounge.gif

Back