• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopottomat "asiantuntijat"

freerider70

New member
Kokolailla uutena motoristina olen huomannut että sellaiset ihmiset joilla ei itsellään mopoa ole, ovat helvetin kovia asiantuntijoita. Töissä tulee vahvaa mielipidettä siitä minkälainen pyörä pitäisi olla, pleksi olisi kuulema pitänyt ottaa pois kun se on ruma. Ei voi tehdä niin tai näin, tietynlainen kypärä ei ole se "oikea" sen tyyliseen pyörään etc etc. Tietysti voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kuten olen tehnytkin, silti välillä rasittaa... Niin, ja ylinopeutta pitää kuulema ajaa aina
omg.gif

Kellään vastaavia kokemuksia? Palaako joskus pinna ja tulee paukautettua suorat sanat vai meneekö olan kohautuksella? Itse jo yhdelle sanoin että osta pyörä, jutellaan sitten lisää
wink.gif

Joo kyllä noita pyörättömiä asiantuntijoita löytyy munkin työpaikalta. Joskus menee hermot ja tulee sanottua suoremminkin,yleensä annan kuitenkin mennä toisesta korvasta ulos...Nämä herrat tietää muun muassa että käytetyt pyörät ei voi kestää,uusissa on liikaa tehoa yms.yms.

Kannattaa jatkaa sitä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos -taktiikkaa. Niitä 'asiantuntijoita' on nimittäin joka paikassa. Lähes jokaisessa työ- tms. yhteisössä on aina vähintään yksi asijantuntia, usein myös joka alan asijantuntija, jolta saa 'asiantuntevan' kommentin asiaan kuin asiaan.

Eikä se lopu edes mopottomiin, sillä kyllä motoristiporukoistakin usein löytyy joku joka tietää kaiken tietämisen arvoisen kaikista mopoista, oli niistä sitten ajokokemusta tai ei.

Eli se sulakkeen polttaminen, kaverin asiantuntemuksen kyseenalaistaminen todisteiden kera yms. ei useimmitan auta yhtään, vaan ainoa toimiva konsti on yleensä joko (yrittää) vaihtaa puheenaihetta, antaa puheen valua toisesta korvasta ulos, tai vaihtaa seuraa.
nixweiss.gif

Näitähän löytyy. Ei vaan kannata noteerata, kyse on luultavasti vaan kateudesta, koska ei ole itse saanut pyörää irti.
033102ass_1_prv.gif

Minun kokemukseni mukaan kannattaa kysellä asioista ainoastaan pyöränomistajien kanssa.
bowdown.gif

Lisäksi tämä orggi on erittäin hieno paikka vasta harrastuksen aloittaneelle. Itsekin olen saanut tyhmiinkin kyselyihin oikeita ja asiallisia vastauksia.
bowdown.gif

Mulle ei ole suoranaisesti veetuiltu mutta hekottelua ja vitsin vääntöä on joutunut kuuntelemaan loputtomiin. Toisaalta myös ihailua, kateutta (toisilta naisilta) ja hämmästelyä, kunnioitusta (miehiltä). Ns. asiantuntijoilta saa suut tukkoon kun heittää tyynesti faktaa kehiin. Tai mitäpä sitä helmiä sioille heittelemään.
wink.gif

Kuulostaa niin tutulta... Näitä kaikkitietäviä on töissä enemmän kuin tarpeeksi.

Muilla mopoilua harrastavilla ei ole juuri koskaan mitään kommentoitavaa, mutta jos on niin se on silloin ihan asiallista juttua. Mopottomilla asia onkin sitten ihan päinvastoin, sanottavaa on paljon, mutta asiaa ei laisinkaan.
bawling.gif

Paras mitä mä olen kuullu.

'Onko toi Dainese teidän prätkäjengin nimi?'

'Joo, meitä on montasataa tuhatta maailmalla'

Että näin.

Suomestahan löytyy näitä "todellisia" asiantuntijoita lähes joka asiaan, joten eipä kannata vaivautua kuuntelemaan.

Kannattaa "kuunnella" mitä heillä on kerrottavaa ja mennä sitten nauramaan partaansa kulman taakse.
tounge.gif

Tuttu juttu. Eräskin kehui, miten paras mopo olisi 50-luvun Enfield sivuvaunulla. Ja yks kaveri tuumasi viime kesänä, että pitäisi olla kaksi mopoa. Molemmat mopottomien kommentit tietysti tuli silloin, kun sanoin ostaneeni tuliterän Jammun. Ja kyllä tällä jälkimmäisellä ainakin naama venähti, kun sitten pari kuukautta sitten sanoin, että nyt mulla on niitä kaksi
biggrin.gif
Meni mykäksi ja koko iltana ei tullut yhtään mopokommenttia! Mutta sivuvaunullista Enfieldiä en kyllä hommaa, jatkukoon tuo vittuilu, karavaani kulkee
062802moto_prv.gif

Näitähän löytyy. Ei vaan kannata noteerata, kyse on luultavasti vaan kateudesta, koska ei ole itse saanut pyörää irti.  
033102ass_1_prv.gif

Minun kokemukseni mukaan kannattaa kysellä asioista ainoastaan pyöränomistajien kanssa.
bowdown.gif

Lisäksi tämä orggi on erittäin hieno paikka vasta harrastuksen aloittaneelle. Itsekin olen saanut tyhmiinkin kyselyihin oikeita ja asiallisia vastauksia.
bowdown.gif
 Juuri näin. Nehän ne on eniten äänessä, jotka vähiten tietää.

Nuo joka alan asiantuntijat on tietty asia erikseen, mutta osalla kyseessä on varmaan vaan sosiaalinen kanssakäyminen, eli yritetään saada aikaan juttua toiselle läheisestä aiheesta, vaikkei siitä juuri mitään tiedettäiskään. Joskus vaan toisilla nuo sosiaalis-uteliaat kommentit pakkaa olemaan hiukan töksähteleviä ja joskus hölmöjäkin.
Eli sarjassamme huoltoaseman sedät, jotka tulee tankatessa avaamaaan keskustelua tyyliin: "kuispaljotuokulkee-olimullakivuonnayksjakakskolmejapuolsatanenjaavajaseolikovapelise."

Nämä herrat tietää muun muassa että käytetyt pyörät ei voi kestää,uusissa on liikaa tehoa yms.yms.
Samaa läppää kanssa mun duunissa.Ei niillä tehoilla mitään tee. Heitän tietysti että sit kun mä ostan tonnikuutioisen niin asennan siihen turbon et pääsen vielä kovempaa
tounge.gif

Eilen oli hiukkasen läheltäpititilanne, kun yksi sanoi, kun kahvipöydässä oli puhetta että prätkä ei lähde käyntiin, niin yksi sanoi, et kun saat toimimaan niin eiköhän se karkaa käsistä
veryangry.gif
ja nauroi paskasen naurun päälle. Noo mä pidin nekkuni kiinni mutta muistan tätä meidän koneistajaa jollain vittumaisella työkeikalla kyllä
033102bebe_1_prv.gif
tai laatupalautteella kahvipyödässä kun aika koittaa
033102bebe_1_prv.gif

Tuttua tekstiä.. suurin syy on varmaankin kateus.Ei voi kun nauraa joitain kommentteja. Parhaat tulee aina ja poikkeuksestta Wanna be motoristeilta. Aina se "toinen" tyyli on parenpi, hehe jos sulla customi, niin nopea muoviluoti on heidän mielestään se juttu, ja toisinpäin. -mutta kyllä noi jutu nykyään saa vaan hymyn kasvoille.
talktohand.gif

Ihan yhtä pahoja "asiantuntijoita" on aika moni mp:n jo omistava henkilökin
tounge.gif
Täälläkin niitä löytyy paljonkin
biggrin.gif

Tuttua tekstiä.. suurin syy on varmaankin kateus.Ei voi kun nauraa joitain kommentteja. Parhaat tulee aina ja poikkeuksestta Wanna be motoristeilta. Aina se "toinen" tyyli on parenpi, hehe jos sulla customi, niin nopea muoviluoti on heidän mielestään se juttu, ja toisinpäin. -mutta kyllä noi jutu nykyään saa vaan hymyn kasvoille.
talktohand.gif
Ja oman lisänsä tuo ne joiden mielestä pyörän pitää olla aina juuri se pari askelta omaasi "parempi". Yleensä he ovat hankkimassa semmoista joskus ;)

wink.gif

Tuttua on myös mp-harrastuksen kulujen päivittely. Meikäläistä pidetään kroisoksena, kun on vastaostettu talo ja pyörä.
Pankistahan sitä rahaa saa, jos vaan osaa sen verran laskea, että tietää mitä tulee ja mitä menee.
Nämä j##sustelijat käyttävät kyllä huomattavia summia alkoholiin ja tupakkaan, tai sitten jos eivät ole niihin koukussa, niin muihin – sinänsä varmaan mukaviin harrastuksiin.
Antaa niitten vaan pitää mielipiteensä, kommentoida mopoja jne, ja jätetään vastaukset heille todenperäisiksi, mutta äärimmäisen lyhyiksi.

Mitenkään väheksymättä teidän kokemuksia, mutta arvatkaas mikä on kommentoinnin määrä kun ajaa HD:lla. On saanut kuulla olevansa *enkeli, jos on vähän sänkeä niin vittuilu jatkuu ja jos parturointiväli vähänkin venyy niin vittuillaan siitäkin. Ja pyöräähän haukutaan todella paljon, kukaan ei vaan tajua että uudet HD:t on ihan yhtä luotettavia kuin muutkin mopot
veryangry.gif

Kuulostaa tosi tutulta nuo tarinat. Itse olen ostanut pyörän viime syksynä ja nyt ekaa kautta ajelemassa. Ylivoimaisesti eniten on tullut kommenttia tyyliin..."jokos olet hurjastellut korttisi hyllylle?..Ai et vai?..no menee se kuitenkin kohta kun kaikki moottoripyöräilijät kaahaavat järjettömästi koko ajan."
033102ass_1_prv.gif

Juu, suurimmmat HD asiantuntijat löytyy kyykkäkuskeista...
"...HD ei voi ajaa, aina rikki tien laidassa, ei kulje..."
Hohhoijaa...
wink.gif

Ja hyvinhän tuo vanha rouvakin (55 vee) toimii, ei tarvi olla uusikaan.
confused_orig.gif

Back