• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopottomat "asiantuntijat"

eek.gif
Monesti oikein hämmästyttää kuinka pyörättömät tietävät niistä lähes kaiken tietämisen arvoisen. Ei voi paljon muuta kuin kuunnella silmät renkaina.

Edellisestä tulikin mieleen oman faijan kommentti kun kerroin ostaneeni pyörän... "Silläkö meinasit ittes tappaa?"

No, jälkeenpäin oon myös kuullut kaikki jutut turhasta rahanmenosta ja asunnon hankkimisesta ensin jne jne... Muuten se on ihan hyvä tyyppi.
biggrin.gif
Meillä meni isän kommentit vähän toisin päin... Se kun oli sitä mieltä, että tottakai pyörä mulle eikä asuntolainaa. "Voithan sä vuokrallakin asua, je ostat sitten oman vanhempana" ...äiti ei kyllä ihan yhtynyt isän mielipiteeseen
biggrin.gif

Mutta paljon oon minäkin jo kerennyt kommenttia saamaan muilta tahoilta homman turhuudusta. Tyyliin, jättäisit nyt isommille miehille tollaset harrastukset.
smile_org.gif
Tai hanki enemmin motoristimies, niin et omaa pyörää tartte
tounge.gif

On osalla outoja "työ ystäviä" jos tollasia kommentteja tulee. Vanhukset on sit erikseen, tottakai ne pelkää meidän puolesta, mut niin ne tekee joka tapauksessa,oli sit harrastus mikä vaan. Sitte ku pikkuset on siinä iässä et ,ajaan pitäs mennä nii kyl mäki oisin aika huolestunu, pitäs varmaan menä kattoon pari kertaa. Ja sit
bawling.gif
tai
inlove.gif
biggrin.gif

Oudot ihmiset ei tuu mulle kyllä mussuttaa mitään, paskaläppää on kuulunu lähinnä puupää työ'kavereilta'.

Ei mulle kyllä ole koskaan duunissa tullut kukaan selvittelemään mitään moottoripyöräasioita, vaikka lafkassa on blössiä kympillä. Uskoisin ulkonäköni ja kielenkäyttöni olevan sillä tasolla, että kukaan ei pode tarvetta tulla neuvomaan missään asiassa.

Ei voi ymmärtää mistä te puhutte
nixweiss.gif

Itsellä ei ole tullut viisastelijoita vastaan työpaikalla, vaikka kyseisessä duunissa ei ihmisillä järki juuri päätä pakota.

Hauskimmasta päästä oli tosin tarina eräältä työtoverilta, liittyen ahdettuun 12R:ään, jonka omistajan on nähty tälläkin foorumilla kirjoittelevan.

Tarina meni jotenkin näin:
"Joo siin meidän lähellä asuu se 500-heppanen ninja, hyvä ku se menee välil käymään kiskalla niin on sata metriä mustaa viivaa yhdellä pyörällä"

Ihmettelin siinä omaa tietämättömyyttäni ja mietin kuinka keuliessa tehdään burnis.

En mä oo kyllä onneks joutunu duunissa paljon kuuntelemaan mitään vttuilua yms. Enemmänki ne on varmaa kyllästyny siihen mun hehkutukseen  
nixweiss.gif
biggrin.gif

Faija vähän vastusti aluks tota pyörähommaa, meinasin ensin ostaa er5, mut taivuin kuitenki tohon iki-ihanan zetaan  
inlove.gif
. Sitte ku näytin ton zetan speksit netissä faijalle se sano vaan: "Ihan liian tehokas sulle" ja lähti pois  
tounge.gif

No nyt se ite miettii et pitäskö ostaa sellanen sivuvaunu urali, et sais mutsinki kyytii  
crazy.gif
biggrin.gif

Meneek vähän hermot näihin "asiantuntijoihin" joilla on mielipide kaikista asioista vaikka ei olis omakohtasia kokemuksiakaa. Mutku kaveril oli semmonen ja kaverinkaveri sanos sitä ja tätä!!

Varmaan olen osani saanut noista asiantuntijoista, pahintahan se oli alkuun.
A) nainen meinaa ostaa mopon?
"no mut pitäshän sen tonninen ainakin olla,mikset ota tonnista?" minä
"otappa nyt oikein järki käteen ja mieti MIKS mulla pitäis olla tonninen mopo.?"....ja vertailutin tehoja
B) nainen haki pyöränsä Saksasta...tää oli paha sillon aikoinaan...Tiedättehän te ne Saksan romut?
Tästä asiasta aikani yritin keskustella, mut sit totesin kylmästi, että hittoako teidän kans paskaa jauhan, kun minä kävin Saksassa (tuotiin pyöriä 5 ja puhuin oikeiden asiantuntijoiden kans) ja te ette...
Mut siinä olen Canepazzon kans samaa mieltä, että se on paljolti sitä sosiaalista keskustelunaiheen hakemista.Niinkauan kun se ei ole selvää V*ua.
Sen huomaa tuossa kylälläkin.Eilenkin kauppaan menness pari kaveria seisoskeli siinä edessä..."Näppärä mopo sulla, kuinka iso?"..Kassa "taidat olla pyörällä liikkeellä" Vastaantuleva naapuri "Kaivoit sitten jo pyörän esille?"...huoltoasemanpitäjä tuli ihmetteleen säät ja koululapset huuteli ikkunoista ja kyseli moposta....ai niin, ja paikallinen kylähullu "eikö tuolla ole kylmä ajella?"
smile_org.gif

Arvelisin et motoristia on helppo lähestyä, puheenaihe on kiinnostava.Toiset ihmiset tekee sen juttelun aloituksen provosoivasti-ehkä mukana on pientä kateutta, meillä ainakin, kun siel on niin paljon miehiä, jotka pyörän haluasi.Eivät vain elämäntilanteen takia pysty kustantamaan.
Ja sit joskus tulee kommentteja, jotka on vain pakko ohittaa ettei suutu...Ne on just noi tappokommentit.

Varmaan melkein kaikille on myös tuttu sanonta et "Kaikki alla tonniset on mopoja". Ottaa pikkasen korvaan kun tollasia laukoo heput ja juipit jotka eivät ole ajaneet ikinä mopoa suuremmalla. Tollasella 1,5 sataa kaakkisella pyörällä noi tyypit ois just nutullaan. Mut eiköhän ne vaan yleensä lämpimikseen juttele noita kaikki juttuja, ...tanan kateelliset!

Aikoinaan asui samassa taloyhtiössä muuan moottoriguru ja neuvojia sille kaverille riitti, kunnes se kerran keväällä teki huoltoa pyöräänsä ja yhtiön vanhat parrat kokoontui ympärille neuvomaan.
Tää kaveri rupesi purkaan konepuolta ja survoi kaikki osat sankoon jossa oli oljyä, vielä rohkeimmat kommentoi jottei noin voi tehdä, no päivä kului ja alkoi kasaaminen ja sitte sankosta osat paikoilleen ja vähän taisi vaihdella uusiakin kuluneiden tilalle.
Kun motti oli kasassa ja piti ruveta ettii säätöjä kohdilleen ei tullu enää yhtään ohjetta ja suurta kunnioitusta herätti myös yhtiö ammattilaisissa moinen touhu.

AMMATTILAISET KUNNIAAN!
062802jumpie_prv.gif

Näitähän riittää, melko moni sanoo että "tappovehkeitä". Kaasussa on muitakin asentoja kuin "On-Off". :P

Mulle tuli yks selittää, että on turhaa mopottimissa olla etujarru, kun se nakkaa asfaltilla melkein heti ympäri ja hiekalla se menee heti lukkoon
biggrin.gif
No enhän ollu silloin kun ajanut n.2kk ilman takajarrua
baaa.gif

Asijantuntijat kertoivat paikallisessa baarissa heppulista, joka muutama vuosi sitten oli ajanut yöllä päin hirveä ja kuollut ; " vauhtia oli poliisin mittausten mukaan ollut yli 250, hirvi oli tullut eteen ja kaveri oli varmaan koittanut ajaa mahan alta, kun oli ollut ihan kyyryssä " . Oletteko nähneet kuskia ajamassa yli 150 km/h pystypäin kyykkyvehkeellä ? (Kyseessä muistaakseni Gpz 900 R).

Asijantuntijat muistaa aina myös kysyä, mitä on ajettu tuolla sun vehkeellä; " etupäässä puutavaraa " sopii vastata.

Ei mulle kyllä ole koskaan duunissa tullut kukaan selvittelemään mitään moottoripyöräasioita, vaikka lafkassa on blössiä kympillä. Uskoisin ulkonäköni ja kielenkäyttöni olevan sillä tasolla, että kukaan ei pode tarvetta tulla neuvomaan missään asiassa.

Ei voi ymmärtää mistä te puhutte  
nixweiss.gif
Mussa on varmaan sama vika. Eivät taida uskaltaa, en kuullut mopottomilta mitään. Kaippa ne tietää etten kauaa kuuntelisi. Vain toisten mopoilijoiden kanssa jutellaan joskus pyöristä.

Kaikkihan me ollaan kateellisia. Kuka mistäkin . Ei kannata ottaa siitä herneitä.
biggrin.gif
Jos muuten mukavia kysy otatko tyypit omilla vakuutuksilla,eivät taida uskaltaa ja jututki saattaa loppua.
tounge.gif

Juu, tuli tuossa käytyä kattomassa vappumarkkinoilla paikalle saapunutta mp-porukkaa ja tietysti sielläkin oli ns. puolituttuja(joskus kauan sitten tekemisissä meikän kanssa olleita), jotka moikkaili jo kaukaa kasvot leveässä hymyssä=>"tule nyt kattoon mun pyörää".

Juttu meni muutaman kanssa suurinpiirtein siten, että kaveri aika pian kyseli "Onks sulla enää pyörää" ja esittele samalla omansa hienouksia. Vastasin, että "Ei ole 9 vuoteen ollut, mutta pari päivää sitten ostin uuden Hayabusan(totta eikä bluffia !
smile_org.gif
". Kuului tuhahdus ja juttu loppui aika lyhyeen muutaman kanssa. Suurimman osan kanssa kuitenkin alettiin jutella entistä enemmän pyöristä ym.

9 vuotta sitten, kun myin ed. pyörän, moottoripyörä ei ehkä ollut sellainen ns. munanjatke mitä se nykyään tuntuu joillekin olevan. Harrastajiahan on tietysti tullut paljon uusia ja sen mukana "erilaisia" ajatuksia koko touhusta.

Ja sitä en jaksa ymmärtää, että jotkut marisevat, että miks sun piti ostaa uusi pyörä... jos esim. 4 vuotta ja 30 000 km ajettu samanlainen maksaa vain 2 000-3 000 vähemmän kuin uusi niin... jokaisellahan voi olla oma mielipide.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
nixweiss.gif

Back