• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2016

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luullakseni motogp vehkeissä ei ole luistokytkintä, koska se on turha, koska elektroniikka hoitaa moottorijarrun eliminoinnin/ blibbauksen/ kierrosten tasaamisen.
Aijaa. Eli kun tullaan isolla pykälällä rajoittimella mutkaan ja tyrkätään pari kolme vaihdetta suoraan alas, niin miten se eliminoi ylikierrokset? Jos mekaanista luistoa ei ole kytkimessä, niin takarenkaan täytynee luistaa.
 
Aijaa. Eli kun tullaan isolla pykälällä rajoittimella mutkaan ja tyrkätään pari kolme vaihdetta suoraan alas, niin miten se eliminoi ylikierrokset?

Eiköhän se päätekijä tuon estämisessä ole kuski. Ei ne kuitenkaan mitään ääliöitä noiden vehkeiden puikoissa ole.
 
Aijaa. Eli kun tullaan isolla pykälällä rajoittimella mutkaan ja tyrkätään pari kolme vaihdetta suoraan alas, niin miten se eliminoi ylikierrokset? Jos mekaanista luistoa ei ole kytkimessä, niin takarenkaan täytynee luistaa.
No sinä ehkä, mut noi muut ei todellakaan.
 
Eiköhän se päätekijä tuon estämisessä ole kuski. Ei ne kuitenkaan mitään ääliöitä noiden vehkeiden puikoissa ole.

No kuitenkin, mitään mainintaa luistokytkimen täydellisestä puuttumisesta en löytänyt. Ja toisaalta, ajaa ne kurvista uloskin elektroniikkaa vasten, ei kärsi kuskille jättää täyttä valtaa.

Ymmärrän kyllä osuneeni herkälle alueelle, 46:sta sentään oli kyse. Sori siitä, sanoi stubbi.
 
No kuitenkin, mitään mainintaa luistokytkimen täydellisestä puuttumisesta en löytänyt. Ja toisaalta, ajaa ne kurvista uloskin elektroniikkaa vasten, ei kärsi kuskille jättää täyttä valtaa.

Ymmärrän kyllä osuneeni herkälle alueelle, 46:sta sentään oli kyse. Sori siitä, sanoi stubbi.

http://www.asphaltandrubber.com/motogp/sepang-seamless-gearbox-braking-analysis/

Jossain siellä puolenvälin tienoilla on maininta : seamless gearbox and slipper clutch manage engine braking

Eli ainakin 2014 oli vielä luistokytkin tuon jutun mukaan..
 
Ilmeisesti lähtövalojen temppuilu teki Moto2 kisasta pelleilyn. Puolen kymmentä kuskia otti varaslähdön valojen räpsiessä. Toivottavasti valot pelaa kunnolla isojen poikien kisassa.

Noissa valoissa pitäis muutenkin olla hyvin tarkkaan standardoitu sekvenssi.
 
Ilmeisesti lähtövalojen temppuilu teki Moto2 kisasta pelleilyn. Puolen kymmentä kuskia otti varaslähdön valojen räpsiessä. Toivottavasti valot pelaa kunnolla isojen poikien kisassa.

Noissa valoissa pitäis muutenkin olla hyvin tarkkaan standardoitu sekvenssi.

Joo aikamoista ryssimistä oli tuo Moto2 kisa. Moto3 taas oli erittäin viihdyttävä!
 
Enpä osaa sanoa mikä lähtöbordelli siellä on ollut. Lähtö on ja pitää olla ei-säännöllinen sekvenssiltään. Muutoinhan startin merkitys häviäisi jos kaikki voisivat opetella jonkun millisekunnin tarkkuudella toimivan sekvenssin. Nyt punavalot syttyvät ja kaikki palavat 2-5sekuntia, jonka jälkeen ne sammuvat ja menoksi. Näinhän tuo on säännöissä.
 
Enpä osaa sanoa mikä lähtöbordelli siellä on ollut. Lähtö on ja pitää olla ei-säännöllinen sekvenssiltään. Muutoinhan startin merkitys häviäisi jos kaikki voisivat opetella jonkun millisekunnin tarkkuudella toimivan sekvenssin. Nyt punavalot syttyvät ja kaikki palavat 2-5sekuntia, jonka jälkeen ne sammuvat ja menoksi. Näinhän tuo on säännöissä.

Ilmeisesti valot olivat "vilkkuneet" jolloin osa luuli niiden menneen pois päältä. Toisaalla sanottiin taas, että valot olivat muka palaneet yli 5 sekuntia, tiedä sitten..
 
Toimittaja kuulostellut mopon menoa radan laidalta ja todennut:"Joo, siellä on luistokytkin!"
Kuulostaa Varmalta Tiedolta. :D

Ah, unohdin että sinä tiedät kaikesta kaiken. Turhaan siis etsin tuon linkin. Tiedoksi kaikille, MotoGP pyörissä ei ole luistokytkintä. piste.
 
Olipa aika tylsä kisa. Harmi, kun jäi pikkuluokat näkemättä, erityisesti jos kolmosissa oli kovaa vääntöä.
 
Aika ihmeellistä olisi jos ei olisi luistokytkintä noilla tehoilla ja vauhdeilla käytössä . Helpottaa kummasti menoa mutkiin .
 
Aika ihmeellistä olisi jos ei olisi luistokytkintä noilla tehoilla ja vauhdeilla käytössä . Helpottaa kummasti menoa mutkiin .
Luistokytkimen ainoa ideahan on vähentää moottorijarrua. Mitäs ihmeellistä siinä on, jos elektroniikalla saa sen moottorijarrun vähentämisen hoidettua paljon helpommin ja varmemmin?

Mekaanisen luistokytkimen haittoja on että sen toiminta muuttuu esim lämpötilan ja kuluneisuuden mukaan.
Eikä sitä pystytä säätämään dynaamisesti eri muuttujien mukaan.
Lisäksi sen luistokytkimen toiminta aiheuttaa kytkimen lämpenemistä ja kulumista, mikä taas ei ole hyväksi sen luistokytkimen kannalta, eikä myöskään silloin kun pitäsi sitä tehoa saada latuun.
 
Back
Ylös