teemu.k.anttila
New member
Katsokaas muuten vasureissa oikean jalan päkiää.
Eikö kannattaisi käyttää peukkujarrua kumpaankin suuntan kääntyvissä mutkissa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Katsokaas muuten vasureissa oikean jalan päkiää.
Eikö kannattaisi käyttää peukkujarrua kumpaankin suuntan kääntyvissä mutkissa?
Ite en tykkää tosta olkapääkamerasta. Samalla teknologialla saisi sen mountattua kypärän leukaperään aivan yhtä hyvin, jonka jälkeen kuvakulma olis sama kuin esim Nicolo Canepalla.... niitä on miellyttävä katsoa.https://www.youtube.com/watch?v=aRzfjWufIa4
Tuoretta olkapääkamerakuvaa, vastaavaa toivoisi kyllä lisää. Näkyy hyvin tuo peukkujarrukin.
Eikö kannattaisi käyttää peukkujarrua kumpaankin suuntan kääntyvissä mutkissa?
http://youtu.be/-l22QwCONtUMotoGP höpisee myös takajarrusta linkin videossa.
Usko on juurikin se juttu, eikä kannata unohtaa Uskon kaveria nimeltään Fiilis.mutta en usko että niitä vastaan halutaan aina ehdoin tahdoin ajaa
TC/wheelie control ei toimi noin, varsinkaan silloin kun elektroniikassa on vähän enemmän järkeä kuin sarjatuotantomopossa.Jos sulla on 200hp BMW S1000RR ja ajelet sillä Alastaron nopeeta vasuria täysiä ja heti mutkasta ulostultaessa ruuvaat kaasun täysille ja ajat TC:tä päin. Tällöin 200 hp pyörästäsi käytössä on enää 100 hp, kunnes pyörä pääsee taas tarpeeksi kovaan vauhtiin.
Maailmalla kun on isompia ratoja kuin Alastaro, niin siellä kaikki tehot ehkä halutaan ottaa käyttöön. Sillä silloin saadaan koko suoralle pari km/h enemmän vauhtia. Ja se on paljon kierrosajallisesti. Eli mielummin painetaan kiihdytyksessä takajarrua, kuin annetaan TC/wheelie controllin rajoittaa tehoa. Samalla takajarru rauhoittaa pyörän elämistä, pidentää akseliväliä ja madaltaa painopistettä.
MotoGP höpisee myös takajarrusta linkin videossa. Ihan hyviä pointteja. Empä tiennyt, että ne käyttää peukalojarrua moto3:ssakinhttp://youtu.be/-l22QwCONtU
Traction control ja wheelie control... Molemmat on kovasti käytössä, mutta en usko että niitä vastaan halutaan aina ehdoin tahdoin ajaa. Syynä se, että molemmat tiputtaa hevosvoimia pelistä hyvin tehokkaasti. Ainakin katupyörissä on näin. Eiköhän MotoGP-menopeleissäkin ihan yhtälailla.
Jos sulla on 200hp BMW S1000RR ja ajelet sillä Alastaron nopeeta vasuria täysiä ja heti mutkasta ulostultaessa ruuvaat kaasun täysille ja ajat TC:tä päin. Tällöin 200 hp pyörästäsi käytössä on enää 100 hp, kunnes pyörä pääsee taas tarpeeksi kovaan vauhtiin.
Maailmalla kun on isompia ratoja kuin Alastaro, niin siellä kaikki tehot ehkä halutaan ottaa käyttöön. Sillä silloin saadaan koko suoralle pari km/h enemmän vauhtia. Ja se on paljon kierrosajallisesti. Eli mielummin painetaan kiihdytyksessä takajarrua, kuin annetaan TC/wheelie controllin rajoittaa tehoa. Samalla takajarru rauhoittaa pyörän elämistä, pidentää akseliväliä ja madaltaa painopistettä.
Uutisten mukaan Markku näkee kahtena ja on loppukauden sivussa. Pahimmoillaan voipi olla ura paketissa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trochlear_nerveNyt raportoitiin myös hermo- ja lihasvauriota mutta minun taitoni eivät riitä tätä kääntämään - "paralysis of the fourth right nerve with involvement of the right superior oblique muscle". Eipä se kauhean hyvältä kuulosta näin kääntämättömänäkään.
Tätähän taidettiin sillon pari vuotta taaksepäin ihmetellä enempikin, kun Rea veti WSBK laitteella samaa kyytiä ja oliko jopa samana päivänä kuin MotoGP pyörät. Lopputulema analyysissä tais olla, että yksittäisellä kierroksella ero GP- ja tuotantolaitteen välillä on parhaillaan tai pahimmillaan hyvin pieni, mutta kisamitalla eroa kumuloituu sitten ihan merkittävästi.
Edit. Ja tietyssä mielessä tuon näkee luvuistakin jo:
MotoGP minimipaino: 157kg
WSBK minimipaino: 168kg
MotoGP teho: ~290hp
WSBK teho: ~240hp
Painossa siis eroa noin täyden polttoainelastin verran ja tehoissa n. 60hp. Tehoerosta alkaa varmasti olemaan iloa jossain 200+ nopeuksissa. Elektroniikka taitaa olla aika samaa molemmissa?
Muita eroja on sitten aeromystiikka ja hiilarijarrut.
Tuo 290 hp teho motogp pyörässä ei pdä paikkaansa, todellinen on 255 -260hp ja nämäkin vaan aika-ajo kierroksella.
Losailin radalla Quatarissa on tehty MotoGP pyörien nopeusennätys 362,4km/h. Tuon nopeuden saavuttaminen pikkuisen yli 1km pituisella pääsuoralla vaatii ihan pikkuisen tehoa.
Mistä tiedät?
Losailin radalla Quatarissa on tehty MotoGP pyörien nopeusennätys 362,4km/h. Tuon nopeuden saavuttaminen pikkuisen yli 1km pituisella pääsuoralla vaatii ihan pikkuisen tehoa.