Älä huoli, on gridissä sentään Yamaha ja Honda, joilla ei kunnon laitteita ole.
Tehdastiimeillä on etua, eivät ne turhaan pyöritä paljon isompaa henkilökuntaa ja uudet osatkin tulevat ensimmäisenä. Jos Ducati on hoitanut hommansa niin, että uusista vermeistä, data-analyysistä ja huippumiehistöstä ei tule riittävää etua ylivuotisiin romuihin verrattuna, niin pitäisi kai hoitaa homma paremmin tehdastallissa eikä rampauttaa ylivuotisia.
Kaiken järjen mukaan tällä kaudella pitäisi olla Bagnaia-Bastianini taistelupari dominoimassa kärjessä melkeinpä kisasta toiseen pl. ne radat joilla KTM, Aprilia (Argentiina) tai Honda (COTA) toimivat erityisen hyvin, mutta eipä mene kävyt tasan kun yksi ukko kippaa joka toisen kisan ja toiselle tuli pipi.
Hommanhan voisi hoitaa vaikka silleen, että annetaan Niille Joille Mestaruustaisto Suodaan paremmat renkaat ja ylijäävät saavat jotkut pinnoitetut renkaat varaston perältä. Tai, tätähän tehtiin 2000-luvun alkupuoliskolla Michelinin aikana ja se huonoksi vaihtoehdoksi todettiin.
Kerma nousee aina pinnalle. Näyttää siltä että Marcci on tasoltaan muita kovempi raudan heikkouden huomioiden eikä siihen ole Lorenzoa, Rossia tai edes Dovia Dovin paikalle haastamaan. Bagnaia voisi ehkä olla, kun pitäisi kasettinsa kasassa. Ja minkäs sille voi jos Bezzechi tai Bastianini ovat Marquezin toinen tuleminen? Fabio voisi laittaa hanttiin mutta vehkeet eivät riitä.
Palatakseni Peccon puheenvuoroon olihan se outoa ihmetellä että rookie ajoi neloseksi, kamalaa (ja puolet gridistä kaatui edestä). Ei tainnut poika katsoa MotoGP:tä AD 2013?