MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Remuksen sliparin vaikutusta vääntökäyrään löytyy oheisesta linkistä sekä Termignonin eri settien hintoja saksanmaalla... + kaikkea muuta pikku tingeltangelia Corsaroon...

Tästä
 
Heeeeiii! Löyty vertailutesti! Superduke, Tuono ja Corsaro. Tosin Italiaks, joten babelfisu käyttöön, tulee aika hauskoja englanninnoksia... Kyllä jutun juju selviää. Esimerkkinä löyty mm tehokäppyrävertailu takapyörältä:
voima
Aika vakuuttavaa tuo Corsaron vääntö, ja kyllä se ajossakin tuntuu...
 
Huomasin justiinsa, että oma Corsaro on näköjään ollu Bomber magazinen ja Biken testeissä. Ainakin sisäänajo tehty rauhallisesti
 
Heeeeiii! Löyty vertailutesti! Superduke, Tuono ja Corsaro. Tosin Italiaks, joten babelfisu käyttöön, tulee aika hauskoja englanninnoksia... Kyllä jutun juju selviää. Esimerkkinä löyty mm tehokäppyrävertailu takapyörältä:
voima
Aika vakuuttavaa tuo Corsaron vääntö, ja kyllä se ajossakin tuntuu...
Mua ainakin haittaisi Corsaron omistajana tuo kuoppaisuus tehokäppyrässä. Ei varmaan perus katuajossa huomaa mutta radalla tilanne voikin olla jo toinen. Omassa aprillissakin on kyllä tuo "ongelma" vakiona mutta niistä kuopistahan pääsee eroon tosiaan polttoaineen syöttö ja koneen hengitysasiat korjaamalla tehon ei päästöjen kannalta...
 
Jiihaa!! Eka pikku lenkki tehty tän vuoden osalta! Uutta pensaa tankkiin, akkuun täys lataus ja menoks. Torstaina pyörä kymppitonnin huoltoon ja uudet gummit alle ni sit alkaakin todellinen kesä.

Hitto, tuota vääntöä ei kyllä mitenkään voinut muistaa! Kädet varmaan veny jo pari senttiä...
 
Onkos joku nostellut Corsaron kierrosrajoittajaa ylemmäs? Ainakin koeajolla viimekesänä tuntu että rajotin pamahtaa kesken vetoalueen jossain 8500 kierroksen paikkeilla.

Mulla ei oo varaa tohon Corsaroon, pitää yrittää olla ostamatta sitä.... jotenkin vaan mokoma onnistuu olemaan kaikin puolin niin täydellisesti omaan makuun oleva pyörä että ei nyt oikeen saa ostettua sopivamman hintaluokan pyörääkään....
 
Mua ainakin haittaisi Corsaron omistajana tuo kuoppaisuus tehokäppyrässä. Ei varmaan perus katuajossa huomaa mutta radalla tilanne voikin olla jo toinen. Omassa aprillissakin on kyllä tuo "ongelma" vakiona mutta niistä kuopistahan pääsee eroon tosiaan polttoaineen syöttö ja koneen hengitysasiat korjaamalla tehon ei päästöjen kannalta...
Käy koeajaan, itseäni ainakin suorastaan huvitti kuinka höyryveturimaisesti tuo vetää läpi koko rekisterin. Tuon 7000 huipun tuntee ihan aavistuksenomaisesti ja voi olla että kyseinen notkahdus on tehty ihan tarkoituksella, täysin tasainen vääntökäyrä kun ei anna mitään pohjaa etsiä perstuntumalta vaihtokohtia.
 
Mua ainakin haittaisi Corsaron omistajana tuo kuoppaisuus tehokäppyrässä. Ei varmaan perus katuajossa huomaa mutta radalla tilanne voikin olla jo toinen. Omassa aprillissakin on kyllä tuo "ongelma" vakiona mutta niistä kuopistahan pääsee eroon tosiaan polttoaineen syöttö ja koneen hengitysasiat korjaamalla tehon ei päästöjen kannalta...
Käy koeajaan, itseäni ainakin suorastaan huvitti kuinka höyryveturimaisesti tuo vetää läpi koko rekisterin. Tuon 7000 huipun tuntee ihan aavistuksenomaisesti ja voi olla että kyseinen notkahdus on tehty ihan tarkoituksella, täysin tasainen vääntökäyrä kun ei anna mitään pohjaa etsiä perstuntumalta vaihtokohtia.
Hyvä iidea. Mistäköhän noita vaan löytäisi koeajaettavaksi? Kesän koeajolistahan alkaa jo täyttymään (uusi Tuono, Corsaro, KTM superduke, Kawa Z 1000, speed triple...)
 
Mua ainakin haittaisi Corsaron omistajana tuo kuoppaisuus tehokäppyrässä. Ei varmaan perus katuajossa huomaa mutta radalla tilanne voikin olla jo toinen. Omassa aprillissakin on kyllä tuo "ongelma" vakiona mutta niistä kuopistahan pääsee eroon tosiaan polttoaineen syöttö ja koneen hengitysasiat korjaamalla tehon ei päästöjen kannalta...
Käy koeajaan, itseäni ainakin suorastaan huvitti kuinka höyryveturimaisesti tuo vetää läpi koko rekisterin. Tuon 7000 huipun tuntee ihan aavistuksenomaisesti ja voi olla että kyseinen notkahdus on tehty ihan tarkoituksella, täysin tasainen vääntökäyrä kun ei anna mitään pohjaa etsiä perstuntumalta vaihtokohtia.
Hyvä iidea. Mistäköhän noita vaan löytäisi koeajaettavaksi? Kesän koeajolistahan alkaa jo täyttymään (uusi Tuono, Corsaro, KTM superduke, Kawa Z 1000, speed triple...)
Viime syksynä Corsadon koeajo onnistui ainakin Järvenpäässä:
http://www.msacenter.fi/
 
Mua ainakin haittaisi Corsaron omistajana tuo kuoppaisuus tehokäppyrässä. Ei varmaan perus katuajossa huomaa mutta radalla tilanne voikin olla jo toinen. Omassa aprillissakin on kyllä tuo "ongelma" vakiona mutta niistä kuopistahan pääsee eroon tosiaan polttoaineen syöttö ja koneen hengitysasiat korjaamalla tehon ei päästöjen kannalta...
Käy koeajaan, itseäni ainakin suorastaan huvitti kuinka höyryveturimaisesti tuo vetää läpi koko rekisterin. Tuon 7000 huipun tuntee ihan aavistuksenomaisesti ja voi olla että kyseinen notkahdus on tehty ihan tarkoituksella, täysin tasainen vääntökäyrä kun ei anna mitään pohjaa etsiä perstuntumalta vaihtokohtia.
Hyvä iidea. Mistäköhän noita vaan löytäisi koeajaettavaksi? Kesän koeajolistahan alkaa jo täyttymään (uusi Tuono, Corsaro, KTM superduke, Kawa Z 1000, speed triple...)
Viime syksynä Corsadon koeajo onnistui ainakin Järvenpäässä:
http://www.msacenter.fi/
Kiitti vinkistä
thumbs-up.gif
 
Aika hidasta uusien osien saanti tuntuu olevan Moriiniin. Tilasin viime kesänä uuden kuskin madalletun satulan. Kun ei kuulunut mitään ja ajokausikin lähestyy piti alkaa soittelemaan että missäs se satula viipyy. Useiden yhteydenottojen jälkeen sain tietää että alkoivat vasta tammikuussa tehtailemaan niitä. Saas nähdä kerkeekö tälle kesälle uusi perseenalunen. Vieköhän yhtä pitkään kun tilaa tehoputket?
 
Vähän nihkeästi homma lähtee täällä pohjolassa käyntiin, mutta eiköhän tavaraa rupea ilmestymään enemmän ja nopeammin, kun tuhat - pari morinia on saatu kaupaksi tännekin. Markkinathan sen lopulta määrää, ei tuote. Valitettavasti. Ladunaukaisijan osa on aina vähän sellainen lievää hulluutta ja edesvastuuttomuutta vaativa. Sälää kyllä jo löytyy keskieuroopasta, putkia useammaltakin valmistajalta (mm. Remus, GPR, Termignoni, Hattech) ja hiilariosaa, siis myös ns. epävirallista. Mut ei niitä vielä oo stormin kataloogissa...

Vein pyörän eilen Molitoriin 10000 huoltoon ja kumien vaihtoon (kun ruskon mp-myynti lopetti täällä turun seudulla, heidän Morinimekaanikkonsa Jarno siirtyi Molitoriin hommiin), lupasivat alkuviikosta. Ilmatkin sopivasti viilenee...
 
Aika hidasta uusien osien saanti tuntuu olevan Moriiniin. Tilasin viime kesänä uuden kuskin madalletun satulan. Kun ei kuulunut mitään ja ajokausikin lähestyy piti alkaa soittelemaan että missäs se satula viipyy. Useiden yhteydenottojen jälkeen sain tietää että alkoivat vasta tammikuussa tehtailemaan niitä. Saas nähdä kerkeekö tälle kesälle uusi perseenalunen. Vieköhän yhtä pitkään kun tilaa tehoputket?

Tilauskokemuksia: tilasin n. 2kk sitten Hattechilta sliparit ja y-putken, eipä ole vielä näkynyt, tosin lupailivat tälle viikolle mutta näyttää toimitus taas venyvän...
Dzt:iltä saman aikaan tilaamani PC sen sijaan on jo kotiutunut
062802jumpie_prv.gif


Kiirettähän mulla ei tosin ole....
 
Tilauskokemuksia: tilasin n. 2kk sitten Hattechilta sliparit ja y-putken, eipä ole vielä näkynyt, tosin lupailivat tälle viikolle mutta näyttää toimitus taas venyvän...
Dzt:iltä saman aikaan tilaamani PC sen sijaan on jo kotiutunut
062802jumpie_prv.gif


Kiirettähän mulla ei tosin ole....
Onko sörsselit jo tullu? Mites se y-putki, onko siinä se yhden putken osuus alkukäyrien paksuista vai samanpaksuista, kuin alkuperäisen putken (vissiin 70-75mm)? Jossain y-putkessa, mitä netissä olen nähny kuvia, se yhden putken osuus on alkukäyrien paksuista, eli liian ohutta.

Noi Hattechin sliparit on kyl härskin näköiset ja tod näk kuuloiset
smile_org.gif
 
Back
Ylös