MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin kyseisen pyörän koeajamassa.
062802jumpie_prv.gif

Maukas peli, vaikka en V2 koneiden ystävä olekkaan.
Erittäin ketterä, huippu jarrut ja keulii herkästi
biggrin.gif


Kyseistä pyörää ei anneta vasta-alkajille koeajoon,
nyt ymmärrän miksi
tounge.gif


Kysymystä vain herättää, että pysyykö kyseinen kone kasassa ?
jos sellaisen ostaisi ?

Kannattaa testata

Reiska_SB
 
No miksei pysyis? Onhan tuolla Morinin tehtaalla aika paljon kokemusta moottorien teosta sekä omiin että muiden pyöriin, 1-3 sylinterisistä ainakin. Eihän tuokaan konstruktio ihan uusi ole, vanhasta hyväksi havaitusta isonnettu versio kait.
Oispa kiva päästä kokeilemaan tuokin, ja se 9 1/2 myös.
 
Morinin ajaneet vois kommentoida et väriseekö se?
"Virheellisen" sylinterikulman luulis aiheuttavan turhia värinöitä.
 
no hell. Tsekatkaa viestiketju corsaro 1200, siel on juttua lisää. Mulla on ollut 6500 km tuo moto morini, huippu vehe. Pirun hyvä ja hauska ajaa, alusta ei jätä toiveen sijaa. Pyörä tietty tärisee hiukan, niinkuin kuuluukin, koska kone on pultattu tukevasti runkoon ilman mitään kumitutteja, eikä sisällä turhia tasapainotusakseleita. Mutta se on sellaista pehmeää ja matalataajuista värinää, joka ei puuduta paikkoja. 3 asteen vajaakulmaisuus ei aiheuta sellaista lisävärinää, että sitä huomaisi perstuntumalta. Koneessa vääntöä naurettavan paljon, ja huipputehoakin riittävästi. Kestävyydestä ei voi tässä vaiheessa vielä sanoa juuri mitään, tähän saakka on kestänyt... Takarenkaita tietty menee. Ja sarvet kasvaa.

Kai toi on aika hyvä pyörä, kun vieläkään ei ole tullut vastaan pyörää, jonka ottaisin mieluummin kun ton Corsaron...
 
Kävin jus Corsaroa töllistelemässä Lappi tl.ssä. Hinta nousee kuunvaihtessa ainaki tonnilla. Pitäiskös ostaa???

Paha kun tuli just uusi pyörä ostettua, muttei Italialaista. Benellin Cafe Racer olis kans maukas, mutta toi Corsaron vääntö kiinnostaa (Busa nyk. pyörä). Nykyiseen tietysti eroaa kovasti, mutta onko tosta kokemuksia pitemmillä etapeilla. pitkäänkö tolla 17 litralla ajelee? >Tankki on aika levee ja pitää polvet erillään. Puutuuko peräpää? Jos on tota värinää jonkinverran on, tapaa sillai käydä.
 
Ostin corsaron n. kolmisen viikkoa sitten ja olen ajellut 2200km. Pisin yhden päivän reissu on ollut 500km. Tankillisella normaali matka-ajoa olen päässyt 250km kunnes polttoaineen merkkivalo syttyy. Ajoasento on hyvä mutta satula on hieman kalteva alas eteen joten se hieman puuduttaa persauksen yläosaa. Ajattelin ostaa siihen omansa madalletun satulan jos se hieman korjaisi kaltevuutta. Pyörään olen ollut erittäin tyytyväinen. Hyvä ostos
biggrin.gif
 
Miten noi huollot on tarkoitus hoitaa. Kukahan noita Morineja OSAA huoltaa ja jos jotain tulee, korjata? Taitaa kai olla aika ottaa ja mennä liikkeeseen vääntään kauppoja. Onko Säkylää lähellä ketään omistajaa? Olis kiva vaihtaa ajatuksia.
 
Miten noi huollot on tarkoitus hoitaa. Kukahan noita Morineja OSAA huoltaa ja jos jotain tulee, korjata? Taitaa kai olla aika ottaa ja mennä liikkeeseen vääntään kauppoja. Onko Säkylää lähellä ketään omistajaa? Olis kiva vaihtaa ajatuksia.
Samanlaista mekaniikkaa ne kaikki on merkistä riippumatta. Ei kai siihen mitään sen erikoisempaa vaadita. No joku Ducatin venttiilikoneisto on kuulemma niin eksoottinen, että siihen ei parane koskea kuin tehtaan kouluttaman kaverin
biggrin.gif
.
 
Onko Corsaro asiantuntijoilla tiedossa, miten paljon tehoa/vääntöä saa lisää termignonin slipareilla ja sportti eculla? Löytyy www.motomorinicompetizione.com/mmcompetizione.asp?lang=eng , ko. setti asennettuna jä säädettynä 1800e Järvenpäässä ja lupasivat +20hv lisää, kuulostaa aika paljolta
confused_orig.gif
...

Entä onko muita power settejä tiedossa ja kiinnostaisi se fakta tieto/käppyrät? Ainakin DTZ on tehnyt saksassa chipin www.dzt-power.de/corsaropc.html ,jolla saadaan ulos n.8 lisä horsea. Remuksella ja RPG:llä on jo sliparit Corsaroon, ja epäilen tehon lisäyksen yhdessä DTZ:n kanssa olevan n.10hv ja totuudenmukaisempi kuin mitä J:päässä luvattiin??? Vai onko jollain jo kokemuksia tai tietoa?
 
on ainaki makeen näkönen peli.. ite oon munapystyssä katellu että siinä on se seuraava
biggrin.gif
saa nähä toteutuuko.. mutta kuitenki.. ei oo vielä omaan silmään ainakaa sattunu mitää vertailutestiä moto morini vs joku toinen.. ois kiva kattoo mitä sanoovat.. muita testejä kylä tullut kateltua.. ja paljon
buttrock.gif
 
on ainaki makeen näkönen peli.. ite oon munapystyssä katellu että siinä on se seuraava
biggrin.gif
saa nähä toteutuuko.. mutta kuitenki.. ei oo vielä omaan silmään ainakaa sattunu mitää vertailutestiä moto morini vs joku toinen.. ois kiva kattoo mitä sanoovat.. muita testejä kylä tullut kateltua.. ja paljon
buttrock.gif
Joo, itekki odotellu vertailuja... Jotenkin tuntuu oudolta, et uusia pyörämerkkejä otetaan aika hitaasti vertailuihin, sama homma oli edellisen pyöräni Hyosung gt 650 kanssa. Mikä lienee syynä hommaan...

Sit noista tehonlisäyksistä, siitä termignoni+race ecu -paketin tehonlisäyksestä en ole vielä mitään mittaustuloksia nähny, mut sen 20 hepoa ne lupaavat. En kyllä itse pidä sitä mitenkään mahdottomana lukemana, kyllähän siinä koneen hengitys paranee oleellisesti, ja kun vielä syötetään soppaa ja kipinää moottorin eikä päästöjen kannalta optimaalisesti, niin miksikäs ei. Potentiaaliahan koneesta löytyy paljon enemmän, saadaan tonnisesta ducatistakin 175 heppaa, ja se on paljon pienempi kone. Jostain luin, että ovat suunnitelleet tuon morinin corsa corta -koneen kestämään 13000 kiertämisen, joten ei siitä oteta vielä läheskään kaikkea irti...
 
Itse kävin kans kokeilemassa tuota laitetta ja kans pikkasen alkoi epäillyttämään toi lause että pelkällä "lastulla" ja slipareilla tulis 20 heppaa lisää tehoa.
Varsinkin kun sinne jää kuitenkin vielä katti ahdistamaan...
Nykyvehkeissähän taitaa olla jo aika hyvin jos saa kokoputkistolla ja PC:llä aikaan sen 10 hv
nixweiss.gif
 
Ei jää katti, eli tulee myös se väliputki ilman kattia. Siis se 2-1-2 -haaraputki. Kyllä nykyään pystytään saamaan huomattava tehonlisäys pelkästään moottorinohjauksella, koska lain vaatimat päästö- ja melurajat ovat moottorin luontaisen toiminnan kannalta erittäin huonoja. Jotta seos vaihtuu koneessa riittävästi, pitää sekä imu että pakopuolen olla vapaastivirtaavia ja jos toisaalta lisääntyneeseen ilmamäärään syötetään tarpeeksi bensaa, että saadaan tehon, ei päästöjen kannalta optimaalinen seossuhde, ylitetään nykytason päästörajat selkeästi. Ja kun vielä sytkäajoitusta rukataan, jotta optimaalisesta seoksesta saadaan kaikki hyöty irti, päästöt muuttuvat vielä astetta pykälienvastaisemmaksi.
 
Kyllähän nyt 1800 € voi maksaa jo twinin äänistäkin... Suhtaudun kyllä minäkin hyvin epäilevästi 20 hp lisäykseen _ainoastaan_ vaimentimien ja kartan vaihdolla, vaikka katalysaattori lähteekin. Vertailun vuoksi, esim. SuperDukeen luvataan kartan päivityksellä ja slipareilla +6 hp, ja vast. kokoputkella +15 hp, molemmissa tapauksissa katti poistetaan. Todellinen tehonlisäys slipareilla on näkemäni käyrän perusteella n. 3 hp, ja suurin käytännön ero tullee 2/3-vaihteen tehon rajoituksen poistumisesta kartan uudelleenohjelmoinnin myötä. Ja loppupeleissähän se suurin ero tulee niistä äänistä. Painon pudotuskin voi toki olla merkittävä.

Mutta laittakaapa vertailukelpoiset ennen-jälkeen käyrät tänne jos tuohon lähdette.
 
Vertailun vuoksi, esim. SuperDukeen luvataan kartan päivityksellä ja slipareilla +6 hp, ja vast. kokoputkella +15 hp, molemmissa tapauksissa katti poistetaan.

EE-Speedillä sanoivat tällä setillä tulevan n.+8hv:   "Edustamme Italialaisia GPR putkistoja ja heidän omaa Powerjet commader palikkaa (centraline), joka taas on simppeli pikku aski, jolla voi hivenen lisätä syöttöä ongelma-alueelle."  No eihän Corsarossa mitään ongelma-alueita PRK ole!  
tounge.gif


Tässä pari eri mallia. GPR

Hinta n.1000e, sis. myös kilpitelineen sekä penkkikeikan, on mielestäni ihan ok, mutta tietysti halvempia hevosia saa, mikäli Termignonin setin +20hv pitää paikkansa... No, onhan tässä ensi kevääseen asti aikaa vatvoa minkä laittaa....
 
Uusimmassa bomber magazinessa olivat muuten penkittäneet koeajocorsaron, saivat koneelta jotain 141 hv ja 12,9 kgm vääntöä, eli kyllä siinä vakionakin on hyvin paukkua twiniksi. Pärjää radallakin mainiosti!
 
Kuka muuten edustaa Remuksen putkia suomessa, niitäkin saa pariakin mallia Corsaroon, ainakin toisessa mallissa näyttää olevan kiinnikkeetkin alkuperäisiä vastaavissa paikoissa...

remus1
remus2
remus3
 
Se oli joku auto(tuning)liike ...ööh, oiskohan ollu jossain Hyvinkään suunnalla tjsp. Kyllä se kuukkeloimalla löytyy. Enivei, kannattaa varmaan odotella hetki niin rupeaa löytymään muiltakin merkeiltä tuohon sopivia ämyreitä.
 
Back
Ylös