Motonet -70%

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä ainakin arvasin otsikosta mistä on kyse

Edellisessä alennusmyynnissä ostin goretex tcx:t 90€:jippikaijee:
 
Hyvä vinkki, kiitos! Kävin itselle X-lite X903 Maven ruukun poistamassa työmaan viereisestä motonetistä. :thumbup:
 
Kävin itsekin hakemassa Richan tumput.

Motonet on siitä jännä kauppa, että kun ne haluavat jostain tavarasta eroon, niin se on usein se -70%.
 
Kummasti hinnat muuttuu, tarjoussivulla Nolan N100-5 koko XXL hinta 119,70€, ostoskorissa 199,50
 
Jos jostain tuotteesta ei tuullutkaan menestysartikkelia, niin silloinhan nimenomaan kannattaa pistää isot alennukset että kama varmasti lähtee liikkeelle ja ulos talosta. Jos vaikka meniskin omakustannehintaan, niin se on pienempi paha kuin pitää pääomaa kiinni hitaasti tuottavassa kamassa viemässä tilaa varastossa, viemässä tilaa myymälässä. Trendin nuuhkuttelija - ostaja ostakoot jotain muuta kokeiluun.
 
Jos jostain tuotteesta ei tuullutkaan menestysartikkelia, niin silloinhan nimenomaan kannattaa pistää isot alennukset että kama varmasti lähtee liikkeelle ja ulos talosta. Jos vaikka meniskin omakustannehintaan, niin se on pienempi paha kuin pitää pääomaa kiinni hitaasti tuottavassa kamassa viemässä tilaa varastossa, viemässä tilaa myymälässä. Trendin nuuhkuttelija - ostaja ostakoot jotain muuta kokeiluun.


Tämä käy varsinkin isolta menestyvältä firmalta hyvin. Sitä olen miettinyt, että omkohan se -30% se omakustannushinta? Vaatteiden sisäänostohinta on kai aika olematon.
 
Jos jostain tuotteesta ei tuullutkaan menestysartikkelia, niin silloinhan nimenomaan kannattaa pistää isot alennukset että kama varmasti lähtee liikkeelle ja ulos talosta. Jos vaikka meniskin omakustannehintaan, niin se on pienempi paha kuin pitää pääomaa kiinni hitaasti tuottavassa kamassa viemässä tilaa varastossa, viemässä tilaa myymälässä. Trendin nuuhkuttelija - ostaja ostakoot jotain muuta kokeiluun.

Noita kypäriä ne myy tällä hetkellä tappiolla pois varastosta, mutta kyllähän se hyllytilakin ja varastointi jotain maksaa.
 
Merkit ja mallit vaihtuvat sen mukaan, miten hyvään hintaan ostajat saavat niitä + menekki. Vanhan malliston jämät sitten outletissa pois uloskantohintaan. Itse olen pari kypärää ostanut joltakin Saksalaiselta ebay-kauppiaalta, joka myy hajakokoja ja edellisen vuoden värejä puoleen hintaan. Ostaa ilmeisesti jämiä liikkeistä erityisen halvalla.
 
Noita kypäriä ne myy tällä hetkellä tappiolla pois varastosta, mutta kyllähän se hyllytilakin ja varastointi jotain maksaa.

joo tai oikeastaan se mitä hain oli että sittenhän se hyllytila vasta maksaakin jos pilkkihansikkaat tai dildot tai jotkin myis ihan hulluna mutta ei oo paikkaa mihin pistää niitä näytille kun myymättömiä mp-kypäröitä on ihan liikaa


tai sitten pelättään yhä että miten alas kansaisten ostovoima ja into harrastaa vielä kyykkääkään ja halutaan saada mieluumiin vähän hiluja nyt kuin puolen vuoden päästä ei mitään

tai sit tarvii jostain käteistä kun ne ens talveks tilatut pilkkihansikkaat pitää maksaa ennenkuin konti lähtee Kiinasta.

kauppiaiden syyt roimiin alennuksiin voi olla mitä moninaisemmat
 
Ajosaappaat tarttui aikanaan Motonetin -70% alesta matkaan, kun menin hakemaan jotain ihan muuta. Harvinaisesti pisti silmään ja oli vielä juuri omaa kokoa jäljellä.

Noista kypäröiden poistomyynnistä ostamisessa olen vähän skeptisempi, ilmeisesti iän myötä kypärän suojausominaisuudet heikkenee oleellisesti ja kypärän vaihtoa suositellaan 5 vuoden välein. Kuinka turvallista on sitten jatkaa ajamista 5 vuotta kypärällä, joka on jo seissyt 5 vuotta hyllyssä tai varastossa? Mikä asia on se, mikä sen kypärän haperruttaa, tapahtuuko sitä, jos se ei ole "käytössä"?
 
Ajosaappaat tarttui aikanaan Motonetin -70% alesta matkaan, kun menin hakemaan jotain ihan muuta. Harvinaisesti pisti silmään ja oli vielä juuri omaa kokoa jäljellä.

Noista kypäröiden poistomyynnistä ostamisessa olen vähän skeptisempi, ilmeisesti iän myötä kypärän suojausominaisuudet heikkenee oleellisesti ja kypärän vaihtoa suositellaan 5 vuoden välein. Kuinka turvallista on sitten jatkaa ajamista 5 vuotta kypärällä, joka on jo seissyt 5 vuotta hyllyssä tai varastossa? Mikä asia on se, mikä sen kypärän haperruttaa, tapahtuuko sitä, jos se ei ole "käytössä"?

X-lite / Nolan on tainnu olla motonetin valikoimassa vasta kaksi vuotta. Eli jos niillä ei ole aikakonetta niin kypärien vuosia hyllyssä seisottaminen on ollut melko hankalaa. Lisäksi kun ottaa huomioon korona-aikaiset saatavuusongelmat esim. hiilikuidun kanssa niin ei ne siellä tehtaallakaan ole paljon pölyttynyt, kun kaikki mikä on saatu tehtyä, on mennyt tehtaalta kaupaksi. Itse kypärän vanhenemiseen en ota kantaa, kun ei ole viimeseen kymmeneen vuoteen ollut tommosia ongelmia vaan kypärät on poistuneet käytöstä ns. luonnollista tietä, kun on laitettu päätä väliin.
 
Ajosaappaat tarttui aikanaan Motonetin -70% alesta matkaan, kun menin hakemaan jotain ihan muuta. Harvinaisesti pisti silmään ja oli vielä juuri omaa kokoa jäljellä.

Noista kypäröiden poistomyynnistä ostamisessa olen vähän skeptisempi, ilmeisesti iän myötä kypärän suojausominaisuudet heikkenee oleellisesti ja kypärän vaihtoa suositellaan 5 vuoden välein. Kuinka turvallista on sitten jatkaa ajamista 5 vuotta kypärällä, joka on jo seissyt 5 vuotta hyllyssä tai varastossa? Mikä asia on se, mikä sen kypärän haperruttaa, tapahtuuko sitä, jos se ei ole "käytössä"?


Kypäräkauppiaat Ry:n suositus on vaihtaa kypärä vähintään 5v välein tai mielellään vaikka useamminkin. Oikeassa elämässä se ei ole ihan yhtä dramaattista.
 
YIT ja SRV suosittelevat uuden asunnon ostoja parin vuoden välein. Autokauppiaiden liitto suosittelee uuden auton ostoa, koska uudessa kulutus on pudonnut 0,05l100km ja euroNCAPissä on saatu taas puolikas tähti jossain varoitustekstin lisäämisestä.

Eli jos euro on kiinni myynnistä niin varmaan kypärä pitää vaihtaa vaikka joka vuosi. Taitaa olla se UV säteily ja sääolot jotka kuluttaa kypärää.. sisästä taas hiki ja jne.. ei ne mene miksikään kaupan hyllyllä, ellei joku tiputtele niitä lattialle. Minua ihmetyttää suuresti, kun sinällään älykkäät ihmiset (osa jopa korkeasti koulutetutkin) menee näihin markkinoinnin juoniin. Tokihan jos tavara ei muuten mene kaupaksi niin aletaan asteittain heikentämään tuotetta vertaa hehkulamppuhuijaus. Riittää, kun voittaa motorradin tai tekniikanmaailman testin.. aivan sama jos tavara hajoaa vuoden päästä, ihmiset ostaa pää märkänä…
 
X-lite / Nolan on tainnu olla motonetin valikoimassa vasta kaksi vuotta. Eli jos niillä ei ole aikakonetta niin kypärien vuosia hyllyssä seisottaminen on ollut melko hankalaa. Lisäksi kun ottaa huomioon korona-aikaiset saatavuusongelmat esim. hiilikuidun kanssa niin ei ne siellä tehtaallakaan ole paljon pölyttynyt, kun kaikki mikä on saatu tehtyä, on mennyt tehtaalta kaupaksi. Itse kypärän vanhenemiseen en ota kantaa, kun ei ole viimeseen kymmeneen vuoteen ollut tommosia ongelmia vaan kypärät on poistuneet käytöstä ns. luonnollista tietä, kun on laitettu päätä väliin.

Nolan/Grex/X-lite kypäriä on omien muistikuvieni mukaan näkynyt PK-seudun motoneteissa hyllyssä ainakin n.10 vuotta. Harkitsin nimittäin sellaisen ostoa ensimmäistä MP-kypärää ostaessa kun aloittelin harrastusta. En tiedä, kuinka pitkään noi kyseiset mallit on olleet valikoimassa, mutta ainakin noi ketjussa mainitut Nolan n100-5 ja X-Lite 803 on 2017 lopulla julkaistuja malleja. Eli seuraavan vuoden aikana valmistetut olisi tulossa juuri tuohon 5:n vuoden ikään.

Mitä sitten tohon kypärän vaihtovälisuositukseen tulee, siinä on ihan varmasti myös markkinointipuhetta mukana, sitä en kiistä. Itsellä kuitenkin tuntuu noi kypärät olevan sen verran nuhjuisessa kunnossa tuon 5:n vuoden käytön jälkeen että tekee mieli hankkia uutta jo tossa vaiheessa vaikka siinä ei suojauksen puolesta olisikaan vikaa. Mutta kysymys olikin, mitä sille kypärän materiaalille tapahtuu ajan myötä varastossa vai tapahtuuko mitään. Jos teidän mielestä poistomallin kypärällä kelpaa vielä ajella hamaan tulevaisuuteen niin siitä vain, jokainen tekee tavallaan. Itse en tuon kanssa halua ottaa turhia riskejä, päätä on vähän haastavampi liimailla ja ruuvata kasaan jos sitä kypärän toimivuutta joutuu tositilanteessa testaamaan.
 
Mikä asia on se, mikä sen kypärän haperruttaa, tapahtuuko sitä, jos se ei ole "käytössä"?

Kypärää haperruttaa ainakin kaksi asiaa. Auringon UV-säteily pilkkoo muovien molekyylejä huolella sekä kypärän (muovi)materiaalista haihtuvat liuottimet. Käsittääkseni tuo 5v. raja tulee siitä, että valmistaja pystyy takaamaan kypärän turvaominaisuuksien säilyvän sen 5v. Saattaa se olla hyvä pitempäänkin ja luultavasti on mutta johonkin on raja vedettävä. Jos esim. +5v kypärän kanssa sattuu motoristin kalloa/aivoja tms. vaurioittava onnettomuus niin valmistaja voi pestä kätensä ja todeta kypärän olleen vanhentunut, omaisten turha vinkua korvauksia kypärävalmistajalta. Vähän sama asia, kuin ruokatarvikkeiden paras ennen päiväys.
 
Useemman olen noita X-802 ja X803 Carbon pottia ratahommissa tuhonnut. Hyvin on joka kerta suojannut päätä. Sisustan laatu on ihan samalla tasolla kuin muillakin huippumerkeillä ja ilmanvaihto pelaa vähintään riittävästi

Kiitos käytännönläheisestä palautteesta :D
Sulta varmaan turha kysyä kokemusta melutasosta matka-ajossa :D

Vähän huonosti oli kokoja Tampereen myymälöiden hyllyssä (sovittamatta en arvaa ostaa), mutta täytyy seurata tarjontaa ja tarjouksia :thumbup:
 
Kypärää haperruttaa ainakin kaksi asiaa. Auringon UV-säteily pilkkoo muovien molekyylejä huolella sekä kypärän (muovi)materiaalista haihtuvat liuottimet. Käsittääkseni tuo 5v. raja tulee siitä, että valmistaja pystyy takaamaan kypärän turvaominaisuuksien säilyvän sen 5v. Saattaa se olla hyvä pitempäänkin ja luultavasti on mutta johonkin on raja vedettävä. Jos esim. +5v kypärän kanssa sattuu motoristin kalloa/aivoja tms. vaurioittava onnettomuus niin valmistaja voi pestä kätensä ja todeta kypärän olleen vanhentunut, omaisten turha vinkua korvauksia kypärävalmistajalta. Vähän sama asia, kuin ruokatarvikkeiden paras ennen päiväys.

varmastikin parasta ennen -päiväys tulee jotenkin nuin.
mutta onko tiedossa olevia tapauksia joissa kypärävalmistaja olisi joutunut syytteisiin tai peräti tuomittu syystä että uusikaan kypärä ei suojannut riittävän hyvin?
 
Back
Ylös