tontze
New member
Mulla Euroglobe luovutti yhden kauden jälkeen Apriliassa. Yuasa taisi mennä nelisen vuotta.
Kaks euroglobea mennyt, aina yksi/kausi. Nyt on euroglobe joka on toista kautta menossa. Näyttää tosin jo hyytymisen merkkejä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla Euroglobe luovutti yhden kauden jälkeen Apriliassa. Yuasa taisi mennä nelisen vuotta.
Vertailin tänään motonetin ja shorain litium akkuja. Pirun pienet ampeeri tunnit noissa verrattuna shoraihin. Myös kylmäkäynnistys ampeerit(?), CCA paljon pienempiä.
Miten vaikuttaa käytännössä niin hyvin epäselvää minulle. Itselläni V2 1100cc kone niin vaatii kai noita enemmän mutta mikä riittää niin en tiedä...
ostinpa uuden eurogloben ja se kesti kaikki 2 viikkoa, no ei muutakun takas liikkeeseen ja pyysin siihen akkutestiä ja anto tulokseks 46a käynnistysvirtaa ja akku todettiin vialliseks, sain uuden akun (taas euroglobe) ja se kesti kaikki 2 päivää... melkosta p*skaa etten paremmin sanois... mietin kyllä vaihtoehtoa että pyörässä olis vikaa mutta kun ei siitäkään löydy mitään oikaria eikä pura akkua, starttirelekin on tarkistettu ja ei siinäkään ollut mitään vikaa... no koitetaan nyt vielä elvyttää ennen kun palautan ja haen uuden ja tälläkertaa ei tuu euroglobea...
no koitetaan nyt vielä elvyttää ennen kun palautan ja haen uuden ja tälläkertaa ei tuu euroglobea...
Ostin itsekin keväällä eurogloben ja kestihän se jopa 4kk. Kävin hakemassa takuuseen uuden eikä pyörä tahtonut siltikään herätä henkiin. Mittasin navoista jännitteeksi 10,5 ja virrat päällä 9,5.
Muistanko aivan väärin että täydessä akussa pitäisi jännitteen olla 12-13V? Kannattaako paketista otettua akkua alkaa heti lataamaan vai käynkö suosiolla hakemassa uuden?
Siis kaupan tiskiltä suoraan pyörään, lataamatta ollenkaan?
Oliko valmiiksi hapotettu vai kuivavarattu? Kuivavarattu, jonka hapotat itse saattaa hyvällä säkällä käynnistää pyörän lataamatta, asennusohjeissa noissakin todetaan, että olisi syytä ladata ennen käyttöönottoa.
Ja valmiiksi hapotettua taas en suosittelisi ostamaan ollenkaan, kuka tietää kauanko se on hyllyssä seissyt hapotettuna?
Geelit mitä Biltemasta ostanut, on olleet pääsääntöisesti täynnä, tosin ei noi paljoa pura itseään talvenkaan aikana.
Geeliakku ja tarkistin vielä niin kyllä paketin kyljessä lukee ''wet charged sealed battery, filled and charged ready for use'' eli ei pitäisi olla tarvetta ladata ennen käyttöönottoa.
Akkuvikaisia pyöriä tulee sillointällöin hinurilla ja niissä ei ole ollut Yuasa -akkua.
CB1300F alkuperäinen akku Honda liikkeistä 31500-MCR-D02 AKKU YTZ14S 138,00 €. Saatavuus OK.
Akkuvikaisia pyöriä tulee sillointällöin hinurilla ja niissä ei ole ollut Yuasa -akkua.
Itsekkin kaaduin tuohon samaan tekstiin ''wet charged sealed battery, filled and charged ready for use'Geeliakku ja tarkistin vielä niin kyllä paketin kyljessä lukee ''wet charged sealed battery, filled and charged ready for use'' eli ei pitäisi olla tarvetta ladata ennen käyttöönottoa.