Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samoja ajatuksia tullut joskus mieleen, mutta enpä ole uskaltanut niitä sanoiksi pukea.No voi kyynel... Ei kovin iso menetys, vaikkei messuja pidettäisi. Prätkäuutuudet pääsee näkemään ja kokemaan paljon paremmin jälleenmyyjien luona missä ei ole messutyttöjä ja valtavaa ihmislaumaa peittämässä näkymää itse mopoon. Varusteitakaan ei tuollaisessa tungoksessa tee mieli edes katsella siellä myyntikojuilla, muusta messukrääsästä puhumattakaan
. Prätkäkuumepaivien tapaiset viikonlopun kestävät esittelypäivät paikallisissa liikkeissä ovat parempia
.![]()
Ei pöllömpi idea. Alennuksia meille tuollakin.Myös .ORG!WebShop eli Reliatec Oy harkitsee osallistumistaan messuille.
Ehkäpä vuoden tauko noin ison ruljanssin järjestämisessä olisi paikallaan pitkästä aikaa.![]()
Varmaan alkaa tosiaan olla sosiaalinen (ja taloudellinen) tilaus palata juurille ja järjestää tapahtuma puitteiltaan vaatimattomampana. Kustannuksen jossain kuplahallissa pienen (messu)järjestäjän kustannusrakenteella olisivat ihan toista...Ihan hyvä ajatus, että vastineeksi johonkin "myyrhalliin" vaan uudet mopot riviin matalalla profiililla ja romppeille vaikka ikioma näyttelytapahtuma jonnekin sopivaan mestaan.
-hh-
PS. Voisko tuossa olla osasyynä myös Euroopan tason jälleenmyyntien sästöleikkuri? Eikös ainakin osa mopoista kierrä messuja Pohjoismaissa maasta maahan?
Näin juuri - Suomen Messut ampuu sumeilematta "lypsävät lehmät" - ihan vaan koska myös lehmän lihoista ja nahasta saadaan tänävuonna hyvät rahat. Seuraavana vuonna ihmetellään kun lehmät ovat kadonneet - ei ole mitä lypsäis ? Messut ei ole koskaan ollut pätkääkään kiinnostuneet siitä pärjäävätkö heidän asiakkansa... lyhytnäköistä politiikkaa sanoisinEi pöllömpi idea. Alennuksia meille tuollakin.Myös .ORG!WebShop eli Reliatec Oy harkitsee osallistumistaan messuille.
Ehkäpä vuoden tauko noin ison ruljanssin järjestämisessä olisi paikallaan pitkästä aikaa.![]()
![]()
Satsatkaa edes osa tuosta summasta nykyaikasemman nettikaupan suunnitteluun ja toteutukseen.
.ORG messut? Täältähän löytyisi joka alan ammattimiestä- ja naista.Varmaan alkaa tosiaan olla sosiaalinen (ja taloudellinen) tilaus palata juurille ja järjestää tapahtuma puitteiltaan vaatimattomampana. Kustannuksen jossain kuplahallissa pienen (messu)järjestäjän kustannusrakenteella olisivat ihan toista...
Toisaalta Suomessa muutenkin pyörien hinnat niin härskit, että mun puolesta saa maksaakin härskiä hintaa noista paikoista. Eikä mua paljo paina, mikäli messut jää väliin. Näkee niitä muuallakin.Härskit ovat messujen hinnat, 50-60 e neliö. Mutta myös aika härskiä olisi Keskolta ja Brandtilta ns. "jättää kaveri". Sen sijaan jos koko poppoo boikotoisi messuja niin mikäs siinä sitten - ovatkin paisuneet jo järjettömän suuriksi tingelitangelihipoiksi. Tai isot sopisivat yhdessä viileästi, että 100 neliötä saa piisata per merkki.
Viimeisen lenkin, eli kuluttajan maksettavaksi kaikki loppupeleissä jää. Ihan joka asiassa.Toisaalta Suomessa muutenkin pyörien hinnat niin härskit, että mun puolesta saa maksaakin härskiä hintaa noista paikoista. Eikä mua paljo paina, mikäli messut jää väliin. Näkee niitä muuallakin.
Jeps, ei näyttelyn järjestämiseen tarvitse lupaa sen kummemmin kysellä muilta mahdollisilta moottoripyöränäyttelyiden järjestäjiltä. Tarvitaan paikka ja organisaatio joka näyttelyn pystyy organisoimaan/markkinoimaan jne... Erilaiset messujen ja tapahtumien järjestäjät kautta maan ovat toki monenlaisien pykälien ohjauksessa, kuten vaikkapa elintarvikkeisiin liittyvä hygienia, kaljaan liittyvä anniskelu jne...Koska näyttelyn järjestäminen on minulle yhtä tuttua kuin krapula absolutistille, niin valaisisiko joku asiaa seuraavien kysymyksien pohjalta? Kysymykset ovat vain omia pohdintojani - ei muuta.
Voisiko esimerkiksi Tampereen messuhalliin järjestää "kilpailevan" tapahtuman, kuten esimerkiksi Motskari 2010 -näyttelyn? Jos ei, niin miksi ei? Onko jollakin taholla jotain yksinoikeuksia muuhun kuin näyttelyn nimeen, tai edes siihen? Jos sen voisi tehdä, olisiko se osallistujille edullisempi, vai onko hinnoittelu samaa luokkaa?
Jos Motskari 2010 järjestettäisiin Tampesterissa, niin mitä jos sen ajankohta olisikin vasta vaikka toukokuussa, jolloin varmemmin olisi kauden uutuudetkin saatavilla?
Sama tullut mieleen. Ei ainakaan rahastus ole niin rankkaa kuin Helsingissä.