• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse aikanaan ostin vastaavan kuin tämä:

http://www.motorbikealarm.co.uk/node/27

Oli joku eri nimi mutta ihan samaa kiina kamaa nuo ovat jota saa eBaysta. Rakentelin tuohon sellaisen viive piirin ja siihen pikku piipperin jolloin nuo päälle/pois "chripit" sai pois silta sireeniltä mutta kuuli kuitenkin että häy meni päälle.

Muuten ei valittamista tuon toiminnassa.
Mistä idea?
Mulla tasan samat rojut, viive ja lisäpiippari
tounge.gif
hyviä ideoita on hyvö kopioida  
tounge.gif
Olisko jotain ohjeentynkää (ei pakko mut)...
cool.gif
Tollanen viive olis hyvä/kiva naapureita ajatellen. Mulla kolvi pysyy kädessä, ymmärrän mitä tarkoittaa transistori, diodi, vastus ja konkka. Simppeleitä kaavioita osaan lukea/tulkita.. Niistä monijalkaisista lutikoista en tiedä mitään. Mitään osaamista suunnitella tollasia vehkeitä ei ole.

liittyen tuohon vit*tus threadiin, löytyykö foorumilta ketään innokasta lähteä asentamaan hälytintä (korvausta vastaan tietenkin) tuohon mun käkättimeen?

Itsellä oli puukässä 6 ja vihaan kaikkea säätämistä yli kaiken, ketjut saan rasvattua ja öljyt vaihdettua sentään itse  
tounge.gif

Eli todellakin edullinen hälytin olisi hakusessa eli vaihtoehtoina tuo Stormilla myytävä "Moto alarm"

Moto alarm[/URL]
Mulla on nyt ilmeisesti tuo sama Dealextremestä hankittuna, 17 euroa sis. postimaksut, ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
Perskule, nyt kuulostaa siltä että tuo on hiukan liian herkällä, on tässä Tampereen päällä ukkospuuska tulossa päälle ja aina välillä tulee tuollaisia kylmiä tuulen puhalluksia tummien pilvien kera, ja tuo hälytin vaikuttaa hermostuneelta, parikertaa tässä kymmenen minuutin aikana se on kuultavasti antanut lyhyen varoitus ujelluksen, ilmeisesti tuulenpuuskasta.

Herkkyys on kolmosella eli pienimmällä, oliko tohon jotain kikkaa sen keskusyksikön suhteen... kiedoin sen jo kuplamuoviin, kun vaikutti tallissa niin herkältä askelille yms.Onneks topi kake ottaa tonne parkkikselle asti, niin saa pistettyä pois päältä kämpästä käsin jos se alkaa huutaa.

Jaa, eipä se tuosta kaatosadekuurosta herännyt, vaikka niiin epäilin.  
smile_org.gif

Lisäys: Nyt se ujeltelee tuolla jatkuvasti lyhyitä sarjoja.
mad.gif

Mites tuon Scorpio SR-i900 hälyn läheisyysanturi, saako sen erikseen disabloitua jotenkin helposti (kakesta tms.) kun ei varmaan oikein tykkää jos pyörä on tuulessa lepattavan pressun alla, tai samaan ruutuun pysäköidyn toisen pyörän pressu lepattelee?

eBaystä tuli tilattua tuolla läheisyysanturilla, ajonestolaitteella, euro-laturilla ja pyöräkohtaisella johtosarjalla ~260e + sitten mitä tulli perii.

Tuolta manuaali ladaten ja sivulla 9 tuo on kerrottu miten sen perimeter sensorin saapi näppärästi tarpeen vaatiessa pois päältä  
wink.gif

Samaisessa pumaskassa on muutama muukin toisinaan hyödyllinen optio.  
smile_org.gif

Eilen asentelin i900:n ja tuo läheisyysanturi kyllä tuntuu olevan aika käyttökelvoton. Säädin sen herkkyyden lähes minimiin (ehkä asetusviivan verran pois minimirajalta) ja silti se huuteli varoituksia pahaenteisesti lähestyvistä sadepisaroista keskellä yötä. Ei varsinaista hälyä laukaissut mutta niitä kolmen piippauksen varoituksia pimputteli.

Anturi on asennettu ohjeiden mukaisesti yläkuori ylöspäin ja suht vaakatasoon akun päälle. Akku on aavistuksen kenossa mutta ei vaikuttane niin paljoa.

Sehän noissa häläreissä on, että mitä herkemmällä ovat, niin sen enemmän tulee turhia hälyjä ja hyvin pian hälytin jätetään kytkemättä, sensoreita disabloidaan ymv... Eli ite oon päätynyt naapurisovun säilyttämiseksi siihen, että varsinainen "perinne-häläri" on kyllä sen verran epäherkälle säädetty, että ei enää ala kirkua kuin pyörä nuriin potkittaessa. Kännyyn sen sijaan tulee Tramigon liiketunnistinhälyt. Eli hiljainen häly tulee taskuun. Rosvon säikyttävä vasta kun järki loppuu ja viha syttyy kun mopo ei lähde käyntiin
biggrin.gif

Täytyy pitää tuota läheisyysanturia oletuksena pois päältä ja kytkeä vaan jos jättää pyörän jonnekin rauhallisemmalle alueelle. Kylläpä tuo tärinä/kallistusanturi pistää ton möykkäämään tarpeen tullen.

Saisi olla kyllä Scorpiossakin valittavana tunnistinkohtaisesti mistä laukeaa hiljainen häly ja mistä lähtee sirkus käyntiin.

Millä herkkyydellä te pidätte SR-i900:n tärinä/kallistusanturia? Itellä kolmosella nyt ja kahtena viimeyönä on kolmen mais kallistusanturi on laukassu hälyn. Viimeyönä oli vastaanotin sen verta lähellä että heräsin piipitykseen mutta kesti niin kauan saada itteni parkkikselle että sieltä olis kakarat kyllä ehtiny jo paeta kauas.

En kyllä jaksaisi uskoa että se liika herkällä olisi kun päivisin ei koskaan huuda ja kokeilin ite sitä juuri eilen potkia ja kyllä sitä aikalailla pitää riepotella tolla herkkyydellä että alkaa huutaa. Ilmakin oli tyyni & sateeton kun nämä tapahtui.

Edit:
No nyt se sitte starttas sirkuksen keskellä päivääki. Aika lailla tasan 12 tunnin välein päättää vetää herneet nenään tuo laite? Lähtee kyllä takasi liikkeeseen jos noin onneton on.

Ainut mikä asennuksessa on "ohjeiden vastaisesti" on ettei keskusyksikkö ole täysin suorassa, kun ei tosta ceparista vaakasuoraa pintaa löydy. Myös tuo perimeter anturi on aika lähellä keskusyksikköä.

Eilen asentelin i900:n ja tuo läheisyysanturi kyllä tuntuu olevan aika käyttökelvoton. Säädin sen herkkyyden lähes minimiin (ehkä asetusviivan verran pois minimirajalta) ja silti se huuteli varoituksia pahaenteisesti lähestyvistä sadepisaroista keskellä yötä. Ei varsinaista hälyä laukaissut mutta niitä kolmen piippauksen varoituksia pimputteli.

Anturi on asennettu ohjeiden mukaisesti yläkuori ylöspäin ja suht vaakatasoon akun päälle. Akku on aavistuksen kenossa mutta ei vaikuttane niin paljoa.
Omien kokemusten perusteella kahdesta hälyttimestä se "suhteellinen" vaakataso ei riitä, vaan sen läheisyyden tunnistimen pitää olla täysin vaaka-asennossa, eikä yhtään vinossa.

Sitten joku kyseli siitä että kuinka kauan akku kestää hälytintä. Sellainen 1-2 viikosta jopa muutamaan kuukauteen. Kyykyissä kun on usein pienempi akku niin akun kesto jää yleensä viikkoihin. Customeissa on yleensä paremmat akut joten niillä pääsee sinne kuukausien puolelle. Riippuu täysin hälyttimen lisäksi pyörästä ja akusta.

edit: niin kai sulla on kuitenkin siinä keskusyksikössä edes jonkinlainen pehmuste sen keskuskyksikön alla? Itse olen yleensä pistänyt keskusyksiköt kokonaan pehmusteen sisälle. Omissa hälyttimissä on myös tärinäsensorin herkkyyden säätö. Sekin on syytä pistää minimille, Viidestä asetuksesta enintään toiseksi epäherkimmälle.

Näköjään herkkyysasetus on hälytinkohtaista.Itse laitoin herkimmälle asetukselle sen jälkeen, kun pyörästä ruuvattiin pakoputki irti eikä hälytin inahtanutkaan.

Pyörämies:
Suhteellisen mahdotonta saada monessa pyörässä tota purkkia mahtumaan minnekään täysin vaakatasoon. Vaihdoin sen paikkaa nyt niin että se on enää vinossa yhden akselin suuntaisesti. Ja sireeni siis sojottaa mulla ylöspäin. Monet on tuota tunkenu cebaris takaistuimen alle sinne sivuun, eli aivan täysin killiin ja silti pelannu ok. Tietty jos siellä on paska kiihtyvyysanturi joka driftaa ajanmittaan kallellaan ollessa niin tuollepa ei sitten paljoakaan voi tehdä. Selittäisi tuon about 12h välein tapahtuvan hälyn.

Kävin vähän sivummalla tänään testailees ja jätin tärinä-/kallistusanturin herkkyyden nyt minimiin. Alkoi huutaa jos pyörää kallistaa suht vähänkin, mutta toisaalta nyt sitä saa hakata ja potkia (tai ruuvata pakoputken irti) ilman että piittaa mitään.

Ei pysty ymmärtämään miksei kallistukselle ja tärinälle ole herkkyysasetuksia erikseen.

Niin ja pehmusteiden virkaa hoitaa velkroteipit joilla purkki on kiinni. Jos sen tunkee lisäksi vanuun niin tuota saisi lyödä vaikka lekalla kylkeen eikä hälyttäisi sittenkään.

Nyt alkaa mennä hermot itsellä ja varmaan naaapureillakin, tosin naapurit voivat tarkistaa kellonsa pari kertaa päivässä - sen verta säntillisesti tuo kikotin tuntuu vinkuvan.
Eli jälleen viimeyönä se alkoi huutaa 03:30. Tuntuu olevan melko täsmällisesti 12h 15min välein tuo kiekuminen ja aina kyseessä kallistusanturin häly. Kaikki on minimiherkkyydellä. Onko ideoita vai lähteekö palautukseen?

Pyörämies:
Suhteellisen mahdotonta saada monessa pyörässä tota purkkia mahtumaan minnekään täysin vaakatasoon. Vaihdoin sen paikkaa nyt niin että se on enää vinossa yhden akselin suuntaisesti. Ja sireeni siis sojottaa mulla ylöspäin. Monet on tuota tunkenu cebaris takaistuimen alle sinne sivuun, eli aivan täysin killiin ja silti pelannu ok. Tietty jos siellä on paska kiihtyvyysanturi joka driftaa ajanmittaan kallellaan ollessa niin tuollepa ei sitten paljoakaan voi tehdä. Selittäisi tuon about 12h välein tapahtuvan hälyn.
Itsellä ei ole ollut ongelmia saada sitä liikesensoria kunnolla vaaka-asentoon. Toisaalta varmaan johtuu siitä pysyn näissä sport touring pyörissä joissa se ajoasento on vähän pystympi enkä koskaan osta pyörää missä ajo asento on täysin kyykyssä. Yksi tapa mitä ehkä voit koittaa on leikata vaikka ilmastointi teipistä useita pieniä palasia tai vaihtoehtoisesti laadukasta tarranauhaa/takiaistarraa sinne vinommalle jäävälle puolelle tarvittaessa kerroksittain, tämäkin on yksi tapa saada sitä sensoria suoremmaksi.

Minulla liikesensori sijaitsee heti suoraan penkin alla matkustajan paikalla.

SR-i900:ssä liikesensori on päämoduulissa, eli kohtuu iso mokkula kyseessä. Sitä ei saa suoraan takakontiin, eikä oikein helposti kuskin penkin allekaan, koska molemmissa penkin runko on niin lähellä eikä penkki mahtuisi enää paikalleen. Lähestymisanturi on erillinen mokkula mutta se ei tällä hetkellä päänvaivaa aiheuta kun ei ole käytössä.

Laitoin myyjälle ja valmistajalle viestiä josko olisi ideoita vai onko tuo yksilö viallinen. Scorpion naamakirjatilillä joku kyseli samaisesta ongelmasta mutta tuossa tapauksessa oli vissiin vika johdotuksessa tjsp. Itsellä on tuo pyöräkohtainen johtosarja ja virta päällä -tieto pitäisi myös olla ihan hyvällä kontaktilla takavalon piuhasta. Ajattelin vaan että tekeekö tuo pyörän ECU jotain 12 tunnin välein tjms. mikä voisi aiheuttaa virtapiikkejä ja edelleen hälyjä.

Mulla ollut toi SR-i900 keskusyksikkö gixxerin "peräkontissa" kaiutin ylöspäin ja intruderissa osoittanut eteenpäin ja nyt osoittaa sivulle eli on pystyssä, isku on mulla muistaakseni herkimmällä ja lähestymis on siinä tehdas asetuksessa, ja toimii kuin junan vessa...
buttrock.gif

Ainoo ongelma ollut viime vuonna kun kaukosäädin tai keskusyksikkö hukkasi koodin tai jotain mutta ei kuitenkaan saanut hälytintä pois päältä, ongelma ratkesi ohjelmoimalla kake uudestaan  
nixweiss.gif

Tjaa ah. Laitoin viikko sitten ton hälyn äänettömälle ettei naapurit lahtaa mua ja sen jälkeen ei oo yhtään hälytystä tullu. Testattu kyllä ite käydä häiriköimäs ja kapula kyllä sisällä tuolloin hälyttää. Kytkin myös läheisyysanturin päälle eikä sekään ole hälyä tripannut vaikka on satanut ja tuullut aika kovastikin välillä.

Lisäksi valmistaja kehotti "resetoimaan" kallistusanturin irrottamalla syöttö, kääntämällä yksikkö 180 astetta ja kytkemällä takaisin kiinni. Tein myös tuon muutama päivä sitten, mutta tiedä häntä auttoiko mitään. Valmistaja sanoi että värkin pitäisi resetoitua kun syötön irrottaa ja että kehottivat asettamaan herkkyydet takaisin minimiin tämän jälkeen, mutta eipä tuo oma laite ainakaan asetuksia nollannut. Kysyin että pitäisikö sisäinen akku tyhjätä jotta resetoituu, mutta ei ole vastausta tuohon kuulunut.

Joka tapauksessa annan nyt olla hiljaisella hälyllä vielä muutaman päivän ja jos ei ole ongelmia niin kytken mökät takaisin päälle. Jos sitten alkaa taas ongelmia esiintyä niin lienee jotain laitteessa vialla.

Osaisko joku vahvistaa tämmöistä huhua kun kaveri meinasi että noiden paikallisjunien muuntajahuoneet noita hälyjä pistää huutamaan itsekseen? Tossa on meinaan 100 metrin päässä yksi ja naapurin auton häly tykkää kans huudella omia aikojaan aina toisinaan. Jos sieltä niin pahat häiriöt säteilee niin täytyy tehdä valitus.

Pitäis jonkinmoinen hälytinjärjestelmä asentaan omaan Kottaraiseen, mutta ku kyseessä on tuo SMC 660, eli polkuversio ja ei ole akkua... Joten minkälaisia hälyttimiä voi/pystyy asentamaan pyörään missä ei ole akkua?

Back