• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaatiko akkuvarmennetunsireenin ja ajoneston kytkemisen?

Mistä saisi nuo kaikki vaatimukset listattuna?
Eivät AKE:lta vastanneet kyselyyni...
033102ass_1_prv.gif

Vaatiko akkuvarmennetunsireenin ja ajoneston kytkemisen?

Mistä saisi nuo kaikki vaatimukset listattuna?
Eivät AKE:lta vastanneet kyselyyni...
033102ass_1_prv.gif
Ei vaadi yhtään mitään muuta, kuin että hälytin mölisee jos joku teutaroi pyörän kimpussa. Siksi hälyttävillä levyjarrulukoilla on ihan sama hyväksyntä kuin viidensadan hipo-hipo-laitteilla. Mitään vaatimuslistaa ei edes varmaan ole olemassa...jos hälytin toimii, on se hyväksynnän ansainnut.

Hienoa.  
062802jumpie_prv.gif

Toivottavasti Pohjolassa sama käytäntö.

Olen aikoinaan asentanut melkein pariin kymmeneen autoon hälyttimen joista vain yksi on käynyt tarkastettavana.
Loput hoitui puhelinsoitolla. Kaikki olivat tosin VAT merkittyjä.

Ai niin, sopikaa ensin oman vakuutusyhtiön kanssa tuo tarkastus. Siis "tilaus" vakuutusyhtiöltä. Jos ajelee ihan omiin nimiin tarkistuttamaan, niin saa myös itse homman maksaa.

Tämä onkin hyvä kuulla että vat-hyväksyntää ei välttämättä tarvita, pitää pistää korvan taakse siltä varuilta kun seuraavaa pyörää ja hälytintä ostelen. Sitten vain kinastelemaan oman yhtiön kanssa..

Onko kellään tietoa mitä eroa on SR-i900 ja SR-i600 malleilla? Hintaa ainaki on 900 mallissa vähän enemmän, mut sehän yleensä tarkottaa et se on parempi
biggrin.gif
Tuo SR-i900R oli minulle aivan uusi tuttavuus.

Aivan loistava ominaisuus tuo automaattinen toimivuus.
Ymmärtääkseni RFID teknologia ei kuluta avaimenperän paristoa ollenkaan.

Miten murtovarma tuo RFID koodi on?
withstupid.gif
Se on just niin varma että sä voit skannerilla skannata sen aivainlämiskän. Missä tahansa, parhaimmillaan kun kävelee sun ohi vaikka. Kai niitä koodiavaimia saa jostain tilattu haluamallaan koodilla. RFID koodia on käytössä mm. kirjastoissa.

Halvin RFID "skanneri" maksaa 50€. Tällöin se on RFID-lukija, joka liitetään tietokoneeseen ja avainlämiskä on laitettava lähes kiinni lukijaan, jotta ID:n voi lukea.
Eiköhän noissa ole muuttuvakoodinen avain..
wink.gif

Sama se sille jos skannaa sen koodin ku se kuitenki vaihtuu heti sen skannin jälkeen.

Viimeinen luku.

Soittelin tänään Tapiolaan kyselläkseni, joko vakuutustarkastajan raportti hälystä on saapunut ja ylös kirjattu. Meni näin:

-Tapiola asiakaspalvelu XXX XXXXX, kuinka voin auttaa?

-No HXXXX VXXXX tässä terve. Soittelen moottoripyörän vakuutuksiin liittyen. Sä varmaan löydät tän keissin kun annan mun henkilötunnuksen?

-Joo, kerro vaan.

-XXXXXXXX-XXXX

-Annatko vielä osoitteen?

-XXXXXXXXX

-Joo koskee varmaan tätä Aprilia moottoripyörää XX-XX, tänne on kirjattu, että olet ollut yhteydessä 12.3. XXXXX:n kanssa.

-Sitähän se koskee. Olen ollut itse asiassa ton jälkeenkin yhteydessä. Asensin siis pyörään hälyttimen, joka ei ole VAT-listalla ja sain teiltä opastuksen käydä näyttämässä sen tarkastajalle että saadaan alet voimaan. Kävin maanantaina tarkastuttaan ton ja se todettiin toimivaksi ja tarkastaja lähetti siitä teille raportin. Onkos se nyt ok?

-...mun pitää käydä kysyyn tuolta osastolta, ihan pieni hetki...

(5 min.)

-Joo...tuolla osastolla sanottin, että se hälytin ei ole VAT-hyväksytty, joten...

-niiiin...(laskee hitaasti mielessään kymmeneen)...siksihän mä sen tarkastutin siellä SVT:llä ihan niinkun teillä neuvottiin, jotta saan sen turvallisuusalen vakuutusmaksuihin. *huokaus*

-...jos mä käyn tuolta osastolta kysymässä, pieni hetki...

(7 min.)

-Niin, ne sano, että jos se tarkastaja on kerran sen todennut toimivaksi, niin sun ei tarvi varkaustapauksessa maksaa omavastuuta, eli toi poistaa sen. Se kirjataan meillä tänne heti kun se raportti saapuu.

-Mites se alennus?

-Ei siitä kyllä mitään alennusta saa...

-Kyllä minä teidän nettisivuilta tarkistin, että hyväksytty hälytin antaa viiden pinnan alennuksen vakuutusmaksuihin. Sekä liikenteeseen, että kaskoon.

-...no ei tässä kyllä...jos mä käyn vielä kysymässä tai sitten sä voit itse soittaa tonne korvausosastolle...

-Mulle nyt on aivan sama, kun vaan nyt saatais tää selväksi.

-Jos mä käyn kysymässä, hetki vaan...

(5 min.)

-...näissä nyt on tapahtunut muutoksia silleen, että sinä olit kyllä ihan oikeassa. Saat sen alennuksen vakuutuksiin ja se astuu voimaan tuosta tarkistuspäivästä, eli 17.3. Saadaan se kirjattua heti kun se raportti....

(jaarittelua ja diipadaapaa)

Eli homma viimein kunnossa. Olipas se vaikeaa
smile_org.gif

Kyllä tuolla viidellä pinnallakin jokusen litran tankkaa.

Dodii nyt se tuli, Scorpio 500i swb
buttrock.gif

Näin alku tarkastelujen jälkee hyvält näyttää. Tunnin räpläys mut sain ku sain kakeen oikeen kellon ajan
thumbs-up.gif

onkos kellää tietoa miten sen abusin hälyttävän levylukon toimivuus on?? onko toimiva ja luotettava?

Nyt on Scorpionin i500swb häly asennettu. Mallikohtainen johtosarja oli ihan plug and play, asennus helppoa kuin mikä kun vaan löytää pyörän alkuperäiset liittimet. Eniten ongelmia aiheutti sijoittelu, omassa pyörässä ei ainakaan yhtään ylimääräistä tilaa ole missään.

Pätevän oloiselta laitteelta tuo kyllä tuntuu.
062802jumpie_prv.gif

Onkos kenelläkään toisella kokemuksia oman yhtiön asennoitumisesta itse asennettuun ja VAT-listalta puuttuvaan hälyttimeen?
Kuten aiemmin kerroin, antoi Tapiola tarkastuksen jälkeen 5% alennuksen sekä kaskoon, että liikennevakuutukseen. Lisäksi luonnollisesti poistaa omavastuun varkaustapauksessa.

Ja niille jotka ovat sitä mieltä ettei mopovarkaita hälyt ja lukot estä, on TÄÄLLÄ apuja pyörän jäljittämiseksi. Riippuu sitten varmaankin poliisista alkavatko he selvittää imei-koodin avulla varastetun pyörän sijaintia... Simppeli ja toimivan oloinen ratkaisu kuitenkin. Mielestäni
lookaround_orig.gif

Kiinnostuin tuosta Scorpionista kun tämän ketjun luin läpi, mutta nyt heräsikin kysymys, että kumpi kannattaa ostaa, 600 vai 900 sarjan laite?

900:essa näyttäis olevan tuo itseaktivointi ja iibeissä tuon 900:en mukana saa noita lisävarusteita samassa paketissa. Hintaahan tuolle 900:lle tulisi sellanen n.250e+johtosarja pyörään. Ei paha..

Samoihin menee tuo 600:en jos siihen ottaa nuo härpäkkeet vielä lisäksi.

Mitä mieltä? Onko kellään tuota 900:sta?

Hälyttimiin liittyen.Storm:illa 49€ hälytin mp:hen
Kokemuksia tuosta ? Hinta ei ainakaan olisi paha...
Häly
sama katalogin (2008) sivulla 107
Niin, onkos kellään tästä kokemuksia??

niin? minuakin kiinnostais kyseinen häly. onko kellään todellakaan kokemusta tästä?
kävin tänään tuon kyseisen kapistuksen hakemassa ja ensi viikolla asentelemaan... Sen jälkeen laitan kokemuksia..
Onhan tuo halpa ja laadusta ei tiedä mut on siinä vuoden takuu ja jos alkaa oikutteleen ni ottaa pois ja tilaa esim scorpion.. kun tuo hintakaan ei ollu ku 49e niin ei harmita vaikka ois romu...
sad_orig.gif

Hyvä homma, pistähän sitten tosiaan sitä infoa, miten pelittää.. itsein olen aatellut hommata, mutta kun ei tiedä onko hyvä vai ei..
nixweiss.gif

Back