• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hälyttimiin liittyen.Storm:illa 49€ hälytin mp:hen
Kokemuksia tuosta ? Hinta ei ainakaan olisi paha...
Häly
sama katalogin (2008) sivulla 107
Niin, onkos kellään tästä kokemuksia??

niin? minuakin kiinnostais kyseinen häly. onko kellään todellakaan kokemusta tästä?
kävin tänään tuon kyseisen kapistuksen hakemassa ja ensi viikolla asentelemaan... Sen jälkeen laitan kokemuksia..
Onhan tuo halpa ja laadusta ei tiedä mut on siinä vuoden takuu ja jos alkaa oikutteleen ni ottaa pois ja tilaa esim scorpion.. kun tuo hintakaan ei ollu ku 49e niin ei harmita vaikka ois romu...
sad_orig.gif
itse laitoin sellaisen. toimii helvetin hyvin. olen tyytyväinen....

Häly

niin? minuakin kiinnostais kyseinen häly. onko kellään todellakaan kokemusta tästä?
kävin tänään tuon kyseisen kapistuksen hakemassa ja ensi viikolla asentelemaan... Sen jälkeen laitan kokemuksia..
Onhan tuo halpa ja laadusta ei tiedä mut on siinä vuoden takuu ja jos alkaa oikutteleen ni ottaa pois ja tilaa esim scorpion.. kun tuo hintakaan ei ollu ku 49e niin ei harmita vaikka ois romu...
sad_orig.gif
Tuli kanssa laitettua tuollainen.  Ajonestoa ja kaukokäynnistystä en kytkenyt mutta hälytin tuntuu toimivan juuri sopivasti.  Ei liian herkästi mutta jos pyörään koskee niin heti reagoi.

Tuntuisi olevan hintansa väärti.

Tuli kanssa laitettua tuollainen.  Ajonestoa ja kaukokäynnistystä en kytkenyt mutta hälytin tuntuu toimivan juuri sopivasti.  Ei liian herkästi mutta jos pyörään koskee niin heti reagoi.

Miltei samaan hintaa saa kaksisuuntaisen hälyn.  
nixweiss.gif
Siinä on tuo yksi sana, miltei
smile_org.gif

Tässä tapauksessa kaksisuuntaisesta ei olisi mitään hyötyä koska pyörä on pääasiallisesti paikassa mihin ei edes aurinko paista  
cool.gif

withstupid.gif
mikä on kaksi suuntainen?
Kaksisuuntainen hälytin on sellainen, jossa myös pyörässä olevan hälytinyksikkö lähettää tietoa kuljettajalla olevaan ohjaimeen. Jos vaikka hälytin menee päälle, niin kuljettajan ohjaimeen tulee ilmoitus, että hälytin lauennut.
Yksisuuntaisessa hälytinyksikkö ottaa vain ohjaimesta hälytinyksikköön päin tietoa vrt. normaali auton kauko-ohjattu keskuslukitus.

Häly

sad_orig.gif
Tuli kanssa laitettua tuollainen. Ajonestoa ja kaukokäynnistystä en kytkenyt mutta hälytin tuntuu toimivan juuri sopivasti. Ei liian herkästi mutta jos pyörään koskee niin heti reagoi.

samalla tavalla itse laittanut ja ihan tyytyväinen olen. Helppo asentaa ja toimii hyvin

withstupid.gif
mikä on kaksi suuntainen?
Kaksisuuntainen hälytin on sellainen, jossa myös pyörässä olevan hälytinyksikkö lähettää tietoa kuljettajalla olevaan ohjaimeen. Jos vaikka hälytin menee päälle, niin kuljettajan ohjaimeen tulee ilmoitus, että hälytin lauennut.
Yksisuuntaisessa hälytinyksikkö ottaa vain ohjaimesta hälytinyksikköön päin tietoa vrt. normaali auton kauko-ohjattu keskuslukitus.
taitaa olla parempi ettei tiedä ihan kaikkea.. saattaa saada syytteen pahoinpitelystä tms. mulle riittää et toimii ja hälyttää pyörässä.

Asensin hälyttimen eilisiltana (stormin) ja hyvin toimii... ja kuten edellä mainittiinkin, häly ei ole liian herkkä vaan juuri sopiva. ite vaan vielä teippasin osat kunnolla ettei pääse kosteus niin herkästi iskeen.. näyttäs olevan hintansa veronen..
thumbs-up.gif

Tiedustelin hieman asioita VAT hyväksynnän vaatimuksista.

sanoi:
Moottoripyörähälyttimien osalta meille riittää esim. SCM:n hyväksyntä.
Ohessa linkki vaatimuksiin.
http://www.scm.nl/english/index.htm
Homologation Directive MF01 - Electronic securitysystems motorcycles
Homologation Directive MF04 - Electronic securitysystems motorcycles.

Myös seuraavilta sivuilta löytyy testattuja moottoripyörähälyttimiä ja tämä riittäisi myös meille.
Vaatimukset ovat myös siellä.
http://www.thatcham.org/security/index.jsp?page=75

Terveisin,
Turvallisuusasiantuntija
Finanssialan Keskusliitto

Jebulista, mä hain kanssa tänään Stormin hälyn..ja asennus sitte mahd.pian..vähän mietityttää omat sähköasentajan taidot, toivottavasti ei tartte kauheesti purkaa pyörää ja ihmetellä johtojen kytkyjä
smile_org.gif

Tuosta stormin hälyn asennusohjeesta: onko siin ohjeessa oranssi sama kun ruskea johtosarjassa? Mulla kun ei oo johtosarjassa oranssia johtoo.  
withstupid.gif

ette ole värisokeita kun huvikseen kävin stormilla ja katottiin toisesta pakkauksesta ni ohjekirjoissa oli eroja noiden värien suhteen... toisessa luki ruskee ja toisessa oranssi. muistaakseni se ruskee oli oikea väri... onneksi ei ollu enempi piuhoja arvattavana ku tuo yksi...
confused_orig.gif

Löytyykös keneltäkään kokemusta defan mp hälystä?

Taitaapi olla VAT tarra paketissa, mutta nyt kaivataan kokemuksia.

Kellään kokemusta jonkulaisen hälyttimen, jossa on ollu kaukokäynnistys myös, asennuksesta Hondan 600cc cebariin.
Vaikeakin homma saada tuo kaukokäynnistys toimimaan?

Laukeaako nuo hälyt(lähinnä stormin) esim jos roska-auto parkkeeraa ihan metrin päähän hörpöttämään tai jos linnut istuskelee peilien päällä(ja paskovat niihin, prkl)?

Mopo kun on tuossa sisäpihalla aivan naapureitten ikkunan alla ja itsellä kaikki ikkunat juuri toisella puolella taloa niin lähinnä pitäs olla semmoinen mikä ottaa vain selvätä tönäsystä / liikuttamisesta ettei turhia hälyjä tulisi, voi tulla lähöt muuten aika nopsaan jos aina huutaa..
tounge.gif

Suosittelen ennemmin muuta hälytintä.

Äänetön toiminto päällä pyörä ei huuda mutta kapula piippaa, joten vain sinä saat tiedon ja voit tarkistaa tilanteen.

Back