• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-kadulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jake82

New member
Pk seudulle olisi muutto syksyllä, tarkemmin iha keskustaan. Mitens kun tossa on remppaa tehty niin samalla on silmään pistänyt että useasta pyörästä peilit/peili poissa, yleistäkin sabotointia vai..?..Niin siis pyörät seisovat kadunvarressa
blush.gif

Ihme on, jos rauhassa saavat olla. Joku ohimenevä känniläinen työntää kumoon ja jatkaa matkaa. Serkun autoakin on useaan otteeseen kropattu & kähmitty ja ainakin kerran pöllitty. Auto löytyi 4kk:n päästä ja serkkupojalle tuli kutsu laitokselle, jossa jutskaillaan auton osaanotosta jossakin rikoksessa.
biggrin.gif

Ei ikimaailmassa pk-seudulle. Se on vihoviimeinen vaihtoehto. Ihmiset luulevat olevansa jotain jumalia ja niin vaativaisia ja v***umaisia että keiden kanssa nyt olen työssäni joutunut puhelimessa lirkutelemaan. Parhaimpien mutkapätkien varrella on todella jees asustaa.
tounge.gif
No offence.
biggrin.gif

Ei ikimaailmassa pk-seudulle. Se on vihoviimeinen vaihtoehto. Ihmiset luulevat olevansa jotain jumalia ja niin vaativaisia ja v***umaisia että keiden kanssa nyt olen työssäni joutunut puhelimessa lirkutelemaan.
Toihan onkin kattava otanta. Sano vielä että oot puhelinmyyjä
wink.gif
Niille kun joutuu joskus olemaan jopa töykeä.

Tuskin ne peilit siksi puuttuu että ne olisi pöllitty, mutta totta on, että aika riskaabelia on pitää pyörää kadunvarressa. Tosin aika monissa taloyhtiöissä mopon saa sisäpihalle kaltereiden taakse parkkiin, ja siellä sen on hyvä olla
smile_org.gif

Pk seudulle olisi muutto syksyllä, tarkemmin iha keskustaan.
No ei se tilanne nyt ihan toivoton ole.
omg.gif

Pressu jeesaa ja "laiton parkkeeraus" 4,8 metriä suojatien eteen poikittain estää kotilokuskeja vahingossa tökkäämästä parkkeeratessaan tai liikenteeseen lähtiessään.

Vakuutus on kova sana. Toi kotilopusu ei ole sitten ilkivaltaa vaan liikennevahinko (ja IRL kolaripaikalta pako). Eli valitettavasti kasko pitäisi olla myös ilkivaltavakuutuksen lisäksi.

Ystävällisin terveisin Antti

PS. Seeberille tiedoksi: ei me luulla olevamme jumalia. Mutta tietty nämä olosuhteet täällä tekevät meistä...
... hmmm...
... lähes virtuaaliolentoja!
tounge.gif

Ei ikimaailmassa pk-seudulle. Se on vihoviimeinen vaihtoehto. Ihmiset luulevat olevansa jotain jumalia ja niin vaativaisia ja v***umaisia että keiden kanssa nyt olen työssäni joutunut puhelimessa lirkutelemaan.
Toihan onkin kattava otanta. Sano vielä että oot puhelinmyyjä  
wink.gif
Niille kun joutuu joskus olemaan jopa töykeä.

Tuskin ne peilit siksi puuttuu että ne olisi pöllitty, mutta totta on, että aika riskaabelia on pitää pyörää kadunvarressa. Tosin aika monissa taloyhtiöissä mopon saa sisäpihalle kaltereiden taakse parkkiin, ja siellä sen on hyvä olla  
smile_org.gif
Jeps, tuo talonyhtiön piha onkin hyvä jos saa pitää mopoa siellä... Mun entisessä asunnossa oli hyvä, suojaisa "sisäpiha", joten pidin mopoani siinä parkissa, mahdollisimman sivussa kulkutieltä jne.. No yks kaunis päivä kun olin lähdössä ajelulle niin "vanhusarmeija" oli pihalla kukkapenkin kimpussa kun huomasivat mut ja JUOKSIVAT mun luo... (ajttelin että pappoja kiinnostaa mun mopo) no ei tosiaankaan... Alkoi järjetön valitus, että moponi häiritsee asukkaita suunnattomasti, on isot äänet (vakio kuussatanen) ja vie tilaa ja kaikki haluaa pitää autojaankin kohta sisäpihalla... No katoin "monttu auki" valitusta ja selitin, että en usko että kaikkia se häiritsee... Pappalauma alkoi uhkailla häädöllä ja poliisilla.. Sanoin että en olekaan vuokralla asuja vaan omistusasuja, sitten otettiin se poliisi ja isännöitsijä mukaan, että kaikki muut kokevat moponi häiriöksi ja pitää siirtää se kadulle, tapeltuamme jonkun aikaa lähdin menemään...
Parin päivän kuluttua postiluukasta kolahti talonyhtiönhallituksen päätös, joka oli tehty OMISTAJIEN kesken (poislukien minä), että kukaan ei saa pitää MOOTTORIAJONEUVOA SISÄPIHALLA, PAKOKAASUHAITTOJEN JA ÄÄNIEN HÄIRITESSÄ MUITA ASUKKAITA...
Valitustahan tämä oli mutta opiksi mulle ja muille...
bowdown.gif
bowdown.gif
Ei kannata alkaa sassaroiimaan vanhusten kanssa
buttrock.gif

Ja siinä talonyhtiössä keski-ikä oli jotain 75 vuotta...

Ei ikimaailmassa pk-seudulle. Se on vihoviimeinen vaihtoehto. Ihmiset luulevat olevansa jotain jumalia ja niin vaativaisia ja v***umaisia että keiden kanssa nyt olen työssäni joutunut puhelimessa lirkutelemaan. Parhaimpien mutkapätkien varrella on todella jees asustaa.
tounge.gif
No offence.
biggrin.gif
Pk-seutuun kuuluu muutakin kuin Helsingin keskusta. Espoossakin on sellaisia paikkoja aivan asutuksen lähellä, että voisi kuvitella olevansa jossain hevonvitunkuusessa Suomen maaseudulla 30-luvulla.. Ja sitten suuri osa "stadilaisista"=hki, espoo, vantaa on muualta muuttaneita maalaistolloja, kuten minä.
wink.gif

ihan keskustaan aikovalle suosittelen hallipaikan vuokraamista. niitä on mukavasti tarjolla [noin hintaan 30-100 € per kk riippuen hallista] ja pysyy pyörä varmasti tallessa, ehjänä sekä puhtaana lokinkakasta. jos hinta tuntuu kovalta kannattaa sama paikka jakaa kaverin pyörän kanssa, yhteen ruutuun menee vähintään kaksi pyörää tai hyvällä tuurilla enempikin. omassa hallipaikassani on lisäksi painepesuri autohallin porukan yhteisessä käytössä joten pyörän pesuista ei tarvi tehdä numeroa. ja pienet korjailutkin hoituvat mukavasti.

Sama juttu. Muutto Tampereen keskustaan ja autopaikkoja kysellessä isännöitsijä nauroi päin naamaa
biggrin.gif

Joku muukin talossa Ducatilla kurvailee, mutta on pentele saanu ruudun itselleen.

Näinhän se on että parraat on jääneet maalle, ylimääräset ja huutolaiset joutuneet kaupunkiin. Sitten ne tuntevat kolmanteentoista polveen asti alemmuutta ja yrittävät todistaa ittelleen että heillä on paremmin kuin maalaisilla. Joskus ovat onnistuneetkin.
biggrin.gif

Mutta, kyllä maalla on mukavaa. Täällä (vaikka tää onkin 9:nneksi suurin kaupunki Suomessa) ei kukaan v...tuile onko joku harava unohtunut päiväksi takapihalle. Kylläpä oli pääkaupunkiseudulla joka paikassa missä asuttiin, joku oottelemassa tilaisuuttaan. Jos oli polkupyörä parkkeerattu väärin, auto ei oikeella kohdalla parkiruudussa, kanootti terassilla häiritsi taloyhtiön julkisivukuvaa (perustettiin p..le Espooseen kanoottiseura siitä hyvästä että sikäli ok...). Kyllä huomasi että ihmisillä on huonosti asiat.

Espoossa kun asuttiin, oli taloyhtiössä yks Kottonen-niminen talonmies. Sen oli pakko olla kotoisin jostain pimeimmästä paikasta koko maapallolla, meinaan että kun aattelin sille loparit järkätä, oli paikallinen kiinteistöhuoltotyöntekijöiden tms. liiton mies ihan samaa mieltä että ei kun kenkää sällille. Liitto ei tule riitelemään siitä päätöksestä. Mutta pupu meni taloyhtiön hallituksen housuun. Oli sitten pakko käyttää uhkausta A1, että loppui Kottoselta kettuilu... No, sitten myytiin kämppä ja muutettiin tänne satakuntaan.

Älkää vaan tulko perässä.
bowdown.gif

Nojuu, talossa on suojaisa sisäpiha portteineen, toivottavasti talon keski-ikä ei ole tuollaista 70 vuotta, lienee siis vielä parasta aina työnnellä pyörä siihen tielle ja tämän jälkeen vasta käynnistellä, eipähän voi antaa huomautusta pakokaasu/meluhaitoista!
biggrin.gif

Valitettavasti on käynyt niin ,ettei pyörä enää ole ”pyhä”. Ei oo sattunu tarpeeksi, sitä ilkivaltamaanikkoa.

Kannattaa ajoissa alkaa ettiin mopolle halli, tms paikkaa. Poliisilta ja vakuutusyhtiöltä voi yrittää kysellä vahinkoalttiutta korttelissa. Sun taloyhtiössä riittää yks kusipää –ja se löytyy joka taloyhtiöstä, joka valittaa ja sit se pyörä sisäpihalta lähtee.
nixweiss.gif

... Espoossa kun asuttiin, oli ...
Kun tätä luin, niin hyvän matkaa piti lukea ja luulinkin jo, että asuitte
todella kaupungissa, mutta sittenhän se selvisikin .. Espoossa ..
Missäs kohdassa siellä se kaupunki on? Kiinnostaa kovasti ..
en ole löytänyt vielä vaikka aika perskuleen usein olen sielläkin päin pyöräillyt.

Back