mp ketjujen erot.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikok
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikok

New member
Olis aika vaihtaa tuohon superdukeen uudet riimut ja rattaat. Valmistajia on miljoona. Ja myyjiä toinen. Minkä merkkiset ja minkä laiset ketjut ovat käytössä osittautuneet parhaiksi? mistä kannattaa tilata? Tietysti tuo tvin vissii syö ketjuja enemmän kuin 4-sulinterinen mutta jokatapuksessa.
 
Itsellä on ollut yksinkertainen sääntö,kalleimmat D.I.D:t mihin hillot on riittänyt.  
062802moto_prv.gif
 
Kyl mä mielummin niittaan yhet ketjut ku irrotan koko swingin  
biggrin.gif
Varsinkin vanhemmissa pyörissä tuo svingin irrottamisen vaiva kannattaa nähdä, että voi samalla tarkastaa svingin vivuston laakerit. Omasta FJ 1200:stani oli pari vuotta sitten tarkistaessani jumittanut tai ruostunut vaihtokuntoon kahta vaille kaikki laakerit ja pari niveltappiakin, joten aion taatusti katsoa ne läpi ja voidella ensi talvena kun vaihdan uuden ketjuratassetin.

Alle menee Louisilta hankitut Reginat, kuten olivat edellisetkin - minä pässi en vaan silloin vaihtaessani tajunnut purkaa ja huoltaa koko vivustoa. 38000 kilometriä jokasään reissuajoa on mielestäni asiallinen ajosuorite ketjusetille.
 
DID ZVM2 tai uudempi ZVM-X.

Ikinä ei oo tarvinnu kiristää ketjuja ainakaan ekan 20000km sisään
wink.gif


motorradteile hamburg tai louis.de niin saat vielä halavallakin.
Unohda noi reginat yms vetoketjut heti alkuunsa
biggrin.gif
 
DID it ne pitää olla, ja mielellään kultaset, se kultanen on parempi
biggrin.gif



kullan hinta on nousussa...
 
D.I.D / RK ehdottomasti.

Jokaiset Reginat mitkä itellä on pyörissä ollut(kiitos entisten omistajien) ovat olleet surkuhupaisia jo lähes uutena. Lenkit jumivat lähes heti vaikka kuinka pesisi ja rasvaisi. Tämän jälkeen venyy niin, että kiriä saat jokaisen pidemmän ajolenkin jälkeen. Ei varmasti Reginaa enää mihinkään, miten ne kehtaa tehdä kallista ketjua ton laatusena. Tehokkaassa pyörässä jopa hengenvaaralliset hyvin hoidettunakin, ei niillä uskaltaisi Eurooppaa lähteä kiertämään.
 
viime syksynä vaihdettua D.I.D Z-ring ketjua (+rattaat) ainakin on saanut kiristää vähän väliä, ja nyt jo ~5tkm jälkeen tuntuu täristävän ja rallattavan.
nixweiss.gif
 
viime syksynä vaihdettua D.I.D Z-ring ketjua (+rattaat) ainakin on saanut kiristää vähän väliä, ja nyt jo ~5tkm jälkeen tuntuu täristävän ja rallattavan. *
nixweiss.gif

Samma här:/
DID:in ketjut kesti nyt sitten 8500 km, eli kaksi tosi lyhyttä kautta ja jo peräti nyt olisi ketjut taas vaihdon tarpeessa :/
Oma xx oli toisella käyttäjällä käytössä/omistuksessa juuri nuo kaksi viimeistä lyhyttä kesäkautta ja muistelin tosiaan aiemmin että kilometrejä Dideillä olisi kertynyt tuon 12-14 tkm, mutta tarkistettuani vanhasta valokuvastani juuri ketjujen vaihdon jälkeen nuo aiemmat kilometrit, oli oikea ketjujen kilometrikertymä tarkalleen 8500 km.

Ketjut oli malliltaan nuo DID 530 ZVM2. Ketjut hankittu -09 Motorrad-Teilesta sakemanneista ja JT:n vakiorattailla.
Eli kyseessä "laadukkaiksi ja vahvoiksikin mainostetut" DID:it!
Kyseisistä ketjusta löytyy siis noinkin vähillä kilometreillä jäykkiä lenkkejä ja hieman "naksuilevatkin" pyöritettäessä takapyörää.

Noita Didin ketjuja oli myös (kuulemma) hoidettu asianmukaisesti eli voideltu n. 500-1000 km välein suositusten mukaisesti. Ei siis revitelty ja olleet myös oikein kiristettyinä sekä linjattuina jne.

Eräällä kaverillani oli myös viime kesäkautena huonoja kokemuksia "venyvistä" pyörään suositusten mukaisista DID ERV-ketjuista ja joista myös O-renkaat hajoilivat ihan normikäytössä ja -huollolla.
Eli se siitä DID-laadusta ): mutta saattaahan niitä epäkurantteja/materiaalivikaisia yksilöitä ja sarjoja joskus eksyä loppukäyttäjille tiukasta laadunvalvonnasta huolimatta.

PS. Muistelisin, että noilla HD-laatuisten ketjujen kohdalla olisi mainittu valmistajan (DID) toimesta, että niillä olisi jonkinlainen kilometritakuukin, jotakin välillä 15-20 tkm vai oliko se sen 2 vuotta tms.
 
Viimeksi muokattu:
täällä kun nyt on ketjuista puhetta:

tossa vaihoin pyörään nuo DID 428HD ketjut, lyhentäessä rälläkkkä lipsahti niin että nyt linkissä on sellainen pieni "ura." ei nyt kumminkaan kovin syvä mutta kuitenkin. osaisko joku arvioida paljonko tuo heikentää kestävyyttä? pyörässä tehoa on se 11kw.
 
Pitäis -93 GSX-R 750:een osta ketjuratas-paketti. Tuolla

http://www.motorradteile-hamburg.de/

tuntui olevan edullisia paketteja. Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?

Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96

Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95

Tuollasia siis tajosivat pyörään niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. Help anyone?
biggrin.gif


Ja nuo X-rengasketjut ilmeisesti ovat "ihan jees"-kamaa?

Niin ha ketjuthan ovat siis DID:n ja rattaat JT:n joten tämäkin lienee vain hyvä asia..?
 
Back
Ylös