viime syksynä vaihdettua D.I.D Z-ring ketjua (+rattaat) ainakin on saanut kiristää vähän väliä, ja nyt jo ~5tkm jälkeen tuntuu täristävän ja rallattavan. *
Samma här:/
DID:in ketjut kesti nyt sitten 8500 km, eli kaksi tosi lyhyttä kautta ja jo peräti nyt olisi ketjut taas vaihdon tarpeessa :/
Oma xx oli toisella käyttäjällä käytössä/omistuksessa juuri nuo kaksi viimeistä lyhyttä kesäkautta ja muistelin tosiaan aiemmin että kilometrejä Dideillä olisi kertynyt tuon 12-14 tkm, mutta tarkistettuani vanhasta valokuvastani juuri ketjujen vaihdon jälkeen nuo aiemmat kilometrit, oli oikea ketjujen kilometrikertymä tarkalleen 8500 km.
Ketjut oli malliltaan nuo DID 530 ZVM2. Ketjut hankittu -09 Motorrad-Teilesta sakemanneista ja JT:n vakiorattailla.
Eli kyseessä "laadukkaiksi ja vahvoiksikin mainostetut" DID:it!
Kyseisistä ketjusta löytyy siis noinkin vähillä kilometreillä jäykkiä lenkkejä ja hieman "naksuilevatkin" pyöritettäessä takapyörää.
Noita Didin ketjuja oli myös (kuulemma) hoidettu asianmukaisesti eli voideltu n. 500-1000 km välein suositusten mukaisesti. Ei siis revitelty ja olleet myös oikein kiristettyinä sekä linjattuina jne.
Eräällä kaverillani oli myös viime kesäkautena huonoja kokemuksia "venyvistä" pyörään suositusten mukaisista DID ERV-ketjuista ja joista myös O-renkaat hajoilivat ihan normikäytössä ja -huollolla.
Eli se siitä DID-laadusta ): mutta saattaahan niitä epäkurantteja/materiaalivikaisia yksilöitä ja sarjoja joskus eksyä loppukäyttäjille tiukasta laadunvalvonnasta huolimatta.
PS. Muistelisin, että noilla HD-laatuisten ketjujen kohdalla olisi mainittu valmistajan (DID) toimesta, että niillä olisi jonkinlainen kilometritakuukin, jotakin välillä 15-20 tkm vai oliko se sen 2 vuotta tms.