mp ketjujen erot.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikok
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mitkäs ne nyt on sitten parhaat?
eek.gif
D.I.D.:llä on menty n.24 tkm ja pari kertaa on tiukattu eikä olleet uudet kun pyörän ostin...tosin hyvällä huolenpidolla ovat olleet
smile_org.gif

Alkuperäisillä RK530GXW-118-kettingillä menty 42000km, vielä täysin kunnossa ja kiristystä ei ole tarvinnut renkaan vaihdon välillä. Pro-oiler ollut lähes uudesta käytössä.

tiedä sitten miten noissa ketjuissa on eroja jos niitä rasittaa radalla ja lentokentällä?
venyminenhän johtuu kulumisesta ja kuluminen rasvan puutteesta rullien sisällä?

meneekö noi täyskaasu vedoilla sitten niin kuumaksi että voitelu kärsii sen takia?

mitä ketjuja käytetään esim kiihdytyspyörissä?

Mulla on tuossa 01 gixussa ollut vain orkkis ketjupaketin mukana tulleita hiluja, hetken oli pienempi tarvikeratas.
Ekan setin vaihdoin kun mittarissa oli 36 tonnia, nyt on mittarissa 61 tonnia ja ketju on suunnilleen samallainen kuin uutena, kesä 2012 menee tolla. Ostin 2010 kesällä orkkis ratas&ketju paketin, maksoi koko loota 160€ täällä suomessa. Muistaakseni olen joutunut kerran kiristämään ketjuja renkaan vaihdon yhteydessä.

Meneeköhän nyt oikeaan ketjuun..
Tonninen gixxeri mankuu myös uusia rattaita+ketjuja..
Vakio rattaat 17/42, meneekö pahasti metsään jos lähtee muuttelemaan 16/44 ? Hyviä tai huonoja kokemuksia kenelläkään?

Suosittelen tätä liikettä
smile_org.gif

Meneeköhän nyt oikeaan ketjuun..
Tonninen gixxeri mankuu myös uusia rattaita+ketjuja..
Vakio rattaat 17/42, meneekö pahasti metsään jos lähtee muuttelemaan 16/44 ? Hyviä tai huonoja kokemuksia kenelläkään?

Suosittelen tätä liikettä  
smile_org.gif
Mulla on kyseiset välitykset omassa. Pelkkiä hyviä kokemuksia.

K3/K4 ja 16/44 rattaat

Aivan loistava modi, et kadu

tounge.gif

EI mennyt oikeaan ketjuun-->  Gixxer.fi

(EDIT: Muokkasin pois väärän tiedon viestistäni)

(tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?

Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?

Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen
" Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
Eli onko kummiskin liian lyhkänen?  
nixweiss.gif
115 lenkkiä oli mulle passeli tohon komboon ja säätövaraa jäi molempiin suuntiin.

112 saattaa riittää myös mutta varmasti en pysty sanoon
smile_org.gif
No nyt sä rupeet olemaan jo niin taitava laskeskelija, että sun ehkä kannattaa miettiä ensin; mikä on tommosessa tavallisessa mopoketjussa lenkkien muoto/määrä.

Esim montako lenkkiä näet seuraavassa kuvassa?

Motorcycle-Chain.jpg

Eli jos sulla oli 120 ketju, niin lyhensit siitä 5poies eli lopputulos 110? (5 niveltä, = 10 linkkiä) ?
Eli tuo mun 112 ei ainaskaan ole liian lyhyt , jos nyt itsekkään pysyn kärryillä
smile_org.gif

Kiitos!

Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen
" Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
Eli onko kummiskin liian lyhkänen?  
nixweiss.gif
115 lenkkiä oli mulle passeli tohon komboon ja säätövaraa jäi molempiin suuntiin.

112 saattaa riittää myös mutta varmasti en pysty sanoon
smile_org.gif
No nyt sä rupeet olemaan jo niin taitava laskeskelija, että sun ehkä kannattaa miettiä ensin; mikä on tommosessa tavallisessa mopoketjussa lenkkien muoto/määrä.

Esim montako lenkkiä näet seuraavassa kuvassa?

Motorcycle-Chain.jpg
Katsos! Aina oppii uutta
biggrin.gif

Menin itseeni ja ajattelin. Eli 10 olin lyhentänyt omaani.

Eli vastaus on 110.

Kiitos ilmaisesta oppitunnista.

Missä se mun miljoona on?
biggrin.gif

Tämän viestin saa heivata vaikka paskikseen tms jos ei täysin tänne kuulu mutta vastaus olisi kuitenkin mukava saada..  
smile_org.gif
Jos siis päädyn tilaamaan avoimet ketjut niin saako ketjulukon kiinni _kunnolla_ ilman siihen erityisesti tarkoitettuja työkaluja??

Paikka jossa pyörä talvehtii on varustetasoltaan mallia "autokorjaamo" joten kaikenlaista kättä pidempää pitäisi kyllä löytyä..

Amatööri kiittää  
bowdown.gif

EDIT: Eli siis tällaiset ketjut:
Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette

lekaa ja pistepuikkoa jotkut suosittelee.

Ite en oo kokeillu kun louisilta saa rothewaldin ketjutyökalun halvalla ja sillä sit niittailee loppuelämänsä.

Ei tarvi kikkailla ja miettiä tuliko hyvä
tounge.gif

Tollasessa perusmopossa missä ei ole mitään ihmeellistä takahaarukkaa, niin en kyllä yhtään pelkäis takahaarukan irroitusta. Homma on yhtä helppo kun takarenkaan irroitus, tai no tossa mun XJ:ssä ei ole mitään "koiranluita" takajousituksissa, mutta en tiedä monimutkaistaako sekään hommaa yhtään. Jarrusatula irti, takarengasi irti, takajousen alapultti irti, takahaarukan akseli irti. Ihan triviaali homma minkä pystyy tekemään jos osaa käyttää hylsyavainta.

.
Radallakin nuilla on ajettu varmaan kohta 8tkm, tosin koitettu rasvata kohtuu tiuhaan ja pesty ehkä kerran vuodessa bensalla tai dieselillä.

Oonkohan käsittäny väärin mut oon saanu käsityksen ettei ketjuja paljon kannattas bensalla pestä....mutta dieselillä kylläkin voi....bensa koostumukseltaan sellasta että pilaa o-renkaat..?

Back