• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp:n kuntoarviointia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MagnaMan

Tunnus suljettu
Tuli tos mieleen, etten koskaan ole törmännyt moottoripyörän kuntoarviointien tekijään. Onko sellaisia firmoja olemassakaan? Tuntuis, että sellaiselle voisi olla kysyntää aivan kuten kotilopuolellakin.

Eihän ne arvioisijat ota mitään vastuuta lausunnoistaan autoista tai edes taloista. Minäkin voisin alkaa antamaan lausuntoja sopivaa korvausta vastaan ihan mistä vaan. Riviin vaan talot, autot, mopot, vaimot ja koirat. Voi olla ettei lausunto miellytä (maksajaa tai kohdetta), mutta rahat otan varmasti. :-)

Eihän ne arvioisijat ota mitään vastuuta lausunnoistaan autoista tai edes taloista. Minäkin voisin alkaa antamaan lausuntoja sopivaa korvausta vastaan ihan mistä vaan. Riviin vaan talot, autot, mopot, vaimot ja koirat. Voi olla ettei lausunto miellytä (maksajaa tai kohdetta), mutta rahat otan varmasti. :-)
Kaikkihan tekee virheitä, mutta kyllä asiantuntijan lausunto merkkaa mulle ainakin tosi paljon. Siis asioista mistä oma tietämys on mitätön. Ja olen kyllä valmis maksamaankin asiantuntemuksesta.

Kun ostaa esim. 30 kiloeuron käytetyn auton niin en kyllä pelkkään myyjän sanaan luota
cool.gif

Kaikkihan tekee virheitä, mutta kyllä asiantuntijan lausunto merkkaa mulle ainakin tosi paljon. Siis asioista mistä oma tietämys on mitätön. Ja olen kyllä valmis maksamaankin asiantuntemuksesta.

Kun ostaa esim. 30 kiloeuron käytetyn auton niin en kyllä pelkkään myyjän sanaan luota
cool.gif
Ammatti-mp liike/mekaanikko tekee varmaan pientä korvausta vastaan ko kuntoarvion ammattietiikan silmällä,ja huvä ois myyjän ja ostajankin olla paikalla.
Hommassa ei mene varmaan tuntia kauempaa,kun tsekkaa esim.puristukset.öljynpaineet.ym osien kunnon,ja koeajohan merkkaa aikas hyvin kamppeen kunnon.Mp;n voi talvella koeajaa penkissä.
Itsekkin myymässä kotiloa,meinaan tehdä kuntoarvion/huollon merkkiliikkeessä viel enneen myyntiin laittoa,on itelläkin helpompi kun on näyttää faktaa/et on varmasti hintansa väärti,omatunto kun ei salli myydä viallista kampetta .

Edi;puolituntinen muutettu tunnixi...
tounge.gif

cool.gif
No, tuon hintaluokan autosta (kohtuu kokoisesta liikkeestä ostettaessa) voi jo aikalailla luottaa myyjän sanaan. Liike on aika paljosta ja pitkään vastuussa. Vanhassa ja halvassa on jo oletusarvoisesti jotain vialla.

Ainakin oman kokemuksen mukaan ei talon arvioitsijoista ole ollut juuri mitään hyötyä, mutta minähän olenkin keskivertoa pätevämpi mies, ihan missä vaan. :-)

Kyllä meidän pihalla niitä on ollut useampikin, aina kun olen pyörää ollut myymässä ja joskus niin hyviä ettei kauppoja ole syntynyt. Että tervetuloa vaan olis nyt 450 Hondaa, 54 Veloa ja vaikka yksi iso Guzzi, siis vaikka vaan opille.
cool.gif

Kyllä talon kuntoarviossa pitää ostajan vaatia ainakin home/kosteusmittaus,muun remontin(pinta)tarpeen kyllä jokainen näkee silmämääräisesti.vesivahinkoa ei välttämättä päällepäin näe.
Onhan nykyään myyjä vastuussa home/vesivaurioista kaupanteon jälkeenkin,jos todistetaan että on ollut asiasta tietoinen.
Vähän meni OT..
Magna Man,,,mulla olis myynnissä -04 V70 D5.aj.260.000km.ehdottomasti jos etsit tälläista,parempaa et löydä,Hinta/laatusuhde kohdallaan...myyn vain hyvään kotiin.vuodenvaihteen jälk.H.n.puolet(vatstaavan) uuden hinnasta.
....saa tulla katsomaan,milloin vain.
Sorry oli pakko kun mainitsit.
bowdown.gif

Onnea uudelle hankinnallesi.

Edi;poistettu lisäkymysys.sorry...
withstupid.gif

Tuossa mp;n kuntoarvioinnissahan mp liikkeille hjuva lisätienestin paikka,kunhan hinnat kohtuudessa.

Back