• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp3-soitin ja kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mr.M

New member
Oon ajatellu ostaa Mp3 soittimen, mutta kuinkahan tämän päivän soittimet soi kypärän sisällä, tietysti kypärä itsessään vaikuttaa mutta on mitään toivoakaan että kuulis musiikin.

Kuuleehan sen. Itsellä Schuberthin kypärä, joka on aika meluton. Soittimessa käytän Kossin kuulokkeita, tosin pehmukkeet askartelin Eareista (toimi kyllä alkuperäisilläkin, mutta earit sopii paremmin korvaan ja suodattaa enemmän taustamelua).

Soittimeen Teräsbetonin Älä mene metsään, niin muistaa pysyä tien puolella..
buttrock.gif

Minä kytken mp3:sen autocomiin ja ihanasti kuuluu, eikä kypäräpuhelin-setti puristele korvia.
smile_org.gif

muijal on tapana laittaa musaa tulemaan mp3:st ku lähetään pidemmäl,kypäränä on shoei.. kuulemma kuuluu hyvin, paitsi +200 nopeuksis..
biggrin.gif
(suljetul alueel tietyst)

itte ahdan ipodin vakio kuulokkeet (aikasta isohkot) korviin...hupun kanssa menevät jopa ihan inhimillisesti kypäräänkin. puristelee välillä kun heiluttelee päätä mutta se on pelkästään kuulokkeiden vika..

itte ahdan ipodin vakio kuulokkeet (aikasta isohkot) korviin...hupun kanssa menevät jopa ihan inhimillisesti kypäräänkin. puristelee välillä kun heiluttelee päätä mutta se on pelkästään kuulokkeiden vika..
Mä oon myös käyttänyt ipodin vakiokuulokkeita ja korviinhan se sattuu pitemmillä matkoilla. No ipodin kuulokkeet ovat kyllä epäergonomiset ilman kypärän sisään survomistakin. Varmaan täytyy hankkia paremmat kuulokkeet tai sitten autocom kun sille olisi muutakin käyttöä.

Miekin vasta hommasin mp3 -soittimen. Kypärä on kans Schuberthin C2 ja hyvin kuuluu ku tarpeeks pistää volyymia. Tosin sitä volyymia tulee laitettua ihan musiikin luoteenkin takia aikas kovalle. Onpi yleensä tollasta vähän hevahtavampaa menomusaa...  
mad.gif
Kuulokkeet täytyis pistää kyl uusiks, koska paketin mukana tulleet ovat melko surkeahkot elikä kovat ja ei pehmusteita ollenkaan.

En enää.. tarvis paremmat kuulokkeet ja sen ainoon kerran kun kokeilin soitinta otin Panteran Vulgar Display Of Powerin.. se ei o hyvää ajomusaa kortin kannalta.. Tulee kokoajan fiilis et pakko vetää tuppi nurin
tounge.gif

Oon nyt muutaman kerran ajellu noi Kossin kuulokkeet päässä musaa kuunnellen, kieltämättä siin alkaa välil tuntuu et tulee ajeltuu pikkasen reippaammin ku ilman.

Mulla SonyErkin luuri jossa mp3-soitin ja luurin mukana tulleet kuulokkeet. Kuuluu maantienopeuksissa hyvin. Kypärän päähän laittamisessa saa hieman säätää että pysyy kuulokkeet korvissa. Kypärähupun kanssa menee ihan ok. Musaa menee puhelimen muistiin ihan riittävästi.

Jep, ihan tavallisiin Sennheiserin nappikuulokkeisiin oon päätyny, Kossin plugit koin jopa liiankin hyvin eristäviks
crazy.gif
halusin kuulla hieman taustalla liikennettä/moottorin ääntä.

Ongelmana onkin saada ne hyvin kypärän kanssa. Luppakorva-tekniikka toimii, mutta pidemmillä matkoilla tahtovat pikkuhiljaa irtoilla, joten onkos kellään kokemusta jonkulaisista sangallisista napeista, toimisiko ne hyvin?

Mitään autocomeja en viittis rupee 3 eri kypärään virittelemään, ainakaan vielä.

Kossit on omassa käytössä hyvät muuten mut meinaa lähtee korvat päästä irti kun ottaa kypärän pois, tai vähintään tuntuu et kuulokkeet menee paskaksi...

Kossin Plugit modattuna tavallisilla eareilla yhdistettynä Creativen Muvo mp3 soittimeen
buttrock.gif
. Toimii! Parasta fiilistelyä ikinä on vetää hienoissa maisemissa lempibiisejä popittaen
cool.gif
.

2GB iPod Nano soittimena.

Kossin perus plugien vakiopehmuste oli ihan huono, joten Eareista tein uudet pehmusteet, mikä on melko helppoa: Eari pöydälle ja sytkärin kanssa lämmittää jotain pari-kolme milliä paksua metallitikkua (naula tms), ite käytin pikkuruuvaria, jonka kärkeä lämmitin ja tökkäsin Eariin läpireiän. Earia ei tarvitse lyhentää tai mitään, ihan hyvä sellaisenaan. Reijitetty eari vaan tökätään sen vakiopehmusteen sisällä olevaan putkeen ja valmis on. Vaimentaahan tuo vähän enemmän ääntä, muttei kovin paljoa kun vertaa (reijittämättömiin) korvatulppiin. Musiikin ei tarvitse olla hirveän kovalla, että kuuluu hyvin.

Kuulokkeet pitää ottaa pois ennen kypärää, on sen verta massiiviset napit nuo The Plugit ainakin mun korviin.

Moi,

Itse virittelin kypärään vanhoista normi kuulokkeista pelkät kuulokkeet kypärään (Jesseteipillä vaan kuulokkeen alapuolelta kiinni kypärän 'korvatilaan'), sitten earit korvaan (poistaa huminamelua ja muuteni vaimentaa) ja sitten tollasesta 20GB Creativen Zenistä musat lähes täysille.

Tämä on äänenlaadun kannalta kohtuuhyvä ratkaisu mielestäni, mutta tosiaan kypärä alkaa käydä vähän ahtaaksi ja jos päähänlaiton yhteydessä korva/EAR/kuuloke jää hiukan huonosti, niin pidemmällä matkalla alkaa tuntua ikävästi.

Mut odottelelen kyllä että joku kypärävalmistaja keksisi tehdä jonkun bluetooth kypärän, missä olisi kaiuttimet valmiina, ni ei tarvisi ihmetellä noiden johtojen kanssa ja olisi mukavat päässä.

Jux.

Back