• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Multistrada 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asseri.K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
n 10 tkm Michelin Pilot road 3 päästiin. Nyt takarenkaassa kangas paistelee. Huomenna alle PR 4 GT.t ja samalla uudet ketjut ja pykälän pienempi eturatas. Katsotaan miten muuttuu uusilla kumeilla, ketjuilla ja pienellä välitys muutoksella ominaisuudet. Renkaiden kulmikkuuden selvästi huomaa mutka ajossa. Muuten meno ollut edelleen erittäin hauskaa. Pääasiassa yksin ajelua vielä keväällä mutta loma alettua 2 päällä enemmän ja pitempää siivua.
Kaikki pyörässä toimii ei moitittavaa. Nyt alkaa olla myös sisäänajettuja Multeja myynnissä yksityisillä ja mp kaupoissa. Suosittelen kiinnostuneita koeajoille ja kaupoille. Päivääkään en vaihtaisi pois.:) Tällä tietoa seuraavakin on samaa rotua.
 
Onko toi sun multi tupla tulpilla olevaa mallia? Sitä vanhempaa kävin testailemassa ja pientä kulmikkuutta oli havaittavissa, pitäs tätä uudempaa käydä koestamassa.
 
Pr gt 4 alla ja uudet ketjut ja rattaat. Kyllä uusilla kumeilla on suuri merkitys ajo ominaisuuksiin. Taas kääntyy kuin ajatus kurviin. Maaseudun hyväpintaisilla teillä aivaan törkeen kivaa vetää isoa kovaa. Mikä peli kun multi on aika vaihtaa? En heti keksi missä yhdistyy sporttisuus, vääntävä kone jossa hienot soundit ja vielä kun pistää laukut paikalleen voi ottaa daamin kyytiin ja lähteä kesälomareissulle touringille. Ducati :polonen:
 
Pr gt 4 alla ja uudet ketjut ja rattaat. Kyllä uusilla kumeilla on suuri merkitys ajo ominaisuuksiin. Taas kääntyy kuin ajatus kurviin. Maaseudun hyväpintaisilla teillä aivaan törkeen kivaa vetää isoa kovaa. Mikä peli kun multi on aika vaihtaa? En heti keksi missä yhdistyy sporttisuus, vääntävä kone jossa hienot soundit ja vielä kun pistää laukut paikalleen voi ottaa daamin kyytiin ja lähteä kesälomareissulle touringille. Ducati :polonen:

Ajoin reilun 10 tkm Multilla pari vuotta sitten ja nyt on alla KTM Adventure 1190 R. Ei niissä isoa eroa ole, mutta Adve on maastokelpoisempi. Multin ääniin en ollut tyytyväinen vaimentimen vaihdosta ja katin poistosta huolimatta, enkä siihen lintumaiseen ulkonäköön tottunut koskaan. Sitten kun oli lukon kanssa toisen kerran elektroniikkaongelmia ja tarvi kuljetusta niin laitoin vaihtoon. Ei Kotarikaan kaunis ole eikä senkään äänet ole erityisen hyvät (Wings vaimennin), mutta minusta se on edullinen semmoiseksi. Potkua on hyvin ja kaikki toimii. Luistonesto ja ABS saattavat olla parasta mitä löytyy. Aika hyvä yleispyörä. Turhankin korkea, mutta adven toinen malli on matalampi ja enempi kuten MTS. Jos itse saisin valita niin Ducati saisi tehdä uuden matkapyörän ja "matkaendurot" erikseen. Ducatilta semmoinen voisi kiinnostaakin. Adve R on oikea matkaenduro.
 
17c6f6301729e179744ac8584005d14d_zpsfe9ed25c.jpg
[/IMG]
9625000e85e614c3f057a4ab920ce6d5_zpscaad57de.jpg
[/IMG]

Matkalehmä valmiina touringille. Enää puuttuu 15 astetta lämpöä :)
 
Toi soundi homma on niin henkilökohtainen asia. Toinen tykkää Metallicasta toinen Mozartista. Itselle riittänyt alkuperäisversio Desmo soundista. :)
 
Toi soundi homma on niin henkilökohtainen asia. Toinen tykkää Metallicasta toinen Mozartista. Itselle riittänyt alkuperäisversio Desmo soundista. :)

Samaa mieltä, orkkiksista kuuluu kuskille sopivasti koneen läsnäolo, eikä muista ole niin väliä. Kottaraisen orkkis taas vaimentaa koneen lähes olemattomiin. No, voipahan ajella pienempiä teitä salaa, ei sitä tartte tehdä niin suurta numeroa.
 
Vanhaan ketjuun nosto.

Nyt kun MS:aa on ollut jo jonkin aikaa liikenteessä niin onko tuosta löytynyt lastentauteja?

Millainen MS on ajaa 2-päällä, täydellä lastilla? Luokkaa 250+ kg

--
Janne
 
Vanhaan ketjuun nosto.

Nyt kun MS:aa on ollut jo jonkin aikaa liikenteessä niin onko tuosta löytynyt lastentauteja?

Millainen MS on ajaa 2-päällä, täydellä lastilla? Luokkaa 250+ kg

--
Janne

Ducatin myyntimäärät ovat Suomessa niin vähäisiä, samoin oikeastaan kaikkien mallien osalta, että tätä tietoa tuskin kovin kattavasti on. Multi on kuitenkin pääsääntöisesti robustilla tekniikalla varustettua, joten itselleni ei ole sen kummempia haukkuja silmiin osunut. Googleen "multistrada recall" antaa aika samansuuntaista viestiä. Joitain pultteja on vaihdettu ja kaasuvaijereiden kaapelointireittiä, esim: http://www.asphaltandrubber.com/recall/recall-ducati-multistrada-1200/ En jaksanut noita tuloksia kahlata, mutta aika vähäiseltä näytti.

Joskus ajanut pitkän viikonlopun tuollaisella osin sorateitä. Kiva härpätin. Pystyy vetämään helposti tuhannen kilsaa päivässä ja pitkää sladia soratiellä. Ei ehkä minun allraounderini, mutta eipä harmittaisi vaikka joku tuollaisenkin minulle lahjoittaisi. Tässä isommassa Multissa kun on se legendaariseksi tarinaksi paisunut keskijalkakin olemassa. Toivon hyvin syvästi ettet kysymykselläsi taas aukaissut Pandoran laatikkoa tämän aiheen tiimoilta ja Lappeenrannassa pysyisi lääkitys kohdallaan. :p
 
Ei ole tarkoitus aloittaa mitään sotaa, joka pyörässä on paikkoja jotka joutuu jossain vaiheessa huoltamaan. Se suurempi epävarmuus liittyy tuohon 2-päällä ajoon, painoa on melko juhlavasti kun kaikki lastataan. Tietysti säädettävä jousitus auttaa mutta miten se vaikuttaa on vähän kysymysmerkki. Mitään ralliahan ei ajeta kun on täysi kuorma päällä.

Mitähän tuohon maksaa vakuutukset?

--
janne
 
Olen ajellut pari kesää ds1000 multilla ja nyt 2 kesää 1200 mallilla.
Tourinkia tullut tehtyä 2 päällä täydellä varustuksella vaimon kanssa. 95kg+50kg ja viikon kamat mukana. Vaimon takana oloa ei juuri huomaa ja on viihtynyt kyydissä. Laukkujen (4 kpl) painon kantanut huomaamatta. Jousitusta voi vähän säätää makunsa mukaan. En voi mitenkään moittia Multia täyden lastin touring pyöränä. Vakavasti harkinnassa uusi malli. Koukuttava laite. Menee kivasti laukuttomana vähän supermoto tyyppisenä kaahailu pelinä, jolla voi päästää sarvet päässä ja toisaalta kilttinä touring mopona myös. Ja tankissa lukee DUCATI.:D

p.s Motorrad lehdessä 2/2013 oli kestotesto Multista. Pärjäsi hyvin 50tkm testissä. Kannattaa lukea. Uuden gessu bemarin vaihteisto hajosi motarilla reilun 43 tkm jälkeen.

p.s.s itse käytän osuuspankin vakuutusmaksu laskuria arviodessani vakuutusmaksuja. Maksuun vaikuttaa ostajan ikä ja kotipaikkakunta ja bonarit
 
Viimeksi muokattu:
Aika mittavasti on tohon uuteen multiin tehty muutoksia - runkokin on erilainen. Mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Jos toi nokkien muuttuva ajoitus toimii niinkuin teoriassa pitäisi, eli 11 asteisen alavääntö (Diavel, Monster ja viimevuotinen Multi) ja 41 asteisen ylärekisteri (1098, 1198) samassa moottorissa, voipi olla aika herkullinen ajettava.
 
Toistasataa kilometria jo päässyt taas Multilla ajelemaan keväällä. Aina vaan mukavaa hommaa. Nyt teiden jo kuivuttua pääsee taas vähän paremmin tunnelmaan, kun tien pito paranee.
Hyvin on jo pienemmät maalaistietkin jo kuivaneet kymenlaaksossa, eikä mustaa jäätä näkynyt kierroksella. Pyörän monikäyttöisyys ja luonne aina palkitsee ja saa fiilikset korkealle. Joku saa tästä vielä hyvän pyörän pitkäksi aikaa jos uskaltaa ottaa stepin Italo orin suuntaan.:)
 
Onko kukaan mitannut etupään jousituksen painumia Multistradalla? Eli sitä paljonko jousitus menee kasaan pelkästään pyörän painosta (front free sag). Oma jousitus painuu 70 mm 0-esijännityksellä ja 55 mm maksimi esijännityksellä. Siihen tietysti vielä kuskin painumat päälle. Minusta tuntuu melko suurilta lukemilta vaikka jousituksen liikerata onkin 170 mm.
 
Onko kukaan mitannut etupään jousituksen painumia Multistradalla? Eli sitä paljonko jousitus menee kasaan pelkästään pyörän painosta (front free sag). Oma jousitus painuu 70 mm 0-esijännityksellä ja 55 mm maksimi esijännityksellä. Siihen tietysti vielä kuskin painumat päälle. Minusta tuntuu melko suurilta lukemilta vaikka jousituksen liikerata onkin 170 mm.

Enpä ole tullut omasta mitanneeksi, mutta kannattaako free sagista paljon välittää, jos painuma kuskin kanssa olis tota 55-60mm luokkaa. Mittasitko?
 
Back
Ylös