Multistrada V4

Kierrätyskuidussa on enempi tuhkaa -> enempi tuhkaa viiralla.
Tuo on kyllä totta. Tuotteessa on väkisin enemmän täyteainetta ja saattaa ehkä ainakin teoriassa hioa herkkiä pintoja. Jos käyttää esim silmälasien puhdistukseen.
 
Nyt tässä on jotain outoa...duksulta tuli mainoskirje jossa sanotaan:

"In 2021 the Alpen-Masters was held in the GrossGlockner, one of the most famous Alpine passes, especially for motorcyclists and the Ducati Multistrada V4 S came out on top."

Perinteisestihän Baijerilainen on ollut suvereeni ykkönen, eiköhän se ollut mukana vertailussa tällä kertaa? Vai olisko Audi vaikuttanut asiaan...
 
Nyt tässä on jotain outoa...duksulta tuli mainoskirje jossa sanotaan:

"In 2021 the Alpen-Masters was held in the GrossGlockner, one of the most famous Alpine passes, especially for motorcyclists and the Ducati Multistrada V4 S came out on top."

Perinteisestihän Baijerilainen on ollut suvereeni ykkönen, eiköhän se ollut mukana vertailussa tällä kertaa? Vai olisko Audi vaikuttanut asiaan...

Platz 2 BMW R 1250 GS - eli varmaan VAG ostanut koko kustantajan tai lehden...:grin:
 
Lähinnä tuota akateemisesta mielenkiinnosta äimistelin.

Ainaskin mulla valintaperusteena on ajotuntuma kokonaisuutena, eli houkuttaisiko laite jatkamaan vaikka olisi jo perillä. Kaippa nykyiset laitteet on teknisesti riittävän hyviä, aika lailla samat romppeet on tilattavissa.

Duksun V2:lla on mulle ollut enemmän juteltavaa kuin bokserilla. V4 on neutraalimpi mutta muistuttaa enemmän veekakkosta kuin rivikonetta.

Keppiveto on kyllä arvostettava ominaisuus, mutta saapa nähdä miten tuo Regina HPE pärjää ilman voitelua. Eiköhän se juhannukseen mennessä selviä, silloin siinä pitäisi olla 10000 km takana.
 
Kappas, tuli Italiasta sähköpostia että mopoon olisi uusi softa saatavana pikapuoliin. Pientä käytettävyysparannusta, kuten takajousen esijännityksen löysäys minimiin, jolloin jalat ylettää kaupungissa paremmin maahan. Ettei vaan olis HD:ltä idea peräisin. Sitten on muutamia muita juttuja puheluiden ja kahvalämppärien hallintaan.

Kohtahan tässä jo uusi ajokausi kolkuttaa ovelle. Nimittäin päivä alkaa pidentyä jo 4 viikon kuluttua. Hitaampien, kuten meikä, pitää jo alkaa valmistautua että ehtii.
 
Kappas, tuli Italiasta sähköpostia että mopoon olisi uusi softa saatavana pikapuoliin. Pientä käytettävyysparannusta, kuten takajousen esijännityksen löysäys minimiin, jolloin jalat ylettää kaupungissa paremmin maahan. Ettei vaan olis HD:ltä idea peräisin. Sitten on muutamia muita juttuja puheluiden ja kahvalämppärien hallintaan.

Kohtahan tässä jo uusi ajokausi kolkuttaa ovelle. Nimittäin päivä alkaa pidentyä jo 4 viikon kuluttua. Hitaampien, kuten meikä, pitää jo alkaa valmistautua että ehtii.

Joo ja luin, että olisi vielä ilmainen päivitys. Saapa nähdä kun huollossa veloittivat vikakoodien luvustakin. Mutta uskaltaako toimivaa päivittää?
 
Mulla on nyt reilut 14k tripissä, joten 15k huolto pitäis tehdä. Tein ylimääräisen öljynvaihdon 7-8k välissä kun arvelin ettei siitä ainakaan mitään haittaa ole.

Pitänee odotella että päivitys tulee saataville ja vie sitten. KVR:llä on nyt vehkeet että saa huollot tehtaan tietokantaan - laitteessahan ei ole enää paperista huoltokirjaa. Vähän harmi kun paperiversioon on ollut mukava merkitä muutkin toimet, kumit, ketjut sun muut.
 
KVR:llä on nyt vehkeet että saa huollot tehtaan tietokantaan - laitteessahan ei ole enää paperista huoltokirjaa. Vähän harmi kun paperiversioon on ollut mukava merkitä muutkin toimet, kumit, ketjut sun muut.

Jos englanti kielenä ei ole ongelma, niin spritmonitor.de -sivustolla on kätevä tankkaus/kulu/huoltokirjanpito saatavana myös kännykkäsovelluksena. Lisäksi tuotokset saa nettisivulta ladattua csv-muodossa exceliin, jos haluaa paperiversiota tulostella.
 
Jos englanti kielenä ei ole ongelma, niin spritmonitor.de -sivustolla on kätevä tankkaus/kulu/huoltokirjanpito saatavana myös kännykkäsovelluksena. Lisäksi tuotokset saa nettisivulta ladattua csv-muodossa exceliin, jos haluaa paperiversiota tulostella.

Hyvä vinkki, pitääpäs vilkaista. Olen käyttänyt kännyn muistiota, joka sekin kyllä toimii kun tapahtumia ei nyt niin valtavasti ole. Tankkauksista en ole pitänyt lukua, menee mitä menee.
 
Hyvä vinkki, pitääpäs vilkaista. Olen käyttänyt kännyn muistiota, joka sekin kyllä toimii kun tapahtumia ei nyt niin valtavasti ole. Tankkauksista en ole pitänyt lukua, menee mitä menee.

Sellainen ”varoitus” vielä, että koska tuo on alunperin nimenomaan kulutusseurantaan kehitetty, ja tarjoaa toimintoja esim oman kulkineen vertailuun muihin samanlaisiin, niin kirjaukset ovat oletusarvoisesti varsin julkisia. Webbisivuston profiiliasetuksista voi säätää mitä kaikkea muille näkyy. Toki tuo voi pyörää myydessä olla hyväkin jos haluaa julkaista myynti-ilmoitukseen suoraan huoltokirjauksiin vievän linkin.
 
Pahin ongelma oli värinät, 300km ajon jälkeen kädet, perse ja jalat oli puuduksissa, en voinut kuvitellakaan useamman päivän Euroopan turneen tekemistä, matkapyöräksi sen kuitenkin kuvittelin soveltuvan.

Muita enemmän tai vähemmän itseäni ärsyttäviä ominaisuuksia oli pitkä lista:

1. Lyhyet välitykset, satasen vauhdissa jo yli 4.000rpm jolloin värinät alkavat
2. Todella ohut/voimattoman tuntuinen veto alle 4.000rpm, joten värinäaluetta oli vaikea vältellä
3. Säksättävä moottoriääni, se ainoa ääni mitä sieltä kuuli oli epämiellyttävän epäilyttävä
4. Ketjujen ruoskiva rallatus ja pomppiminen, ikään kuin olisi tosi löysällä vaikka ei ollutkaan. Tätä ääntelyä ei voinut olla kuulematta.
5. Ducati Connect systeemi kokonaisuudessaan, yhteyksien katkoilu ja yleinen toimimattomuus
6. Puhelinkotelon pienuus, lukitsemattomuus ja kuumuus (yhteys katkeaa puhelimen kuumentumisen takia)
7. Keyless ride ei ylety tankinkorkkiin eikä laukkuihin
8. Märällä ajon roiskeet ihan joka paikkaan
9. Bensankulutus ja sitä myöden range tankillisella
10. Blind spot radar toimii vain takaa saapuvien osalta, ei esim ohitettavien osalta
11. Pienet/lyhyet jalkatapit
12. Adaptiivisen vakkarin toiminta mutkateillä


Olipas mielenkiintoista luettavaa. Juuri Multin hankkineena lähdin katsomaan löytyisikö foorumilta käyttäjä kokemuksia ja löytyihän niitä😊 Takana muutama sata km uudella V4S:llä olisin valmis allekirjoittamaan lähes kaiken tuon. Kaksi Multistradaa (1200S ja 1260S) aiemmin omistaneena odotukset olivat suuret ja testien ylistämänä hankin laitteen koeajamatta. Vaikka osasin odottaa että V2:sen alavääntöä ei uudessa mallissa ole,
on moottorin luonne suoraan sanottuna pettymys. Kone ravistelee ja värisee helposti ja tasanopeutta ajellessa ei sopivaa välitystä meinaa löytyä. Tuntuu että aina olisi väärä pykälä silmässä. Mutkapätkillä ja sporttisessa ajossa mitä mainioin laite ja käsittämättömän upea alusta, mutta touriinkiin siirryttäessä iskee pettymys,
kone vaeltelee ja pykälää saa hakea tuon tuosta.

Varmasti jollekulle oiva pyörä mutta kesä on lyhyt ja kyseessä nautintolaitteeksi luokiteltava tuote.
Päätin että Multi lähtee etsimään uutta omistajaa.
 
Olipas mielenkiintoista luettavaa. Juuri Multin hankkineena lähdin katsomaan löytyisikö foorumilta käyttäjä kokemuksia ja löytyihän niitä Takana muutama sata km uudella V4S:llä olisin valmis allekirjoittamaan lähes kaiken tuon. Kaksi Multistradaa (1200S ja 1260S) aiemmin omistaneena odotukset olivat suuret ja testien ylistämänä hankin laitteen koeajamatta. Vaikka osasin odottaa että V2:sen alavääntöä ei uudessa mallissa ole,
on moottorin luonne suoraan sanottuna pettymys. Kone ravistelee ja värisee helposti ja tasanopeutta ajellessa ei sopivaa välitystä meinaa löytyä. Tuntuu että aina olisi väärä pykälä silmässä. Mutkapätkillä ja sporttisessa ajossa mitä mainioin laite ja käsittämättömän upea alusta, mutta touriinkiin siirryttäessä iskee pettymys,
kone vaeltelee ja pykälää saa hakea tuon tuosta.

Varmasti jollekulle oiva pyörä mutta kesä on lyhyt ja kyseessä nautintolaitteeksi luokiteltava tuote.
Päätin että Multi lähtee etsimään uutta omistajaa.

Oho. Kuinka paljon ehdit tällä uudella Multilla ajaa? Ja noista 1200S ja 1260S- malleista olet pitänyt ilmeisestikin?
 
Olipas mielenkiintoista luettavaa. Juuri Multin hankkineena lähdin katsomaan löytyisikö foorumilta käyttäjä kokemuksia ja löytyihän niitä Takana muutama sata km uudella V4S:llä olisin valmis allekirjoittamaan lähes kaiken tuon. Kaksi Multistradaa (1200S ja 1260S) aiemmin omistaneena odotukset olivat suuret ja testien ylistämänä hankin laitteen koeajamatta. Vaikka osasin odottaa että V2:sen alavääntöä ei uudessa mallissa ole,
on moottorin luonne suoraan sanottuna pettymys. Kone ravistelee ja värisee helposti ja tasanopeutta ajellessa ei sopivaa välitystä meinaa löytyä. Tuntuu että aina olisi väärä pykälä silmässä. Mutkapätkillä ja sporttisessa ajossa mitä mainioin laite ja käsittämättömän upea alusta, mutta touriinkiin siirryttäessä iskee pettymys,
kone vaeltelee ja pykälää saa hakea tuon tuosta.

Varmasti jollekulle oiva pyörä mutta kesä on lyhyt ja kyseessä nautintolaitteeksi luokiteltava tuote.
Päätin että Multi lähtee etsimään uutta omistajaa.

Tässäpä omat havainnot: Mulla on nyt noin 16000km veenelkulla takana, 1200S:llä noin 70000km. Itse en ole kokenut noita värinöitä häiritseviksi, toki ne huomaa kun tunnustelee. Ovat tietenkin isompitaajuisia kuin V2:ssa. Sport-asento ravistelee selvästi enemmän kuin tourinki. Sillä on ollut ihan sama millä nopeudella ajaa, mutta tietenkään alle 3 tonnin ei kannata ajella muuten kuin pintakaasulla.

V2:ssa mulla oli Rexxerin softa, joka antoi kyllä murjovan vääntölisän 4000-6000 välille. Lähti kuutosellakin mutkasta hätäseen. Haittana ainoastaan hieman kasvanut kulutus ja lyhytikäisempi takis (6000km). Ketjukin sai osansa. Takanapaan kiinnitetty pikkuloksu vähensi takaosan rapaantumista jos tähän uuteen vertaa. V4 lähtee kyllä, mutta jos on kiire niin napauttaa pari pykälää alaspäin. On ihan eri pyörä kuin 1200 kun kierroksia on yli 8000.

V4:ssä takis näyttää kestävän helposti yli 10000km. Kone on hiljainen, joten kierroksia ei niin kuule, ei siritä kuitenkaan niinkuin tavallinen rivinelkku. Kate suojaa paljon paremmin kuin vanhassa, sähkötakkia en ole tarvinnut kuin vasta lähemmäs 10 asteessa, vanhassa laitoin napanuoran kiinni jo 15 asteessa. TM:n kestotestin havainnot allekirjoitan.

Soratiellä veenelkku pesee vanhan keposasti.

Tykkäsin kyllä V2:sta, mutten vaihtais takaisin.

Näähän on pitkälle makuasioita, ostajan kannattaa kokeilla ja ajaa kohtuullinen lenkki. Itse kylläkin ostin tällä kertaa sokkona kun tein tilauksen ennenkuin pyöriä oli maassa.
 
Oho. Kuinka paljon ehdit tällä uudella Multilla ajaa? Ja noista 1200S ja 1260S- malleista olet pitänyt ilmeisestikin?

Jep! Kokemusta Ducateista seuraavasti. 1098, 1199, 1299, Multeista 1200, 1260 ja viimeisenä tämä V4. Tiuhaan tulee mopoa vaihdettua ja väliin on mahtunut jos jonkinlaista. Mutta viimeinen moovi oli S1000XR > V4. Ja XR:ään palaan nyt takaisin. Vain 2 viikkoa ja 502km takana tuolla nelosella mutta kyllä se riitti. Sinällään upea tuote ja alusta suorastaan uskomaton, sopii erinomaisesti roudan raiskaamille mutkapätkille. Mutta kun omaan mopoiluun kuuluu vahvasti reissaamista niin matja-ajoon tuo sopii kuin jääpuikko p-aukkoon. Jos raikasta ylinopeutta päästelee niin ok, mutta sivistyneesti ajettaessa hermostunut ja turhan värinäinen. Tässä saattaa olla ripaus saivartelua ja sanon tämän vain omasta puolestani. Tämän suhteen odotukset oli kuitenkin suuret, mutta vähintään yhtä suuri oli pettymys. Toissakesänä tuli kurvattua V2 multilla 11000km. mm.Nordkapp ja ympäri ämpäri eurooppaa. Kaksi päällä mentiin ja ajamisen virne huulilla koko ajan. Virheetön ei XR:kään ole mutta aika lailla sivistyneempi reissukaveri kuin tuo V4, ja sillä mennään tuleva kesä.
 
Vääntääkö tuo XR tosiaan paremmin samoilla kierroksilla kuin V4? Itse olen laiska vaihtamaan mopoa, olen vähän hidas mukautumaan uusiin temppuihin.

Pari tuoretta havaintoa: Uudella softalla kahvalämppäreiden ohjaukseen riittää nyt oikealla kädellä oleva yksi nappi, se on hyvä. Koitin tunnustella värinäeroja Touringin ja sportin välillä, nyt en juurikaan huomannut eroa. Aiemmin sytytysennakko oli kuulemma erilainen, ehkä sitä on loivennettu. BT-liitäntää en ole vielä testannut.

Täydellistä laitetta ei taida olla markkinoilla, joten täytyy ajaa sillä joka omasta mielestä on vähiten huono. Vaihtaa sitten kun löytyy vielä vähemmän huono.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin reilun 10 tkm muistaakseni S1000XR:llä eikä sekään huono ollut. Kaikkihan nämä superpyörät on hyviä ja täydellistä ei ole. Mutta kyllä Bemarissa oli värinöitä ja kierroksia ym. samoin kuin Multi V4:ssäkin. Melko tykki ja vaikea ajaa tasaisesti. Tai oikeastaan eihän Ducatissa ole minun mielestä häiritsevästi ainakaan tärinöitä tai värinöitä. Se äänimaailma on vaan jotenkin outo. Ehkäpä täydellinen MATKApyörä olisi Gessu Kawa Z H2 moottorilla. Kate ja mukavuus kohillaan. Kovempaan ajoon sitten esim. tämä Ducati V4 alusta, mutta edelleen sillä Kawan ahdetulla moottorilla. Yllättävän hyvä on muuten H-D Pan America, kannattaa käydä kokeilemassa.
 
Olipas mielenkiintoista luettavaa. Juuri Multin hankkineena lähdin katsomaan löytyisikö foorumilta käyttäjä kokemuksia ja löytyihän niitä[emoji4] Takana muutama sata km uudella V4S:llä olisin valmis allekirjoittamaan lähes kaiken tuon. Kaksi Multistradaa (1200S ja 1260S) aiemmin omistaneena odotukset olivat suuret ja testien ylistämänä hankin laitteen koeajamatta. Vaikka osasin odottaa että V2:sen alavääntöä ei uudessa mallissa ole,
on moottorin luonne suoraan sanottuna pettymys. Kone ravistelee ja värisee helposti ja tasanopeutta ajellessa ei sopivaa välitystä meinaa löytyä. Tuntuu että aina olisi väärä pykälä silmässä. Mutkapätkillä ja sporttisessa ajossa mitä mainioin laite ja käsittämättömän upea alusta, mutta touriinkiin siirryttäessä iskee pettymys,
kone vaeltelee ja pykälää saa hakea tuon tuosta.

Varmasti jollekulle oiva pyörä mutta kesä on lyhyt ja kyseessä nautintolaitteeksi luokiteltava tuote.
Päätin että Multi lähtee etsimään uutta omistajaa.
Kaiken valtaisen kiitosten, palkintojen ja hehkutuksen jälkeen olin jo lähes sitä mieltä että minä olin erehtynyt ja väärässä.

Onneksi joku muukin on ollut samaa mieltä, kiitos.
 
Testeissä ajetaan usein aika kovaa ja siinä pyörää on kehuttu tässä ketjussakin, nämä ongelmat/ominaisuudet tulleet esille arkisemmassa ajossa.
 
Uusi softa koneessa. Bt-yhteyttä puhelimeen ei enää synny, tai sitten en ole käynyt oikeanlaista sadetanssikurssia. Mut kun bt on pariliitos niin onhan se toiveajattelua että se toimis kolmen koplassa. Ja joka vehettä varten pitää asentaa joku äppi. Ku olis koko näytön peilaus niin että puhelinta vois etäohjata.

Mut eipä siitä mitään ongelmia tule kun ei yritä käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös