• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Multistrada V4

Samat havainnot pleksistä täällä. Huminaa on, tulpat välttämättömät.

Värinän suhteen tuo oma antaa selvän värinän 7000 kiekan paikkeilla. Se tekee kuutosella noin 160km/h, kiihdytyksissä kone ei pienemmillä vaihteilla kauaa tuossa viihdy. Ajoin noin 1800 km lenkin kolmessa päivässä ohuilla hellekelin hanskoilla, mutta alemmilla kiekoilla en todennut häiritseviä värinöitä. Itsekin vihaan värinöitä, joissakin rivinelikoissa ne ovat sietämättömiä. Voisiko nää olla yksilöitä? Ei kyllä luulis sarjatuotteissa suurta eroa olevan.
 
Käsittääkseni se mun tärisevä ex on koeajo käytössä, rek 40-AL#, tunnistaa myös siitä että siinä on isompi touring pleksi...
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni se mun tärisevä ex on koeajo käytössä, rek 40-AL#, tunnistaa myös siitä että siinä on isompi touring pleksi...

Ei ollut ainakaan tuo yksilö Tampereella meikäläisen ajossa. Mutta mitä tulee tuohon Kotarikuskin kommenttiin sarjatuotannosta ja yksilöistä, niin kyllähän valmistustoleranssit aina jonkin verran vaikuttavat pyörivien osien tasapainoon. Ainakin rivinelkuissa oman kokemuksen mukaan jo pielesdä oleva ruiskun synkka lisää värinöitä.
 
Käsittääkseni se mun tärisevä ex on koeajo käytössä, rek 40-AL#, tunnistaa myös siitä että siinä on isompi touring pleksi...
Kyllä se on juuri tuo 40-AL# korkeammalla (45 mm) tuulilasilla, joka kuluu Tampereen koejokalustoon ja oli koeajopäivilläkin. Täytyy käydä testaamassa ja vertaamassa tärinättömään versioon.
 
Jos pyöräyksilöissä on eroja, niin toki eroja on myös henkilöissä, kuka minkäkinlaista värinää/tärinää sietää.

Sporalla en pystynyt ajamaan yli 80 km/h myöskään, kun taas isomman Road Kingin tutinat eivät häirinneet lainkaan.

Anyway, voiman puute alakierroksilla ja ketjujen pomppiminen / rallatus / ruoskinta oli vain piste iin päälle.
 
Kyllä se on juuri tuo 40-AL# korkeammalla (45 mm) tuulilasilla, joka kuluu Tampereen koejokalustoon ja oli koeajopäivilläkin. Täytyy käydä testaamassa ja vertaamassa tärinättömään versioon.

Tarvitsi ihan kaivaa koeajolappu esiin, ja kyllä, olet oikeassa. Myyjä harhautti minut, kun juteltiin pleksistä ja tuulimelusta, ja hän sanoi että ”tähänhän on sitten lisävarusteena tarjolla korkeampaa touringpleksiä”, eikä sanallakaan mainintaa etteikö koeajopyörässä olisi vakioversio.
 
Sen touring pleksin tunnistaa siitä että on aavistuksen tummempi kun ne pienet sivuohjaimet.

Lisäksi mun jäljiltä siihen jäi mm. takalaukku, ohjaustankolaukku ja sivujalan laajentaja. Sekä peilien varsiin ram pallot.
Tuskin niitä kaikkia on pois otettu.
 
Voisiko se touringpleksi aiheuttaa täristyksiä tankoon? Voihan se tavallaan vahvistaa moottorin värinöitä.
 
Outo juttu tuo värinä. Nyt alkaa olla 4000km takana enkä tunnista häiritseviä värinöitä alle 7000 kierroksen. Ylemmillä kierroksilla on jo tapahtumia sen verran ettei värinöitä ehdi tunnustella kun lähistöllä ei ole vapaiden nopeuksien motareita.

Alakierroksien väännöstä en osaa sanoa kun olen tottunut ajamaan kevyellä vauhtipyörällä varustetuilla veekakkosilla, joista ei ole tarkoituskaan ottaa tehoja alle 4000 kierroksen. Tässä veenelkussa on aika tiheät välit, ja isompaa saa mättää ahkeraan. Vetää vanhan multin v2 verrattuna varsin tasaisesti, ja shifteri toimii hienosti kakkosesta ylöspäin. Kierroksethan ovat vain numero mittaristossa? En ole edes kokeillut väkisin vedättämistä viitosella tai kuutosella alle 3000 kierroksen, ei tuota konetta ole sellaiseen suunniteltu. Maamoottorit on asia erikseen.

Mutta eipä tämäkään laite täydellinen ole. Edellisen takanapaan kiinnitetty pikkuloksu oli hyvä, sellainen saisi olla tässäkin. Pleksi suojaa hyvin mutta humina on melko voimakas, ilman tulppia ei voi ajaa. Onneksi ravistavia pyörteitä ei ole. Satulan alle kaipaisin sen verran tilaa että saisi sinne rasvarin tai ketjusprayn. Painoakin on kertynyt ja minusta painopiste on korkeammalla kuin vanhassa, minkä kyllä huomaa liikutellessa ja savisissa pitkittäisurissa.

En kyllä osaa sanoa että mikä toinen pyörä olisi omaan käyttööni parempikaan, joten tämän kanssa täytyy pärjätä.

Mukava lukea jos Jukka malttaa kirjoitella tänne vertailuhavaintojaan.
 
Sport-moodilla kone vähän juputtaa 3-4000 kierroksella. Touring-moodissa ei. Nähtävästi "dynamic" kaasuvaste (oletuksena sport-moodissa) aiheuttaa sen, että jo pienellä kapulankierrolla yritetään ottaa enemmän vääntöä kuin kuski ehkä tarkoittaakaan. En ole sportilla juurikaan ajellut, touring- ja täysitehoiseksi asetettu enskamoodi ovat olleet käytössä. Medium-kaasuvasteella veto on sujuvampaa. Tehoihinhan se ei vaikuta, laite yrittää kernaasti takikselle vielä sadassakuudessakympissä nelosella, jos vähänkin on kinkamaa tiessä.

Ajattelin mainita jos joku laitetta kokeilee ja ihmettelee.

Toistaiseksi ei ole valittamisen aihetta, paitsi tietysti se, että painoa saisi olla 50kg vähemmän pehmeälle alustalle, mutta sama vika on kaikissa isoissa matkalehmissä.
 
9000 km takana. Mitään häiriöitä ei ole ollut. Pari havaintoa: painopiste on vanhaan verrattuna selvästi korkeammalla, mikä tekee hidasajosta kiikkerämpää. Siihen tottuu ja oppii pitämään pyörän tarkemmin pystyasennossa. Kai se on se hinta isommasta maavarasta.

Etuosa ja pleksi suojaavat aika hyvin. Vanhalla kytkin takkiin sähköt jo 16-17, nyt ei ollut tarvetta vielä 11-12 asteessa.

Itikat tarttuu pleksiin lujasti, ehkä joku 5sateesta-käsittely auttais.

Mittariston lasi (tai mikä muovi lienee) on todella vaikea puhdistaa. Vähänkin sivusta katsottaessa siinä näkyy täpliä, ihan kuin siinä olisi suojamuovi (kuten kännyköissä) vielä paikallaan. Jos olisi, niin kai siinä olisi lärpäke jossain reunassa poistamista varten. Läikät eivät juurikaan näy taustavalon alueella, mutta ikävää kun (kallis) näyttö on siivottoman näköinen. Merkillistä että visiirin saan helposti puhtaaksi miedolla astianpesuliuokselle, mutta näyttöön sitä ei voi käyttää. Ehkä siihen joku ratkaisu löytyy.

Ensi viikolla olis tarkoitus asentaa reginan huoltovapaat ketjut ja uusi eturatas. Saapa nähdä pääsrekö rasvauksesta eroon.
 
Mittariston lasi (tai mikä muovi lienee) on todella vaikea puhdistaa. Vähänkin sivusta katsottaessa siinä näkyy täpliä, ihan kuin siinä olisi suojamuovi (kuten kännyköissä) vielä paikallaan. Jos olisi, niin kai siinä olisi lärpäke jossain reunassa poistamista varten. Läikät eivät juurikaan näy taustavalon alueella, mutta ikävää kun (kallis) näyttö on siivottoman näköinen. Merkillistä että visiirin saan helposti puhtaaksi miedolla astianpesuliuokselle, mutta näyttöön sitä ei voi käyttää. Ehkä siihen joku ratkaisu löytyy.


Kokeile kynnellä reunasta jos on suojakalvo vai ei.

Onhan noihin lasisia näytönsuojia olemassa kuten kännyköihin. Pistä semmonen.
 
Kokeile kynnellä reunasta jos on suojakalvo vai ei.

Onhan noihin lasisia näytönsuojia olemassa kuten kännyköihin. Pistä semmonen.
Kokeilin jo kynnellä mutta ei löytynyt muovin reunaa. Näytönsuojia löytyy pariltakin toimittajalta, materiaalia ei mainittu. Tietysti läikät pitäisi saada ensin pois.

Eihän ne toimintaan vaikuta, mutta tuntuu vähän samalta kuin rasvatahra uusissa farkuissa.

Edit...tallin kaappia katellessa osui vanha Masinol-pullo eteen. Koska isopropanolia käytetään muovisten silmälasilinssien puhdistukseen, niin laskeskelin että viina kuin viina, masinolia paperipyyhkeeseen ja kas, läikät lähti oitis kevyesti pyyhkimällä.

Nyt vois laittaa sen suojakalvon. Olis hyvä jos ei pesussa tarvis kovin monia kemikaaleja.
 
Viimeksi muokattu:
Kympin hujakkaa näkyvät olevan näytönsuojat ebayssa. Lasia ne kai on kuten kännyköissäkin käytettävät.
 
Kympin hujakkaa näkyvät olevan näytönsuojat ebayssa. Lasia ne kai on kuten kännyköissäkin käytettävät.
Nämä Speedoangelsin nanolasit on esim. aivan loistavia. Mulla SF:ssä on tällainen ja zumo xt:ssä myös.
C9299965-1540-468B-A885-04BDAA30BB6F.jpg
 
Itikat tarttuu pleksiin lujasti, ehkä joku 5sateesta-käsittely auttais.

Käytä tätä ja ylläty:

https://tolu.fi/tuote/tolu-lasi-ikkunaspray-500-ml/

Sisältää ihan vain entsyymejä eli on turvallinen muoveille. Tällä olen hinkannut auton tuulilasit, muoviset ajovalot, kypärän ja sen visiirin sekä silmälasit puhtaiksi. Niin ja rosterisen grillin ulkopinnan pyyhin tuolla myös roiskeista puhtaaksi.

Kypärän visiirin putsaan vain ajoon lähtiessä eli ötökät ovat parhaimmillan kuivaneet useamman viikon kiinni. Niin vaan visiiri muuttuu kirkkaaksi kertapyyhinnällä.

Ikkuna-Tolun kaveriksi sitten pelkästään uudesta sellusta tehtyä Lambi talouspaperia (= ei sisällä uusiokuidun mukana tulevaa hiekkaa). On ainoa Suomessa tehty talouspaperi joka on valmistettu neitseellisestä kuidusta. S-Marketista löytyy toki Puolassa tehtyä vastaavaa, merkkiä en muista.

Koko huoltosetti Made in Finland ja maksaa lähimmästä K-Supermarketista hankittuna alle kympin.
 
^pitääpäs kokeilla. Itikka-lasol tiivistekään ei tehonnut häävisti vähän lantrattuna eikä raakana. Mukavaa jos ei tarvi kaikkia itse kokeilla.
 
Käytä tätä ja ylläty:

https://tolu.fi/tuote/tolu-lasi-ikkunaspray-500-ml/
Ikkuna-Tolun kaveriksi sitten pelkästään uudesta sellusta tehtyä Lambi talouspaperia (= ei sisällä uusiokuidun mukana tulevaa hiekkaa). On ainoa Suomessa tehty talouspaperi joka on valmistettu neitseellisestä kuidusta.
Rupesin paperinvalmistusta tuntevana tuota vähän miettimään. Neitseellinen kuitu on tietty ok, mutta miten hiekan määrä lisääntyy kierrätyskuitua käytettäessä? Massahan menee toistamiseen pyörrepuhdistuksen kautta valmistusprosessiin niin eikö se pikemminkin vähene. Huokoisuus ja lujuus on tietty eri asia ja neitseellinen kuitu on yleisesti ottaen aina parempi. Näinollen tuotteesta saadaan pehmeämpi kun se kestää käsittelyä prosessissa paremmin.

Mutta muuten tuo vinkki Lambista on oikein hyvä. Kiitos siitä :thumbup:.
 
Rupesin paperinvalmistusta tuntevana tuota vähän miettimään. Neitseellinen kuitu on tietty ok, mutta miten hiekan määrä lisääntyy kierrätyskuitua käytettäessä? Massahan menee toistamiseen pyörrepuhdistuksen kautta valmistusprosessiin niin eikö se pikemminkin vähene. Huokoisuus ja lujuus on tietty eri asia ja neitseellinen kuitu on yleisesti ottaen aina parempi. Näinollen tuotteesta saadaan pehmeämpi kun se kestää käsittelyä prosessissa paremmin.

Mutta muuten tuo vinkki Lambista on oikein hyvä. Kiitos siitä :thumbup:.

Kierrätyskuidussa on enempi tuhkaa -> enempi tuhkaa viiralla.
 
Back
Ylös