• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MV Agusta Brutale

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Turder

New member
Brutale_1078RR.jpg

MV Agustalla on uutuusmalli kaudelle 2008: Brutale 1078RR

Yleisesti,  speksit ja iso kuva.

Kyseessä siis hieman päivitetty versio aiemmasta 910 Brutalesta. Tarjolla nyt isompi 1078cc kone ja sen myötä parempi suorituskyky:
- 154hp ja 117Nm
- Huippunopeutta 267km/h
- Kuivapaino 185kg

Luistokytkin on nyt samanlainen kuin F4-sarjan kyykyissä. Alustassa Marzocchin osia, uudet Brembon radiaalijarrut ja Brembon vanteet. Putkirunko on säilynyt samana kuin 910:ssa.

Juuh, saattais olla "ihan" maukas laite. Tehojen puolesta taitaa olla paras n. 1000cc-nakuista. 910 Brutale oli jo mahtava ajella niin tässä olisi nyt samaan ketterään pakettiin saatavilla enemmän löylyä koneeseen ja paremmat jarrut. Hinnoittelun puolesta about samoissa kuin kilpailevat italot, Tuono R Factory tai Monster S4RS. EE-Speediltä saa reiluun 20 000€:oon

inlove.gif

huomionarvoista on se, mihin hintaan nyt saa vanhoja 910 R tai S malleja. halvin käytetty on nettimotossa varmaan 18 tonnia, ja uuden saa 14500,-.,

Munakkaan näköinen kulkine, ainut mikä itseä tuossa häiritsee on tuo etuvalo - on vaan jotenkin liian kesy tuohon..

Komia näkönen peli. Noita ei varmaan tule Suomeen kovin montaa kappaletta, ikävä kyllä.

Tuttavalle tulee tommonen kuvan värityksellä. Saas nähdä miten italiaano pelittää. Fiiateissa on kuulemma ainakin paljon sähkövikoja.
biggrin.gif

joo, näytti halvin käytetty olevan noin 4000 tonnia kalliimpi.
biggrin.gif

No eihän italialaiset pyörät ikinä ole olleet mitään jälleenmyyntiherkkuja. varsinkin alussa hinta putoaa rajusti.

Brutale omasta mielestäni on upea pyörä, pelkkä idea siitä, että on nakupyörä hässäkkärungolla, ja jopa 50mm usd keulalla radiaalijarruin, toispuolisella takahaarukalla on suupieliä kostuttava idea. Ongelma on lähinnä uskon puute koneeseen. Epävarmuutta voisi koneen puolesta kestää jos se olisi jotain erikoista, mutta se on 'vain' nelipyttyinen pyörä. jotenkin se on liian lähellä Gixxereitä.... Olen yhä sitä mieltä, että MVagustan pitäisi tehdä 5 pyttyisiä koneita. se kyllä pistäisi kaikki pyörävalinnat uuden harkinnan eteen.

Lämmittelen vähän vanhaa ketjua kun en jaksa uutta perustaa.

1078RR muuttui täksi kaudeksi 1090RR:ksi, vaikka tilavuus on yhä sama 1078cc. Koeajoin keväällä molemmat Brutalet (990R ja 1090RR) ja tykkäsin kovasti. Ehkä sellainen terävyys ja räyhäkkyys on hävinnyt, mitä mm. 910-mallissa oli. Tehoa näissä uusissa on kuitenki enemmän. 1090RR:ssä 144hp.

Nyt MV on fiksaillut 1090RR:ään pieniä päivityksiä ja tuloksena Brutale Cannonball:

main.jpg

Uusi ECU, sylinterikansi, nokat, venttiilit ja putkisto = 165hp. Lisänä vielä vähän hiilikuitua...  
buttrock.gif

Mä en jostain syystä osunut messuilla MV Agustoja saatikka KTM:ä katsomaan
sad_orig.gif
. MV Agusta vois olla hyvä vaihtoehto Ducatille, koska se on huomattavasti halvempi pitää ja huollattaa
nixweiss.gif
..

Kävin viime syksynä koeajamassa Brutalen, siis ihan sairaan hyvä pyörä ajaa... ja mitkä äänet (Arrowin titaaniputkisto + vaimennin) tuli touhutippa housuun
biggrin.gif
Vahinko et hinta on niin kova köyhälle.

Brutale-mallisarja on kyllä melko sekava, miettii vaikka tulevan 1-2 vuoden sisällä uudehkon käytetyn Brutalen ostoa ja sitä nettiselauksen määrää. On 910, 920, 990, 1078, 1090... Mallinimi ei aina mene kuutioiden mukaan. On ässää, ärrää ja tuplaärrää
nixweiss.gif

Muutenhan nuo on loistavia pyöriä ja se on pääasia. Sellainen jatkuvan mopokuumeen pyörä. Olen koeajanut em. malleista yli puolet ja uusimmat ovat ehkä vähän laantuneet agressiivisista 910-versioista.

^eiköhän toi mallikirjo ala selviämään kunhan saavat ylivuotiset vanhat mallit myytyä alta pois. Eri versioita on tosiaan esim. F4:sta tehty tuhottomat määrät.

920 on mun mielestä hyvä eikä suinkaan tarpeeton veto. Onhan siinä lukuisia uudistuksia esim moottorissa verrattuina vanhaan 910:een ja toisaalta mm.uusien mallien sirisevät peilit on vaihdettu vanhanmallisiin. Vanhan bruten räyhäkkyyttä on karsittu, mikä varsinkin meikäläisen tyyppiselle köröttelijälle on vaan hyvä juttu. Tuskin maltan odottaa tyyppejä
062802moto_prv.gif

Hienoja pelejä mutta vähän tarjolla käytettynä. Ulkomaan myyntisivustot on läpikäyty ja sieltä tietty löytyisi mutta ihan vielä ei viitsi sieltä hankkia.Tullin sivuilta katselin enkä löytänyt kuin yhden tuonti- Brutalen.
Muutama uusi ylivuotinen on näköjään myynnissä, siinä olisi tietty oiva vaihtoehto ellei sopivaa käytettyä löydy...! Oikeastaan Mv on ainut merkki mikä saa innostumaan jo (kertaalleen)lopahtaneen harrastuksen jatkamista. MotoMorini olisi tietty ollut vaihtoehto mutta mutta...

Itsellä 910R-07 ja uudemmat mallit kokeilleena mielestäni tuo 910 räyhäkyys on jotenkin kiehtovaa. Ei uudemissa mitään vikaa ole, eteenkään 1090:ssä mutta niistä on tehty vähän pystympiä ja "pehmeempiä" ajaa mikä ei taas sovi minulle..
cool.gif

^ Nimenomaan. Onhan Brutalen oltava brutaali ;)
3 kesää on nyt takana ja täytyy sanoa että virnistys ei ole kadonnut.. MV
bowdown.gif

Olin kovaa vauhtia menossa lauantaina ajamaan isompaa ja pienempää Brutalea, mutta melkoinen pettymys iski paikan päällä.

Pyörä on selkeästi, mallia-kääpiö.
mad.gif

Ei mitään toivoakaan saada kunnon ajoasentoa ja jäi sitten pyörät ajamatta.
033102ass_1_prv.gif

"Huonosti" suunniteltu tankki ja tiukka polvikulma teki asennon mahdottomaksi.

Back