MV Agusta Brutale

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo mullaki keskeyty matka viikko sitten kesken PK:n. :grin:

Yksi bensapumpun letkuista kirjaimellisesti räjähtäny tankin sisälle ja ei saanu sen takia nostettua bensanpainetta = ei bensaa koneelle. Taitaa olla Agustan ja vissiin vanhemman Tuononkin yleinen ongelma? Joku kämmänny jossaki ku vääränlaista letkua...

No eipä siinä muuta ku pätkä uutta bensaletkua ja uus bensapumpun tiiviste.
 
Minulla seisoo laite edelleen korjaamolla. Pitäs kuulemma laakeria ruveta etsimään.... on hidasta touhua. No, huomenna reissun ja kesäkuun alkupäivinä jos saisi brutuksen takaisin... pitäsköhän ostaa japsipyörä :right:
 
Onhan tuosta takalaakerista mainittu täälläkin useasti... Turha siinä on pyörää syyttää jos joku on vetäny ketjut/pultit liian kireelle tai työntäny paskaa sinne painepesurilla.

p.s. veitkö tuusmotor vai?
 
Juu, Tuusmotorissahan se seisoo. Jos ensi viikolla saisivat laakerin niin pääsisi ajelemaan kesäkuun alussa uudella innolla...
 
Onkos täällä kellään tuota Brutale Dragster RR versiota? Jostain syystä polttelis tommonen laitos. Missään ei taida päästä koeajamaan täällä kotomaassa?
 
Onkos täällä kellään tuota Brutale Dragster RR versiota? Jostain syystä polttelis tommonen laitos. Missään ei taida päästä koeajamaan täällä kotomaassa?

Eipä taida olla ku yks tai kaks suomessa, MP messuilla oli omasta muistikuvasta yks semmone... Mutta siinäkää ei saanu ees ottaa kylmiätyyppejä.

Eikä ollu MP-Racing:llä ainakaan liikkeessä kun siellä eilen kävin.

Ittee kiinnostas kanssa...
 
Eipä taida olla ku yks tai kaks suomessa, MP messuilla oli omasta muistikuvasta yks semmone... Mutta siinäkää ei saanu ees ottaa kylmiätyyppejä.
Sä et vaan pyytäny nätisti. :D
MP messuilla oli MP-Racingin osastolla punainen RR ja musta "perus" Dragter.
Koe-istuin ne molemmat Dragsterit useaan kertaan kun vierekkäin olivat.
Kovin komia laite ja hiukan polttelis keventää lompakkoa vaan aika kompakti ajoasento ja ei juuri liikkumavaraa.
196cm kuskille ei oikeen tuntunut sopivan.
Dragster RR hinnalla saisi KTM SuperDuke R 1299 ja vaikka on painavampi tuo Kotari niin potkua on myös kivasti ja todella mukava ajoasento ja paino ei juuri tunnu ajaessa.
Tosin Dragsterillä en ole ajanut metriäkään, niin eron voisi ehkä huomata, jos molempia pelejä saisi kokeilla peräkkäin.
 
Viimeksi muokattu:
Sä et vaan pyytäny nätisti. :D
Koe-istuin ne molemmat Dragsterit useaan kertaan kun vierekkäin olivat.
Kovin komia laite ja hiukan polttelis keventää lompakkoa vaan aika kompakti ajoasento ja ei juuri liikkumavaraa.
196cm kuskille ei oikeen tuntunut sopivan.

Itellä mittaa 20cm ja emännällä 30cm sua vähemmän, eli tila tuskin on ongelma. Tossa vaan olis ehken semmonen sopiva kompromissi kaikkee räyhässä paketissa.
 
Ei se ainakaa näyttäny kauheesti pienemmältä ku tuo 910... Ja siinä itselle aivan sopivat ergonomiat vaikka mittaa 192cm kanssa.
toi Dragsterin penkki on vaan kovin erinlainen kuin muissa fillareissa.
Juuri sen penkin- ja peräntakia se näyttää niin pornolta.
Lyhyemmän matkan kruisailuissa tuskin haittais.
Itse teen mopolla myös ulkomaanreissuja ihan vaan huvikseni niin montaa päivää putkeen en tossa penkissä viihtyis.

Tosin jos on 22kiloeuroa heitää pyörään, niin ehkä voi ostaa toisen fillarin myös sopiviin tarkoitusperiin.
Oma budjetti ei riitä tällähetkellä moiseen :D
 
toi Dragsterin penkki on vaan kovin erinlainen kuin muissa fillareissa.
Juuri sen penkin- ja peräntakia se näyttää niin pornolta.
Lyhyemmän matkan kruisailuissa tuskin haittais.
Itse teen mopolla myös ulkomaanreissuja ihan vaan huvikseni niin montaa päivää putkeen en tossa penkissä viihtyis.

Tosin jos on 22kiloeuroa heitää pyörään, niin ehkä voi ostaa toisen fillarin myös sopiviin tarkoitusperiin.
Oma budjetti ei riitä tällähetkellä moiseen :D

Listahinta näyttäs olevan alle 17500€. Mistä sä ton 22k€ pierasit?

Edit. Oho, katoin verotonta hintaa...22k€ näyttää olevan veroineen..douh...
 
Nyt o Rutale taas liikenteessä. :jippikaijee:

+ keulahuolto ja isohuolto tehtynä.

Isot kehut MJL:lle
 
Eli ei jää yhtään liukuputkee näkyviin? Käytännössä varmaan tuollaisessa tapauksessa pohjaa kun liukuputkea on n. 1mm näkyvissä.

Eli hyvin on vielä varaa, vedin "endot" ja jäi 4-5mm liukuputkea jäljelle.

Painaumat mitkä itse mittasin tossa:

Staattinen: 18mm
Kuski päällä: 30mm (tämä tosin ilma ajokamoja)

Yhe clickin laitoin compia lisää, säätää sit motoparkis enemmän (jonku enemmän osaavan/ymmärtävän kanssa). Ainaki tuntuu tällä hetkellä hyvältä, eikä sukeltele, yli/aliohjaa.
 
Eli hyvin on vielä varaa, vedin "endot" ja jäi 4-5mm liukuputkea jäljelle.

Painaumat mitkä itse mittasin tossa:

Staattinen: 18mm
Kuski päällä: 30mm (tämä tosin ilma ajokamoja)

Yhe clickin laitoin compia lisää, säätää sit motoparkis enemmän (jonku enemmän osaavan/ymmärtävän kanssa). Ainaki tuntuu tällä hetkellä hyvältä, eikä sukeltele, yli/aliohjaa.

Eiku siis kysyin sulta, että eikö jääny liukuputkee näkyviin? Jos jäi tuo 4-5mm niin on joko pohjannut tai ainakin ollut hydraulistopparin alueella. Vakiokeulahan ei varsinaisesti pohjaa mekaanisesti kovinkaan helposti, koska siellä on tuo hydraulistoppari loppujouston alueella. Tyypillisesti ehkä joku 10-25mm on se alue jouston lopussa, jolla hydraulistoppari rajottaa keulan painumista.

Onko sulla tuo sama painauma sekä keulassa, että perässä? Jos on varaa niin voisit keulasta ottaa 5 kierrosta esijännitystä pois, jolloin painuma olisi edessä 35mm ja siten paremmin tasapainossa perän kanssa. Takana tuo n. 30mm on ihan hyvä.
 
Eiku siis kysyin sulta, että eikö jääny liukuputkee näkyviin? Jos jäi tuo 4-5mm niin on joko pohjannut tai ainakin ollut hydraulistopparin alueella. Vakiokeulahan ei varsinaisesti pohjaa mekaanisesti kovinkaan helposti, koska siellä on tuo hydraulistoppari loppujouston alueella. Tyypillisesti ehkä joku 10-25mm on se alue jouston lopussa, jolla hydraulistoppari rajottaa keulan painumista.

Onko sulla tuo sama painauma sekä keulassa, että perässä? Jos on varaa niin voisit keulasta ottaa 5 kierrosta esijännitystä pois, jolloin painuma olisi edessä 35mm ja siten paremmin tasapainossa perän kanssa. Takana tuo n. 30mm on ihan hyvä.

Takana oli n. 25mm, vaikeempi mitata näin yksikseen. :D

Ja tosiaan juu vähä vauhdikkaammassa ajossa (kadulla) jääny liukuputkea näkyviin 30-40mm...
 
Takana oli n. 25mm, vaikeempi mitata näin yksikseen. :D

Ja tosiaan juu vähä vauhdikkaammassa ajossa (kadulla) jääny liukuputkea näkyviin 30-40mm...

Ok, painumat siis suhteessa toisiinsa ihan ok, tosin mun makuun sais olla viitisen milliä molemmissa päissä enempi, mutta nuo nyt on lähinnä makuasioita.
 
Pitkästä aikaa muutama havainto Rutaleista (ja Agustoista ylipäätään).

Jos satut omistamaan vanhakopan, ihan sama onko F4 vai B4 niin tarkasta onko jakoketjun kiristäjän runko hopean värinen.
Jos on nakkaa se paska-aholle ja pane musta kiristäjä, osanumero 8000A5206, tilalle.
F4sta, varsinkin tonnisista, tahtoo murtua vanhan kiristäjän rungon alumiini plungerin hammastukseen vastaavan kynnen akselin ympäriltä. Uudemmassa kiristäjässä on huomattavasti enemmän ainetta akselin reiän ympärillä.

Brutalessa on vähän miedommat nokat joten kiristäjän runko ei niinkään murru, mutta olen nähnyt jo kaksi seiskapuokkia joista kynsi yrittää kääntyä suuntaan johon sen ei ole tarkoitus liikkua ja se halvaantuu jumiin.
Ts. mosa ei räjähdä samantien, mutta kiristäjän asema ei muutu ja ketjun viruessa siihen tulee väljää ja ääni pahenee - jos joku kivikorva ajaa sitkeästi voi se kai lopulta hyppiä ylikin.


Toinen juttu koskee SPU yksikköä, eli lootaa joka jakaa käyttösähköä valoille, flektille yms. samassa kotelossa on sulakkeet.
Jos se on alkuperäinen (sininen tausta) usko suosiolla ja vaihda se upgreidattuun osaan.
Se särkyy 2003 - 2008 väliltä lopulta varmaan kaikista. (Oireina sähköjen sekoilu, esimerkiksi valot palavat ja flekti pyörii vaikka avaimet pois lukosta, vilkut toimivat miten sattuu yms. Kuten normo sähköissä olisi releiden päävirtakärjet hitsanneet kiinni, paitsi tuossa lootassa ei ole vaihdettavia releitä.)

Korvaavia lootia (joka ei ole kai särkynyt keneltäkään) on kaksi erilaista.

8A00A9615 pyöriin joissa VIN päättyy yhtäsuureen tai pienempään numeroon kuin: 004321 (EU) tai 100421 (US)
8A00A9300 pyöriin joissa VIN päättyy yhtäsuuren tai suurempaan numeroon kuin: 004322 (EU) tai 100422 (US).

Panin Amerniikan sarjanumerot myös, joskaan en tiedä onko Pölhölän tuonteja montaakaan maassa, kaverini Rutale poissulkien, josta loota alkoi kiukuta myös.

Omani posahti Trondheimissä, joten jos mopolla käy kotinurkkien nakkikiskaa kauempana kannattaa pömpeli vaihtaa suosiolla ennakkohuoltona.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös