• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Naapuri naputtaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzufani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
meillä talossa on myös aika paljon mummeleita ja paappoja jotka jaksaa valittaa ihan mistä vaan..
kysyin etukäteen taloyhtiön kokouksessa porukalta että voisinko joskus satunnaisesti pitää pyörääni sisäpihalla (joka polkupyörien ja talonmiehen tarvikkeiden parkkiksena toiminut jo useita vuosia) - sain kamalan kielteisen kaakatuksen vastaukseksi vanhuksilta. jotenkin jäi sellainen kutina että ovat raasut varmoja että heidät ammutaan kotiovella jos moottoripyöriä pääsee pihalle. autoja siellä saa satunnaisesti parkkeerata kummiskin.
eli kiitokset medialle motoristien mustamaalauksesta.. ei tässä kauheasti auta vaikka availen ovia ja juttelen mukavia naapureille kun ennakkoluulot ovat juurtuneet heissä niin syvälle..
confused_orig.gif

J*malauta, mitä ämmiä.
mad.gif
Tapauksessasi on selvästikin äidiltä ja tyttäreltä päässyt unohtumaan ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaisen lausahdus: Tavara tykkää kun sitä käytetään.
tounge.gif
Eiköhä se oo enempi ongelma ettei käyttäjiä todellakaan oo
wink.gif
Ja tässä nimenomaisessa tapauksessa en todellakaan itsekään suostu ilmoittautumaan käyttäjäksi.
crazy.gif
No, eiköhän se voisi juuri ja juuri höyläys onnistua, kun laittaa vaikka tyttärelle paperipussin päähän (äiti on varmaan jo todella härskiintynyttä tavaraa). Jos tämä sitten kysäisee: "kai minussakin on joku positiivinen asia, jonka takia minua höyläät?", siihen voi vastata "kyllä, mutta otan sen kohta ulos".
eek.gif

Ite oon huomannu, että tollasille sössöttäjille on parasta vastata, niin ku pikkuvauvalle: " Voi voi...Tuntuuko susta pahalta, ku tää moottoripyörä on tässä?...Tulisko sulle parempi mieli, jos veisin tän muualle?... Alkoko sun päivä vähän harmillisesti, ku näit, että täällä on motskari häiritsemässä?..." jne...

Tuntevat itsensä hyvin nopeasti aika noloks ja häipyvät lässyttämästä ja ehkä jopa tajuavat, miten turhasta asiasta urputtavat.

Niin no joo... Jos valittaja on 210cm pitkä anabolisia steroideja syövä kersantti, ni sit ehkä yhtyisin kuitenkin hänen mielipiteeseensä mopon väärästä sijoituspaikasta.
tounge.gif

Ite oon huomannu, että tollasille sössöttäjille on parasta vastata, niin ku pikkuvauvalle: " Voi voi...Tuntuuko susta pahalta, ku tää moottoripyörä on tässä?...Tulisko sulle parempi mieli, jos veisin tän muualle?... Alkoko sun päivä vähän harmillisesti, ku näit, että täällä on motskari häiritsemässä?..." jne...

Tuntevat itsensä hyvin nopeasti aika noloks ja häipyvät lässyttämästä ja ehkä jopa tajuavat, miten turhasta asiasta urputtavat.

Niin no joo... Jos valittaja on 210cm pitkä anabolisia steroideja syövä kersantti, ni sit ehkä yhtyisin kuitenkin hänen mielipiteeseensä mopon väärästä sijoituspaikasta.  
tounge.gif
Just noin!
mad.gif

Meillä oli miehen pyörä parkissa talomme lähettyvillä. Se on ihan uus Kawa ja kehrää aika hiljakseen. Paikaltaan liikkui ehkä kerran viikossa ja lupa oli kysytty isännöitsijältä. Kohta ilmestyi lappu postilaatikkoon jossa pyydettiin yhteydenottoa isännöitsijään.
Taloyhtiön kokouksessa oli tullut valituksia kun kaverimme käyvät mopoillaan siinä talon edustalla ja jopa ihan oven edessä. Noh... totuushan tietty on se että tämä kaverimme on käynyt parkkipaikalla kaksi kertaa joka siis on jonkin verran kauempana eikä talojen edustalla ja mun oma pieni pyörä oli miehen pyörän vieressä kerran kun lähdettiin reissuun ja sitä oli siitä helpompi pakata.
Ei siinä mitkään omat kertomukset auttaneet isännöitsijälle kun kerran vanhukset ovat päättäneet että kaverit ne ramppaa siinä pyörineen  
veryangry.gif

Otti kyl sen verran päähän kun tuollaista sontaa syöttävät että lopetin sitten tämän tervehtimisen kokonaan paria henkilöä lukuunottamatta. Ehkä vähän lapsellista käytöstä mut en kyllä jaksa hymyillä kun selkään puukottavat. Kävi kyllä mielessä et saavatko ne siellä kokouksessa syöttää ihan mitä puppua tahansa, seuraavaks tulevat kertomaan että meillä metelöidään, porataan petoniporalla keskellä yötä, rikotaan paikkoja jne.. eikä meillä ole sit siihen mitään puolustautumista  
mad.gif

Lopputulos: vuokrattiin parkkipaikalta toinen paikka meille jossa pidetään pyöriä tai siis nykyään enää yhtä pyörää mut kaippa joku näkee siitäkin vaivaa, seuraavaa kokousta odotellessa...

15 Perheen rivitaloyhtiön asukkaana ei ole ollut mopon paikoituksesta pahaa verta syntynyt. Aikoinaan kun ekan pelin hankin , kysäisin isännöitsijältä ja naapureilta mahdollisuudesta
paikoittaa pyörä kämpän oven pieleen. Eikä kellään ollut asiasta mitään vastaansanomista. Vastavuoroisesti en käynnistele ja lämmityskäyttöjä harrasta k.o paikassa , vaan kiltisti tuuppaan pelin parkkipaikan perille ja siellä vasta suoritan starttitoimenpiteet.
Myöskin "epäsovinnaisiin" kellonaikoihin tapahtuneet kotiinpaluut ,
(näitähän riittää , kun vuorotyöläinen olen ) hoidetaan kone hyvissä ajoin tumpaten ja siitä rullaten parkkiin.
sport05.gif

Ei kai nyt sentään rivarissa voi tulla sanomista pyörän parkkeerauksesta oman oven pieleen??? Tiellä se ei ainakaan ole, silloinhan joutuis kieltämään valittajaa ramppaamasta meidän ovella. Tuon yöllä käyttämisen tietysti jo paremmin ymmärtää häiritsevän joitakin. Itse en ainakaan edes ajatellut kysyä keneltäkään, saanko pitää pyörää omassa pihaläntissä kun muutettiin rivariin (en liiku sillä öisin).

Täällä talossa joku otti asiakseen soittaa isännöitsijälle siitä että "autohalliin on ilmestynyt joku moottoripyörä!".. Herranjestas. Pyörä tosiaan oli mun omassa, maksetussa, ruudussa.
Mulla oli aikoinaan sama homma. Eli omassa vuosia käytössä olleessa vuokraruudussa kun kerran oli moottoripyörä, niin valitusta tuli. Kävi ilmi että pappapartio oli joskus vuonna 1 ja 2 jo nuijinut pk-paikan sääntöihin pykälän, jossa nimenomaan mainitaan, että ruutua saa käyttää vain auton paikoittamiseen.

Voi kyllä sanoa että tuolloin aavistuksen vitutti, kun katseli viereisiä ruutuja joissa osassa lahosi joku ilman pyöriä makaava raato ja toisessa oli jonkun papan traileri.

Ei mene minulla jakeluun miten se on kenenkään etu, jos pidän autoa ruudussani ja mopoa kadun varressa vs. mopoa ruudussa ja autoa kadun varressa. Lopputulos on mielestäni täysin sama.

Nykyään onneksi on oma hallipaikka, jossa mopo on saanut olla rauhassa ja kitinöitä ei ole kuulunut.

Kun vanhat kävyt/harput alkaa hyppiä nenille, se ei useinkaan ole kateutta vaan silkkaa huomionkipeyttä. Kun oma elämä pyörii neljän seinän sisällä, eikä sukulaiset enää jaksa tulla katsomaan ja kuuntelemaan loputonta sairaskertomusta, niin sitten huomiota ja omaa tärkeyden tunnetta pitää hakea tuollaisesta kerrostalokyttäämisestä ja ruikuttamisesta.

Keitä äijälle pullakahvit ja kutsu se katsomaan mopoa lähempää. Luulis tokenevan.
wink.gif

Kun itse istuu hallituksessa ja vielä parempi jos pj:nä, niin kumman vähässä ovat nämä valittajat olleet. Alakerran muijaltakin loppu valitukset meitin natiaisista kuin veitsellä leikaten ja moposta tai prätkästä ei kukaan ole koskaan (uskaltanut?) mitään narissut, pikemminkin päin vastoin pyörää ihastellen ja ajokelejä toivotellen
tounge.gif

No tietty pienenä varjopuolena sitä saa sitten kuunnella näiden narisijoiden valituksia toisista talon asukkaista, milloin joku bilettää liian myöhään, toinen käy suihkussa tai kolmas poraa taulua seinään
confused_orig.gif

Kun itse istuu hallituksessa ja vielä parempi jos pj:nä, niin kumman vähässä ovat nämä valittajat olleet. Alakerran muijaltakin loppu valitukset meitin natiaisista kuin veitsellä leikaten ja moposta tai prätkästä ei kukaan ole koskaan (uskaltanut?) mitään narissut, pikemminkin päin vastoin pyörää ihastellen ja ajokelejä toivotellen
tounge.gif

No tietty pienenä varjopuolena sitä saa sitten kuunnella näiden narisijoiden valituksia toisista talon asukkaista, milloin joku bilettää liian myöhään, toinen käy suihkussa tai kolmas poraa taulua seinään
confused_orig.gif
Kuulostaa tutulta
smile_org.gif

Naapuriin muutti kaksi vuotta sitten pari akkaa, äiti ja vanhapiikatytär. Heti alkajaisiksi tämä kaksikko päätti alkaa valittaa kaikesta, ensin meille, sittemmin muutamille muillekin naapurustossa. Moottoripyöräni on heille tietenkin kamala kauhistus, vaikka se seisoo omassa pihassani. En kuulemma saisi ajaa heidän talonsa ohikaan. Sitä eivät saisi tehdä edes lapset polkupyörillä tai rullaluistimilla. Itse asiassa minua on kielletty olemasta pihallani, koska siitä näkee heille.
Oletko kokeillut merkitä talon edustan vaikka mustalla kumiviivalla, ihan vain, että tiedät olla enää siitä kulkematta
biggrin.gif

Naapuriin muutti kaksi vuotta sitten pari akkaa, äiti ja vanhapiikatytär. Heti alkajaisiksi tämä kaksikko päätti alkaa valittaa kaikesta, ensin meille, sittemmin muutamille muillekin naapurustossa. Moottoripyöräni on heille tietenkin kamala kauhistus, vaikka se seisoo omassa pihassani. En kuulemma saisi ajaa heidän talonsa ohikaan. Sitä eivät saisi tehdä edes lapset polkupyörillä tai rullaluistimilla. Itse asiassa minua on kielletty olemasta pihallani, koska siitä näkee heille.
Oletko kokeillut merkitä talon edustan vaikka mustalla kumiviivalla, ihan vain, että tiedät olla enää siitä kulkematta
biggrin.gif
toi on iha hyvä
tounge.gif

Olen asunut 2,5 vuotta rivitalossa ja meidän taloyhtiöön on ilmeisesti sattunut parhaat mahdolliset naapurit. Suurin osa on eläkeläisiä ja tulevat mielellään mopoani katsomaan. Bilettääkin saa ihan rauhassa, ei kuulema häiritse ollenkaan, eikä tarvitse siihen lupaakaan pyydellä. Muutenkin autellaan toisiamme milloin missäkin asioissa esim. lomamatkojen aikana kastellaan toistemme kukkia yms.
Ja kun useampi 'pelottavan' näköinen HD-mies tulee minua hakemaan ajelulle, niin koko kadun väki on pyöriä ihailemassa
smile_org.gif

Edellisessä kämpässä (rivitalo) asustellessa joku piti iiisoa bemariaan taloyhtiön roskakatoksessa, enkä kuullut että siitä olisi kukaan nurissut. Ilmeisesti se oli siellä niin, ettei ollut roskakuskienkaan tiellä.
Mahto vaan muita yhtiön mopoilijoita nakertaa kun joutuivat pitämään moponsa sään armoilla kun herran bemari lymyili yksin katoksessa
smile_org.gif

Enivei, tuo nyt oli semmonen mesta pitää mopoa, että kyllä odottaisi valituksia tulevan liberaalimmassakin yhtiössä. Joskus vaan käy hyvä tuuri asukkien kanssa.

Back