• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkojen koko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veepee78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun tämä kokoasia vielä mietityttää ja kun en ole nahkahousuja ennen käyttänyt niin pitääkö sovittaessa ottaa huomioon mahdollisten alusasukerrastojen mahtuminen? Eli pitääkö porukka nahkahousujen alla ns pitkiä alushousuja ym..
cool.gif

Nyt kun tämä kokoasia vielä mietityttää ja kun en ole nahkahousuja ennen käyttänyt niin pitääkö sovittaessa ottaa huomioon mahdollisten alusasukerrastojen mahtuminen? Eli pitääkö porukka nahkahousujen alla ns pitkiä alushousuja ym..
cool.gif
aiheesta  lisää!  

Jennican  vastaus  (5.alhaalta) lienee  valaisee  
idea3.gif
Toivottavasti.  
biggrin.gif

Jotta nahkapuvun ostaminen ei mene liian helpoksi, niin siitä vielä sen verran, että sekään ei riitä, että koko ei ole yksiselitteinen, vaan siinä on vielä sekin, että eri merkit ovat erin mallisia ja kaikki merkit eivät vain passaa joka kropalle. Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.

Nimim,
"Melkein Keski-Eurooppaan nahkapuku ostoksille lentänyt pohjoisen tytsi"

No eikai tästä nyt liian suurta tiedettä pidä ainakaan harrastemielessä tehdä... Onhan se istuvuus toki tärkeää, mutta silti.

Tähän voisin tiedustella myös housuista... Ostin Richan Roadster Sliderit kokoa 56. Vyötärön kohdalta kiinnitys on melko löysä muuten housut tuntuu suht ok kokoisilta. Mietin vain että jos nahka venyy niin miten housujen koko sen jälkeen. Onko kullaan kokemusta näistä housuista koon puolesta ym sopivuudesta? Kysyn siksi, että minulla on mahdollisuus vielä vaihtaa pökät numeroa pienemmiksi.

Omat mittani vaatimattomat 188/90
smile_org.gif
Moro......

Ostin samat pöksyt koko 54.Takki on Monza kokoa 56.Olen sinua lyhyempi paino samoissa lukemissa.Kuulun niihin joilla tarvittaessa pysyy henkselitkin olkapäillä(eli ei kaljapullo hartiat).Takissa hihat OK.
Luulen, että valintasi on lähellä totuutta.Ellet todella pituuteesi nähden ole "persejalkainen".Huomio se, että pöksyjen alle pitää sopia muutakin kuin pikkupöksyt.
Nää kuuluu eri heimoon ne.Joille pitää olla puolisukua apuna, ETTÄ SAA NAHAT PÄÄLLE.
033102ass_1_prv.gif

Tietenkin valinnan teet itse.Kyllä mp-harrastuksessa pitää turhat paineet jättää pois esim.(liian pieni puku)
withstupid.gif

Dainesen Kirishima 1-osainen kokoa 50. Pituutta 178 cm ja painoa 80 kg. Isommin ei ole fläsää kroppaan kertynyt. Puku on kauttaaltaan tiukka muttei purista häiritsevästi. Käytännön kokemusta puvusta alkaa kertyä vasta keväällä.

jake

No eikai tästä nyt liian suurta tiedettä pidä ainakaan harrastemielessä tehdä... Onhan se istuvuus toki tärkeää, mutta silti.
Ei se mitään tiedettä olekkaan vaan ihan kokemuksen kautta opittua. Se on ihan jokaisen oma asia miten paljon kiinnostaa satsata varusteisiin ja niiden mukavuuteen. Jos mä maksan 1000e nahkapuvusta, niin sen on oltava hyvä ja just passeli mulle, eikä niin että housut roikkuu ja takki kiristää niin ettei voi hengittää. Eihän esim. kaikille passaa kaiken malliset kypärätkään. On se vaan mukavampi ja turvallisempi harrastaa, kun on oikeanlaiset ja oikean kokoiset varusteet.

Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.
Jep. Valinnanvaraa on todella vähän ja pituuden ja painon lisäksi vaikuttaa vielä rintavarustuskin. Tanakka nahkapuku ei muotoudu puskureihin - ei edes siellä saunassa...  
wink.gif

Mitat: 166 cm / 55 kg / D
Valinta: Dainesen Tribal, koko 44

Dainesen Eiffel olisi todennäköisesti ollut myös hyvä, mutta tarjolla oli vain koko 46 eikä Suomesta löytynyt pienempää. Eikä sivumennen sanoen löytynyt maailmaltakaan kevyen nettiseikkailun aikana.

Tässä vaiheessa vajaan viikon ajan omistettu puku istuu napakasti ja suojat ovat hyvin paikoillaan. Ainoa miinus on se, ettei jalka meinaa nousta riittävän korkealle notta pääsis turvallisin mielin kampeutumaan pyörän päälle... Siispä puku päälle ja venyttelemään. Kesään mennessä minä ja puku suoriudumme kevyesti splitistä  
biggrin.gif

Mutta lohdutukseksi voin kertoa, että onneksi teillä miehillä nahkapuvun ostaminen on paljon helpompaa kuin naisilla - varsinkin jos sattuu asumaan vielä etelässä.
Jep. Valinnanvaraa on todella vähän ja pituuden ja painon lisäksi vaikuttaa vielä rintavarustuskin. Tanakka nahkapuku ei muotoudu puskureihin - ei edes siellä saunassa...  
wink.gif

Mitat: 166 cm / 55 kg / D
Valinta: Dainesen Tribal, koko 44

Dainesen Eiffel olisi todennäköisesti ollut myös hyvä, mutta tarjolla oli vain koko 46 eikä Suomesta löytynyt pienempää. Eikä sivumennen sanoen löytynyt maailmaltakaan kevyen nettiseikkailun aikana.

Tässä vaiheessa vajaan viikon ajan omistettu puku istuu napakasti ja suojat ovat hyvin paikoillaan. Ainoa miinus on se, ettei jalka meinaa nousta riittävän korkealle notta pääsis turvallisin mielin kampeutumaan pyörän päälle... Siispä puku päälle ja venyttelemään. Kesään mennessä minä ja puku suoriudumme kevyesti splitistä  
biggrin.gif
..et o ajatellu sellasta ihoon maalattavia nahkoja.
tounge.gif
vois olla sun päällä aika villin näköset..
smile_org.gif
...hmmm..tosin nuo suojat taitais olla niissä malleissa aika puutteelliset.  
biggrin.gif

Tää löysi ainoan sopivan Richalta. Mallina Samourahi. Kokoa en tähän hätään muista... *Muista tarkistaa kotona*

Anyways... Ongelmaa oli jos jonkinmoista... Eka ei kokoja ole missään... Sitten löydät sopivan takin, niin housuja et saa jalkaan... Toisen merkkisissä ongelma tietenkin toisin päin... No, tissien kanssa mulla ei ongelmaa ollut... Ei silloin, eikä nyt
biggrin.gif

Richalta sitten löytyi tuo sopiva koko. Puku ei ollut kyllä lähelläkään sopivaa ostettaessa (nimim. en hengittänyt ekaan puoleen tuntiin, minkä matka kaupasta kotiin vei
tounge.gif
) Ekassa vesisateessa venyi sopivaksi...
Kuitenkin kropaltani olen suht normaali... 173cm/60kg. Ja perse ei ole hartioita leveämpi..

Paljonkohan tuolla messuilla olleisiin myyjiin uskaltaa luottaa kokojen suhteen? Meinaan sitä kun piti allrightilta koitella alpinestarssin stunt takkii mut ei heillä ollutkaan sitä. Joten kokeilin myyjän mielestä vastaavaa ja sopiva koko oli 58. Kysyin vielä että voiko luottaa että stuntti olisi myös 58:sina hyvän kokonen, vastaus oli että voi. (Kokeilemani "vastaava" takki oli joku uusi malli)

Mitä muut on mietä?
nixweiss.gif

Porissa en pääse takkia kokeilemaan, lähin olis varmaa turussa joten en viittis ihan heti lähtee pelkkää takkii koitteleemaan muutaman sadan kilsan päähän.
confused_orig.gif

Paljonkohan tuolla messuilla olleisiin myyjiin uskaltaa luottaa kokojen suhteen? Meinaan sitä kun piti allrightilta koitella alpinestarssin stunt takkii mut ei heillä ollutkaan sitä. Joten kokeilin myyjän mielestä vastaavaa ja sopiva koko oli 58. Kysyin vielä että voiko luottaa että stuntti olisi myös 58:sina hyvän kokonen, vastaus oli että voi. (Kokeilemani "vastaava" takki oli joku uusi malli)
Saman valmistajan varusteiden sisällä koot on omien kokemusten mukaan mallista riippumatta pysyneet samana, mutta toki mallin vaihtuessa tiettyjä istuvuusongelmia ja mukavuusongelmia on oman vartalon ja varusteen välillä esiintynyt.

Eli kokoon voi mielestäni luottaa mutta mikään ei tietenkään takaa että takki tuntuu siltikään hyvältä jos sitä ei oo sovittanu...

Sovittelin messuilla vähän.

Dainesen Jack.F -yksiosainen nahkis kokoa 54 oli selkäsuojan kanssa todella passeli meikämandoliinolle (eli kiristi kyllä mut veikkaan että venyy sopivaksi). Omat mitat 186/90.
Stormilla oli vielä messutarjoukset voimassa. Hain just Dainese Tank yksiosaisen puvun. Oikee koko oli mulle 52(!), just sopiva selkäpanssarin kanssa. Hopi hopi, sinne jäi vielä parit - hinta 459e sillä puvulla. Kympin kalliimpi ku mlol:ssa (eli postien kanssa halvempi jopa)

Edit: niin noista kokotaulukoista vielä, oma koko olis dainesen taulukon mukaan 56. Ja minä kun oon aina luullu dainesen pukujen olevan normaalia pienempiä.

Samat. Hain kanssa eilen Tampereen Stormilta pois 54 kokoisen Dainesen Tankin. Minun mitat 181cm (kun oikein ojentaa) ja noin 95kg (vaikka näyttäis enemmältä). Puku tuntui suht mukavalta heti ensi kokeilulla.
Kaveri osti myös saman puvun. Mies vähän mua lyhempi ja paljon lihaksekkaampi, puvun koko 56.
Hinta tosiaan sellainen, ettei sen osalta kannattanut kauaa miettiä!

Tank viime vuoden mallia, mutta kun netistä kattelin, niin esim monilla Jenkkilän sivuilla vielä hintaa yli 1000$! Puvun leikkaus vähän pystympi, kuin kisamalleissa. Sopi tämmöiselle jäykälle möhkäleelle hyvin.

Itse itselleni vastaten:

Eli kuten ensimmäisessä viestissä, pituus ja paino ei ole muuttuneet, 183cm, 80kg.

Tänään tuli Mlollista Dainesen M4 kokoa 52 ja varsin sopivalta setti vaikuttaa ensimmäisen sovituksen jälkeen. Eli hommahan voidaan laskea onnistuneiden kauppojen piiriin. Tulisi nyt ne ajokelit
baaa.gif

Minä osti juuri hanxsin nahkapuvun, olen 174cm pitkä ja painan 90kg. Takki tuli 54 ja housut 52 ja housut meni vyötäröstä pienennetäviksi. Yritin vielä otta niin tiukat kun vain päälle saan, mutta silti housujen kanssa oli ongelma.  
nixweiss.gif

Mulla Dainesen kirishima 1-osainen kokoa 50. 178,5 cm ja jotain alle 75 kg? Sopii kuin nenä päähän! Täydellinen istuvuus. Myyjä oikein kehuikin että harvalla noin hyvin istuu  
baaa.gif

Naismyyjä kehui. Mut silti ostin sen sen takia että se oli kuin tehty mulle. Ja runsaat kangas/joustoresorit tekevät puvusta ilmavan ja notkean noin nahkapuvuksi. Suosittelen!
Vauhdikkaaseen normiajoon ja tehtyhän se on rata-ajoon.
Mut ei liian halpa vaan  
confused_orig.gif

Back