Nakkilan pyörä ja mopo

Itsellä ainakin on vain hyvää sanottavaa Nakkilan putiikista :)
Ei ehkä Helsingissä, mut Nakkilassa oon saanu hyvää palvelua ja yhden pyörän olen sieltä ostanut. Tietty pienempää sälää myös.
Palvelu ollut aina kohdillaan! :peukutpystyyn:
Sen verran voisin kuitenkin vielä Nakkilan Pyörä ja Moposta kertoa tasapuolisuuden nimissä, että viime keväänä ostin sieltä ajokengät, kypärän ja hanskat (yli 300 euron paketti) ja silloin sain erittäin hyvää palvelua, joskin silloinkin melkoisen odottelun jälkeen.

Viime keskiviikon "myyjäsetissä" ei enää ollut kyseistä herrasmiesmyyjää. Kiitos hänelle! Samoin muistan, että viime kesänä liikkeessä oli erittäin asiallinen ja palveluhenkinen naismyyjä.

Mutta tosiaan huonolta näyttää tulevaisuus, jos viime keskiviikon asenteella aiotaan mennä eteenpäin...

Mutta viis näistä, tarjontaa onneksi on yllin kyllin ja Raumalla uusi liike, jota aion jatkossa käyttää!!!

Turvallisia ajokilometrejä ja pilkettä silmäkulmaan!

Vaikka joskus hiillyn huonosta palvelusta, muistutan itselleni, että jos joku muu on tyhmä, se ei anna minulle oikeutta olla tasan yhtä tyhmä (...vaikka joskus tosi paljon tekisi mieli valita sanat "parhaasta kokoelmastaan....":))!

Linnunrata

Ruusuja Nakkilan verkkokaupalle joka on jo kahteen kertaan tänä vuonna toimittanut kasan Suzukin alkuperäisosia muutaman päivän toimitusajalla. Alkuviikosta tilaus sisään ja tänään osat olivat postilaatikossa kun töistä palasin. Ei minun ainakaan tarvitse päästä sinne tiskille asioimaan jos voin itse tilata osat verkosta suoraan kun olen pyörän vieressä tallilla. Aivan mahtavaa kun vertaa siihen että paikallisen Suzuki liikkeen aukioloajat ovat juuri samat kuin oma työaikani ja lisäksi kyseinen pulju on vielä kesä lauantait kiinni. Hinnoitteluun en sano mitään muuta kuin että ei minua ainakaan näin kaudella kiinnosta metsästää tämän hintaisia osia (kaksi tilausta yhteensä 140€) netistä tuntitolkulla vaikka saisin ne puoleen hintaan. Talvella tilanne voisi olla erikin kun on aikaa odottaa mutta nyt ei kiinnosta kuin se että kuinka nopeasti rosvo on taas tienpäällä.

Mun pitää aina soittaa sinne kun verkkokaupassa ei ole toimitustampana hakua liikkeestä. En mä ala odottelemaan 2–5 päivää jotain postiennakkoa tai muuta jos samalla diisselin hinnalla haen osat tiskiltä.

itse kävin parivuotta nakkilassa. olin sillä hetkellä ainoa asiakas. myyjiä oli kauhee kasa tiskillä nauramassa jollekkin youtube videolle 10min kun odotin palvelua uusien ajokamojen ostoon (kypärä housut ja takki). huutelin ja viitoin :jippikaijee: että tarttisin hiukan jelppiä, niin myyjät vain katsoi päin ja jatkoi nauramista, kunnes huusin että "ONSE NYT PERKELE KUNNEI MYYMINEN KIINNOSTA :rant:" ni kyllä sammu youtube ja tuli palvelua. mutta onko nykyään näin että joutuu myyjille huutamaan ja kiroomaan että saa palvelua? V*ttu mitä touhua, ja oli viiminen kerta kun käyn siinä puljussa! loppujen lopuksi sovittelin kamoja noin tunnin ja totesin että pitäköön romunsa ja tilasin kamat saksasta :)

Tilasin NPM:stä Suzukin varaosia netinkautta 24.4. Lasku tuli sähköpostiin 2.5 jonka maksoin tästä pari päivää myöhemmin. Sähköpostissa jossa lasku oli luki että tavarat on valmiina pakattu teitä varten ja lähtee heti postiin kunhan maksu näkyy tilillä. Nyt on kulunut yli 1.5vko maksusta eikä pakettia ole vieläkään näkynyt. Sähköpostia olen laittanut mutta sieltä ei kukaan vastaa. :rant: Alkaa tulla osille jo hieman kiire kun pitäs pidemmälle taipaleelle lähteä.

Liikevaihto v. 2008 on ollut 3,9 miljoonaa ja tulos 52000 euroa
2009 2,3 miljoonaa ja 32000 euroa
2010 2 miljoonaa ja 11000 euroa
2011 1,8 miljoonaa ja 44000 euroa
2012 0,433 miljoonaa ja tappiota -84000 euroa.
Viime vuoden tulostietoja en löydä.

Viimeksi muokattu:
Myös varmasti moni nykyään hankkii varaosat ja tarvikkeet ulkomailta. Itse ainakin olen Apriliaan akna ensin katsonut Nakkilan hinnan osalle ja sen jälkeen verrannut mitä maksaa esmes UK-kaupoissa. Joka kerta on säästöä tullut 20-50 prosenttia. Niin ja toimitusajatkin ovat nopeammat jos ei Nakkilasta löydy osa suoraan hyllystä.

Ikävä homma, mutta pakko ajatella lompakolla vaikka kotimaista olisikin kiva tukea…

Eiköhän se ala olla konkurssikypsä yritys.

Älkää ostako muuten kuin luottokortilla jos ostatte. Taisi pojat katsella videoita liian kauan ja asiakkaat unohtuivat. Tuossa näkee tuloksen.

Kannattaa pitää muuten mielessä että myös netiin kirjoitetusta tekstistä saattaa joutua vielä oikeudelliseen vastuuseen mikäli täysin omiaan laukoo. Nakkilan liikevaihdossa näkyy varmasti aikalailla ainakin Aprilian siirtyminen Sumekolle ja toimipisteiden väheneminen. Jos noita Nakkilan lukuja vertaa alan muihin alan toimijoihin ne ovat jopa aika siedettävät kun tulos ei ole valahtanut pakkaselle kuin kerran viiden vuoden aikana.

No joo. Tulostiedot löytyvät www.finder.fi.

Sieltä kannattaa katsella ylipäätään yrityksien tietoja keiden kanssa toimii.

Luottokortilla kannattaa maksaa siksi, että siinä on vielä Luottokunta tai vastaava jonka kautta voi maksun estää jos tavaraa ei tulekaan tai yritys menee konkurssiin. Tämähän pätee kaikkiin yrityksiin, niin kotimaisiin kuin ulkomaisiin.

Viimeksi muokattu:
Helsinki topikkiinkin joskus kirjoittelin, mutta kun täälläkin konalan liikkeestä on kirjoiteltu niin jaan kokemukseni myös täällä. Eli itse ostin ekat kamani konalasta. Ei halvalla, mutta samat kamat löytyy vieläkin ja niistä puolet käytössä loput varalla. Yksi huolto vähän takkuillut kaksi mennyt loistavasti. Osat tulee nopeesti jos on suomessa viikossa jos muualta. Varusteissa neuvotaan aina ja auttajia on joskus ollut useampikin kun pottaa oon sovitellut. Kerran jäin ilman palvelua kun oli kymmenkunta muuta asiakkaana, totesin etten edes jää odottelemaan kun itse vaan aikaa tappaakseni olisin sovitellut pöksyjä. Taas tänään tilasin konalasta tavaraa puhelimitse, kauppa aloitettiin jo eilen, mutta myyjä oli lähtenyt kotiin kun sain osan mitattua. Noh kuten lupasivat soitteli aamupäivästä takaisin ja saatiin palanen tulemaan nakkilasta kohti konalaa. Suuri kiitos siis myynnin puolelle, huoltoon vähän pienempi mutta kiitos sinnekin. Aion jatkossakin hakea konalasta osani vaikka ne naapurissa (motonet) olisivat euron kaksi halvempia. Ja ei tästä ei makseta minulle mitään enkä työskentele yrityksessä.

Lisäyksenä vielä. Konala oli ainoa paikka mistä saatiin emännälle puku haettua kun muualla olisi lasten osastolle pitänyt mennä. Puku oli edullinen kun tarjouksesta haki.

Ja ostan myös ison osan varusteista muualta, täällä vaan ensivaikutelma oli hyvä, ja se on saanut palaamaan liikkeeseen.

Ostin Konalan pisteestä uuden Busan 2009, ja kaikki asiat hoituivat kiitettävästi. :)

Todella harmittava uutinen.

Mä oon ostanu mun mopon loppukeväästä Konalan pisteestä sekä ajokamppeita (viimeksi eilen). Ajokamppeita (Rukan takki ja hanskat) on tilattu mm. Kuopion pisteestä sovitettavaksi. Palvelu on ollut aina todella hyvää. Myös huolto on pelannut moitteettomasti. Voin lämpimästi suositella.

Minulle jäi hieman hämäräksi se, että miten ne liito-oravat nyt saa siipeensä jos koulun tilalle tulee mp-tarvikemyymälä? :blink:

Liito-orava on aika pahasti ylisuojeltu laji Suomessa. Se johtuu ilmeisesti siitä, että vaikka niitä on joka paikassa, ei havainnoista ilmoiteta sanktioiden pelossa (ja tietysti siitä, että laji liikkuu öiseen aikaan eikä ole niin näkyvä kuin perinteinen orava).
Minullakin niitä oli edellisen talon pihassa, mutta en tyhmänä tietenkään osannut asiaa mitenkään sen kummemmin noteerata. Säästin vain pari vanhaa haapapuuta ja linnunpönttöä, jotka tuntuivat pallopäille hyvin riittävän.
Koko suojeluhomma on muutenkin hiukan epäloogista. Jos vaikka kivität linnunpoikasen saat sakot. Jos taas vedät koneella pesimäaikaan metsän ja 10000 poikasta sileäksi, et saa sakkoja.
Liito-oravalle ja muillekin öttiäisille pitäisi riittää, ettet tapa niitä ja jos tuhoat elinpiirin, korvaat sen niille, etkä virkamiehille. Nakkilan tapauksessa se olisi tarkoittanut, että hallirakentaja olisi tehnyt pari pönttöä ja suojellut vastaavankokoisen vanhan metsän. Kustannukset satasia tai pari tonnia ja oravat olisivat tyytyväisiä.
Mutta ei. Silloin byrokraatti ei olisi tyytyväinen.

Viimeksi muokattu:
Liito-orava on aika pahasti ylisuojeltu laji Suomessa. Se johtuu ilmeisesti siitä, että vaikka niitä on joka paikassa, ei havainnoista ilmoiteta sanktioiden pelossa (ja tietysti siitä, että laji liikkuu öiseen aikaan eikä ole niin näkyvä kuin pereinteinen orava).

Joo, ja homma revennyt totaalisesti käsistä, kun viherpiiperöt kulkee paskapussi taskussa levittämässä kantaa. :paikallatuulee:

Vähän sama kuin valkoselkätikka, mökkikunnan metsänomistajat vaikenevat tikoista, ja kaatavat kaikessa hiljaisuudessa kaikki mahdolliset pesäpuut pois.

Liito-orava on aika pahasti ylisuojeltu laji Suomessa. Se johtuu ilmeisesti siitä, että vaikka niitä on joka paikassa, ei havainnoista ilmoiteta sanktioiden pelossa (ja tietysti siitä, että laji liikkuu öiseen aikaan eikä ole niin näkyvä kuin perinteinen orava).
Minullakin niitä oli edellisen talon pihassa, mutta en tyhmänä tietenkään osannut asiaa mitenkään sen kummemmin noteerata. Säästin vain pari vanhaa haapapuuta ja linnunpönttöä, jotka tuntuivat pallopäille hyvin riittävän.
Koko suojeluhomma on muutenkin hiukan epäloogista. Jos vaikka kivität linnunpoikasen saat sakot. Jos taas vedät koneella pesimäaikaan metsän ja 10000 poikasta sileäksi, et saa sakkoja.
Liito-oravalle ja muillekin öttiäisille pitäisi riittää, ettet tapa niitä ja jos tuhoat elinpiirin, korvaat sen niille, etkä virkamiehille. Nakkilan tapauksessa se olisi tarkoittanut, että hallirakentaja olisi tehnyt pari pönttöä ja suojellut vastaavankokoisen vanhan metsän. Kustannukset satasia tai pari tonnia ja oravat olisivat tyytyväisiä.
Mutta ei. Silloin byrokraatti ei olisi tyytyväinen.

Hän myöntää, etteivät Kuopion liito-oravat sentään ole ainoa syy ahdinkoon.
– Niiden päälle on tullut kaksi tahmeaa myyntivuotta.
Lisäksi jälleenmyyjien konkursseista on koitunut yritykselle isot luottotappiot.
Kankeri korostaa, että kuuden saneeraukseen hakeutuneen yrityksen rypäs jatkaa toimintaansa.

Back