Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää on taas vähän "vaarallinen" aihe, mut menköötKyllä se on se pyörän fyysinen koko ensiksi... ainakin minusta
ja vääntö![]()
mikä on kunnon nakupyörä.
Yleensä toi fyysinenkin koko menee kuutioiden mukaan... mitä ihmettelen.
Tehottahan 600:ssa ihan hyvin riittää, mut kyllä niitä joutuu kierrättää ennen kuin ne menee
Eipä oo taidettu tehdä kuin 2001 asti.Olikos joku jo ehdottanut CB500:n sijaan CB750 Sevenfiftyä? Ulkonäössä ei ole kovinkaan suurta eroa, pikkuisen isompi runko, tuplaten pyttyjä ja tätä myöten hiukan enemmän tehoa/vääntöä. Tuota 750:stä on tehty -92 alkaen pitkälle tälle vuosituhannelle lähes muuttumattomana ja noita ensimmäisten vuosien pyöriä pitäisi saada 500:n kanssa samoihin hintoihin... Tämä siis vain yhtenä vaihtoehtona jos ei noista pienemmistä löydy sopivaa yksilöä.
Vähän Valion mainosta mukaellen......Väännöllä tarkoitan sellasta jonka todella huomaa että vääntöä löytyy jo alakierroksilta![]()
Niitä ei saa kuin kuutioilla![]()
Voi sviddu taas on sama mies vänkäämässä. Tänään on ollut niin jäätävä darra että pitänee koittaa tämä kestää selvinpäin.tässä nyt mistään huipputehoista puhuta![]()
vaan ku bemun kutosella voi ajella 1000 - 1500 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin jotain tapahtuukin, siis kotteroissa
samahan se vaikka XJR:llä tai RS:llä![]()
vaan onpahan noi monet tonniset tehty kierroskoneiksi kun haluttu heppoja
Eikös vänkääjät ole jostain oobustaVoi sviddu taas on sama mies vänkäämässä. Tänään on ollut niin jäätävä darra että pitänee koittaa tämä kestää selvinpäin.tässä nyt mistään huipputehoista puhuta![]()
vaan ku bemun kutosella voi ajella 1000 - 1500 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin jotain tapahtuukin, siis kotteroissa
samahan se vaikka XJR:llä tai RS:llä![]()
vaan onpahan noi monet tonniset tehty kierroskoneiksi kun haluttu heppoja
Se nyt vaan on niin, ettei kuutiotuumia korvaa mikään, paitsi ahdin. Suosittelen perehtymään moottorien ahtamiseen, ennenkuin tulet disinformaatioasi jakamaan. Jos mahdollista, kannattaa myös käydä koeajamassa jotain mekaanisesti ahdettua kampetta.
Jac0lla hyvä kirjoitus![]()
Samaa mieltä siitä, että hyvin nakulla pärjää.. Pari kesää isolla Hornetilla ajajeena sanoisin, että moottoritienopeudetkaan, ainakaan ko. kikottimella eivät ole mikään ongelma. Ongelmat alkavat vasta paljon suuremmissa nopeuksissa. Tosin pienemmillä pikiteillä on todella paljon mukavempi ylipäätään ajaa.Ihan hyvin nakulla pärjää. Moottoritienopeuksissa alkaa jo mukavuus kärsimään, mutta maantienopeuksissa menee hyvin. Ja minä en ainakaan tykkää ajella moottoriteitä pitkin, vaan kiertelen ennemmin pienempiä teitä. Matka-ajokin onnistuu varsin mukavasti, Hornetilla on ajeltu niin Saksassa kuin Norjassakin. Ja tuulisella kelillä pysyy yläkropan ja niskan lihakset kunnossa.![]()
Jep, vaikka kortin ajoa ei vielä ole edes alotettu, niin alan olla vahvemmin ja vahvemmin sillä linjalla, että kunhan jonkun pyörän saisi. Nyt vaan katsotaan, mitä kesällä tapahtuu, onko töitä/muita tulonlähteitä, joka pitkälti määrää sen, onko varaa siihen pyörään vai ei. Korttiin on lainarahat tilillä ja varusteetkin tosiaan voi juuri ja juuri saada, mutta siihen se sitten jääkin.Mulla oli muutama vuosi sitten sama tilanne, eli kortin hommaaminen ja tiukka rahatilanne. Piti siis päättää ostaako halpa pyörä vai ei pyörää ollenkaan....
Olin ihan sata varma ennen kortin hankintaa, että ajan vaan sen kortin ja ostan (unelma)pyörän sitten myöhemmin.... Toisin kävi: heti ekan ajotunnin jälkeen oli varmaa, että pyörä oli saatava asap kun kortti on hankittu. Ja niin kävi, että samana päivänä kun sen kortin sain niin ostin myös sen pyörän![]()
Köyhänä opiskelijana hoidin rahoituksen myymällä kaiken turhan ja vähemmän turhan rojun pois, ja niiden tilalle taloon tuli vm. 99 ER vitonen. Eikä koko kesänä kaduttanut kertaakaan!! Oli ihan mahtavaa ajella koko kesä!! Vaihtoehtonahan olisi ollut se, että ei olisi ajanut ollenkaan. Parasta kaikessa oli se, että kun n. vuotta myöhemmin päivittelin pyörää isommaksi niin sain suurinpiirtein samat rahat pyörästä kuin mitä itse olin siitä maksanut.
Aiemmat ajokokemukset olivat 50cc mopoista ja niihin verrattuna erkillä ajaminen oli tietenkin aivat toiselta planeetalta. Ja mikä parasta, sama tunne on uusiutunut aina kun on vaihtanut isompaan pyörään![]()
Jos aiemmat ajokokemuksesi koostuvat polkupyöräilystä, niin uskon, että tulet nauttimaan mopoilusta minkä tahansa mopon sitten ostatkin!!
ps. piti vielä varusteista sanoa, että niissä voi säästää (tinkiä) paljon hankkimalla ne pyörän oston yhteydessä mp-liikkeestä. Itse sain omista ensimmäisistä mp-ajovarusteista sen verran hyvät alet, että olen jäänyt jopa hiukan voitolle myytyäni ne eteenpäin.
pps. yleisohjeeksi vielä, että jos aiot hankkia jotakin mielestäsi väliaikaista mp-tavaraa (pyörä, varusteita yms.), jotka aiot myöhemmin päivittää vastaamaan paremmin omaa ihannettasi, niin hommaa sellaisia, joissa jälleenmyyntiarvo säilyy tai joilla on paljon kysyntää markkinoilla (suositut merkit yms.).